دامدوک

دانلود

دامدوک

دانلود


همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸ ب.ظ

 

puberty

puberty

درباره بلوغ چه میدانید؟ بسیار مهم است که والدینو حتی خود نوجوانان اطلاعات کافی درمورد بلوغ داشته باشند تا بتوانند به راحتی با آن کنار بیایند.

به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت مردمان؛ بلوغ دوره‌ای در زندگی است که کودک دچار تغییرات جسمی شده و بدن او بالاخره به بدن یک بزرگسال تبدیل می‌شود که قادر به تولیدمثل است.

بلوغ با سیگنال‌های هورمونی از مغز به تخمدان‌ها و بیضه‌ها تحریک می‌شود. تخمدان‌ها (در دخترها) و بیضه‌ها (در پسرها) باتولید انواع و اقسام هورمون‌هایی که رشد، عملکرد و تغییر را در قسمت‌های مختلف بدن مثل اندام تناسلی، سینه‌ها، پوست، عضلات، استخوان‌ها، مو و مغز، تحریک می‌کند، به این سیگنال‌های هورمونی از مغز واکنش می‌دهند.

در نیمه اول بلوغ، رشد بسیار تند صورت می‌گیرد و وقتی بلوغ به اتمام رسید، رشد قطع می‌شود. قبل از بلوغ دخترها و پسرها فقط در داشتن اندام‌جنسی متفاوت با هم فرق می‌کنند. در طول بلوغ تفاوت‌های مختلف دیگری بین این دو جنسیت پدیدار می‌شود مثل اندازه و سایز بدن، شکل بدن، تغییر ترکیب و عملکرد در بسیاری سیستم‌ها و ساختارهای بدن. به این تفاوت‌های آشکار، ویژگی‌های ثانویه جنسی اطلاق می‌شود.

بلوغ همچنین شامل تغییرات روانی و اجتماعی از کودکی به بزرگسالی می‌شود. در این مقاله تمرکز ما بیشتر روی جنبه‌های فیزیکی بلوغ خواهد بود نه جنبه‌های روانی و اجتماعی آن.

عوامل مختلفی می‌تواند در زمان شروع بلوغ در کودکان تاثیرگذار باشد، حتی استرس. در یک تحقیق مشخص شد که استرس، مثل استرس‌هایی که با جدایی والدین برای کودک ایجاد می‌شود، بلوغ را به تعجیل می‌اندازد.

در یک تحقیق که توسط آکادمی پزشکی کودکان در امریکا انجام گرفت، مشخص شد که امروزه پسرهای امریکایی بین شش ماه تا دو سال زودتر از چند دهه قبل به بلوغ می‌رسند. دکترها پیش‌تر اعلام کرده بودند که سن بلوغ دخترها هم جلوتر افتاده است. ولی چه تفاوتی بین بلوغ دخترها و پسرها وجود دارد؟

– بلوغ در دخترها یک تا دو سال زودتر از پسرها آغاز می‌شود.

– به طور کلی دخترها دوران بلوغ خود را زودتر از پسرها تمام می‌کنند.

– دخترها معمولاً حدود ۴ سال بعد از نمایان شدن تغییرات فیزیکی بلوغ، به قد و بلوغ تولیدمثلی می‌رسند.

– پسرها تا شش سال بعد از اولین نمودهای بلوغ به رشد ادامه می‌دهند.

– بلوغ دخترها معمولاً بین ۹ تا ۱۴ سالگی اتفاق می‌افتد.

– بلوغ پسرها معمولاً بین ۱۰ تا ۱۷ سالگی به طول می‌انجامد. متخصصین می‌گویند احتمالاً بخاطر طولانی‌تر بودن دوران بلوغ در پسرها است که آنها بلندقدتر از دخترها هستند.

– تستوسترون و آندروژن دو استیروئید جنسی مردانه هستند. تستوسترون همه تغییرات مردانه مثل کلفت‌تر شدن صدا، موهای صورت و رشد عضلات را باعث می‌شود. استرادیول هم در رشد مردانه تاثیرگذار اتس ولی بیشتر در رشد خانم‌ها موثر است.

– استروژن و استرادیول دو هورمون اصلی هستند که رشد را در خانم‌ها تحریک می‌کنند. استرادیول رشد رحم و سینه‌ها را تحریک می‌کند. سطح استرادیول در دخترها زودتر از پسرها بالا می‌رود و در خانم‌ها به سطح بالاتری می‌رسد.تستوسترون هم در رشد خانم‌ها موثر است ولی به درجاتی بسیار کمتر نسبت به آقایان.

در طول بلوغ دخترها چه اتفاقی می‌افتد؟

– اندام‌های جنسی: کلیتوریس (قسمتی حساس در اندام تناسلی خانم‌ها) و رحم رشد می‌کنند.

– شروع قاعدگی: یکی از اولین چیزهایی که در طول بلوغ دخترها اتفاق می‌افتد، شروع عادت‌ماهیانه است. وقتی پریود در دخترها شروع می‌شود، دخترها به زنی تبدیل می‌شوند که قدرت باروری پیدا می‌کند.

– تغییر در پستان‌ها: سینه‌های دخترها شروع به رشد می‌کند. گاهی یک توده کوچک و دردناک درست زیر نوک پستان احساس می‌شود که طبیعی است.

– ترشحات واژن: ترشحات واژن شروع به تغییر می‌کند.

– موهای بدن: رشد مو در ناحیه تناسلی و سپس زیربغل‌ها و روی پاها شروع می‌شود.

– پوست: با رشد غدد عرق و چربی در دخترها، پوست آنها چرب‌تر شده و بیشتر عرق خواهند کرد. خیلی مهم است که درمورد نظافت روزانه و منظم و استفاده از دئودورانت و اسپری در طول این دوران به آنها آموزش داده شود. جوش زدن هم اتفاقی عادی در طول این دوران است.

– اندازه و شکل بدن: بدن دخترها در طول دوران بلوغ تغییر می‌کند. لگن آنها پهن‌تر شده و کمرشان باریک تر می‌شود. زیر شکم و باسنشان چربی می‌آورد. دخترها نباید نگران این چربی اضافه باشند زیرا اینها بخشی عادی از رشد زنانه است و به این معنی نیست که چاق شده‌اند. دست‌ها و پاهایشان معمولاً سریعتر از قسمت‌های دیگر بدن رشد می‌کند.

– احساسات: احساسات و عواطف دخترها در این دوران بخصوص نزدیک به زمان عادت‌ماهیانه‌شان تغییر می‌کند. این تغییرات احساسی که ممکن است شامل آسیب‌پذیری و زودرنجی هم شود، معمولاً بخاطر نوسان سطح هورمون‌ها است که در طول عادت ماهیانه اتفاق می‌افتد. اگر دختری احساس می‌کند که این تغییرات احساسی بسیار شدید هستند، باید به دکتر مراجعه کند زیرا ممکن است دچار سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد. متخصصین می‌توانند با تجویز دارو یا ارائه توصیه‌هایی برای تغییر سبک زندگی به او کمک کنند. تغییرات احساسی معمولاً با ورزش منظم بهتر می‌شود. اگر دختر بتواند با مادر خود یا یک خواهر بزرگتر یا زنی دیگر درمورد تغییرات فیزیکی و احساسی خود صحبت کند، بسیار برایش مفید خواهد بود.

در طول بلوغ پسرها چه اتفاقی می‌افتد؟

– کیسه بیضه، بیضه‌ها و آلت تناسلی مردانه: کیسه بیضه در پسرها نازکتر و قرمز شده و بیضه‌هایشان رشد خواهد کرد. بعدها در حدود ۱۳ سالگی، آلت تناسلی‌شان بزرگتر و بلندتر شده و بیضه‌ها همچنان به رشد ادامه خواهند داد.

– تغییر در صدا: با بزرگتر شدن حنجره و عضلات یا تارهای صورتی، صدای پسرها گرفته‌تر و خش‌دار می‌شود. این مسئله کاملاً طبیعی است.

– رویاهای خیس: ممکن است در طول خواب دچار انزال شوند و صبح که بیدار می‌شوند ببینند شلوارو ملحفه‌هایشان خیس است. این به آن معنا نیست که خوابی با محتوای جنسی دیده است. خیلی مهم است که عزیزانشان برایشان توضیح دهند که این مشکل دست خودشان نیست و نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند. این بخشی از بزرگ شدن است.

– نعوظ غیرارادی: در طول دوران بلوغ پسرها گاهی دچار نعوظ غیرارادی می‌شوند. این اتفاق بدون دست خوردن به آلت تناسلی یا حتی فکر جنسی که تحریکشان کند می‌افتد. اگر این اتفاق در محلی عمومی بیفتد ممکن است باعث خجالتشان شود ولی قسمتی طبیعی از بزرگ شدن است.

– رشد سینه‌ها: سینه‌های بسیاری از پسرها در طول بلوغ ورم می‌کند. ممکن است زیر یکی یا هر دو نوک سینه‌هایشان احساس توده کنند که ممکن است دردناک هم باشد. البته این تورم و درد بالاخره از بین می‌رود. این مسئله بخاطر تغییرات هورمونی در طول بلوغ اتفاق می‌افتد.

– پوست: پوست پسرها در طول بلوغ چرب‌تر می‌شود. همچنین بیشتر عرق می‌کنند. در طول این دوران غدد چربی و عرق در آنها در حال رشد است. خیلی خوب است که درمورد تمیز نگه داشتن پوست و نظافت منظم و استفاده از اسپری و دئودورانت به آنها آموزش داده شود. همچنین ممکن است جوش‌های پوستی بزنند.

– سایز بدن: در طول بلوغ پسرها جهش رشد صورت می‌گیرد. این رشد یک تا دو سال بعد از شروع بلوغ در بالاترین حد خود می‌رسد. دست‌ها و پاها سریعتر از بقیه قسمت‌های بدن رشد می‌کند و کشیده می‌شود. در طول این دوران احساس می‌کنند بدترکیب شده‌اند. سطح کلی چربی بدنشان به نسبت حجم عضلاتشان کاهش می‌یابد.

– موی بدن: موها در اطراف ناحیه تناسلی، زیر بغل، روی پاها و دست‌ها و صورت شروع به رویش می‌کنند. رشد موهای صورت معمولاً از پشت لب و چانه شروع می‌شود که می‌توانند آن را با ریش‌تراش اصلاح کنند. استفاده از فوم و ژل‌های مخصوص اصلاح صورت احتمال ایجاد زخم را روی صورت کاهش می‌دهد. ریش‌تراش‌های برقی معمولاً کمتر صورت را زخم می‌کنند.

– احساسات: پسرها ممکن است دچار تغییرات روحیه شوند؛ یک لحظه می‌خندند و بعد می‌بینید یکدفعه گریه می‌کنند. پسرها همچنین دچار احساسات شدید عصبانیت می‌شوند. دلیل آن تا قسمتی بالا رفتن سطح هورمون‌ها در بدن و همچنین جنبه روانی کنار آمدن با همه تغییراتی است که در بدن در حال انجام است. اگر پسرها بتوانند با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست خوب حرف بزنند، بسیار برایشان مفید خواهد بود. در یک تحقیق امریکایی مشخص شد که تغییرات روحیه در نوجوانان با تغییرات بیولوژیکی در مغر نوجوانان توجیه می‌شود.

چه چیز موجب بلوغ می‌شود؟

– ژن‌ها: متخصصین می‌گویند بلوغ با یک ژن به نام kiSS1 شروع می‌شود. این ژن در زمان تولد در بدن ما وجود دارد و ژن دیگری به نام GPR54 تولید می‌کند. GPR54 سالها در بدن می‌ماند تااینکه kisspeptin – موادشیمیایی که توسط ژن kiSS1 تولید می‌شود – آن را فعال کنند. GPR54 فعال‌شده مغز را برای تولید GnRH (هورمون تولیدکننده گونادوتروپین که ماده محرک غده جنسی و هورمونی قوی است) تحریک می‌کند. GnRH باعث می‌شود سایر غدد بدن مثل بیضه‌ها در پسرها و تخمدان‌ها در دخترها هورمون‌های دیگری تولید کنند.

– هورمون‌ها: بیضه‌ها تستوسترون تولید می‌کنند که موجب رشد بیضه‌ها و آلت تناسلی، رشد عضلات، موها و کلفت‌تر شدن صدا در پسرها می‌شود. تخمدان‌های خانم‌ها هم به مقداری بسیار کمتر تستوسترون تولید می‌کند و این هورمون برای کمک به حفظ حجم عضلانی و استحکام استخوان‌ها استفاده می‌شود. تخمدان‌ها استرادیول هم تولید می‌کنند که رشد سینه‌ها، دستگاه تولیدمثل زنانه و همچنین تنظیم عادت ماهیانه را بر عهده دارد.

– محرک‌های بلوغ: متخصصین باور دارند که عوامل محیطی یا ژنتیکی – حتی سموم محیطی – موجب تحریک بلـوغ می‌شوند. عوامل تغذیه‌ای هم به ویژه برای دخترها مهم هستند. دخترهایی که چاق هستند یا اضافه‌وزن دارند معمولاً دچار بلـوغ زودرس می‌شوند و دخترهایی که کمبود وزن دارند معمولاً دیرتر وارد دوران بـلوغ می‌شوند. این روزها احتمالاً بخاطر بالاتر بودن وزن دخترها، سن بلوغ در اکثر مناطق دنیا پایین آمده است. دانشمندان امریکایی نشان داده‌اند که حتی چاقی در دوران کودکی احتمال اینکه دختر زودتر به سن بلوغ برسد را بالا می‌برد. دانشمندان مطمئن نیستند که زمان بلوغ در پسرها هم موثر است یا خیر.

تشخیص بلوغ زودرس یا دیررس

اگر بلـوغ در دختر یا پسری دیر یا زود اتفاق بیفتد، او باید فقط پیش دکتر عمومی خود برود. نداشتن هیچ نشانه از رشد سینه‌ها تا سن ۱۴ سالگی یا شروع نشدن قاعدگی او تا سن ۱۶ سالگی می‌تواند علامت بلوغ دیررس در دخترها باشد. رشد نکردن بیضه‌ها در پسرها تا سن ۱۴ سالگی هم می‌تواند نشانه بلوغ دیررس در آنها باشد.

دکتر عمومی از بیمار آزمایش خون می‌گیرد تا ببیند هورمون‌های او در چه وضعیتی است. همچنین ممکن است برای چک کردن وضعیت غدد او، MRI یا سونوگرافی برای او تجویز کند.

درمان بلوغ زودرس

نوع درمان به این بستگی خواهد داشت که این بلوغ زودرس علتی داشته است یا خیر. اگر علتی برای آن یافت شود، ابتدا آن علت مورد درمان قرار خواهد گرفت. اگر دلیلی برای آن پیدا نشود، داروهایی هست که می‌تواند بلـوغ را به صورت موقت متوقف کند – این داروها از تاثیرات هورمون‌ها جلوگیری می‌کند. فقط در صورتی درمان توصیه می‌شود که دکتر باور داشته باشد این بلوغ زودرس ممکن است موجب بروز مشکلاتی در اینده برای کودک شود مثل ضعیف شدن استخوان‌ها یا کوتاه قد ماندن او. اگر دکتر تصور نداشته باشد که ممکن است کودک در آینده با مشکلاتی موجه شود، بلـوغ زودرس تحت درمان قرار نمی‌گیرد.

در یک تحقیق مشخص شد که بلـوغ زودرس با ایجاد رفتارهای غذایی غیرعادی و اضطراب در نوجوانان همراه خواهد بود.

درمان بلوغ دیررس

بلـوغ دیررس ممکن است دلایلی داشته باشد و پزشک مسئول یافتن این دلایل است. این دلایل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– اختلالات تغذیه: مثل آنورکسیا

– وضعیت هورمونی: کم‌کار بودن غده تیروئید

– سایر مشکلات و بیماری‌ها: مثل دیابت، بیماری کلیوی یا آسم

– مشکلات ژنتیکی: مثل AIS (سندرم عدم حساسیت به آندروژن) – بدن بیماران مبتلا به این سندرم از بعضی هورمون‌ها استفاده نمی‌کند.

درمان موفق علت‌ها بلـوغ دیررس می‌بایست موجب شروع بـلوغ شود. گاهی‌اوقات کودک نیاز به مصرف داروهای هورمونی پیدا می‌کند.

براساس تحقیقات محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزلند، تغییرات هورمونی در بارداری ایجاد اضطراب پس از زایمان مادر و تغییرات رفتاری می‌کند که ممکن است در فرزندان دختر یا حتی دخترخوانده‌ها ایجاد بلـوغ دیررس کند.

The post همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران appeared first on آلامتو.


لینک منبع این نوشته :
http://www.alamto.com/puberty.html


همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در دختران-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=6739.
‎همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در دختران, . روابط دختران و پسران,اولین قرار دو نفره
. تغییرات جسمی بلوغ در دختران به ترتیب شامل جوانه زدن نوک پستان ها و رشد آنها،
.
همه چیز در باره بلوغ دختران و بلوغ پسران-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=7415.
‎همه چیز در باره بلوغ دختران و بلوغ پسران. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون
مرزبه نقل از بی بی سی ، نوجوانی دوره ای از زندگی است که نخستین تجارب زندگی در
.
همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران - بلوغ زودرس و بلوغ دیررس - آلامتو
www.alamto.com/puberty.html
‎13 ساعت قبل . همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران:درباره بلوغ چه میدانید؟ بسیار مهم است که والدینو
حتی خود نوجوانان اطلاعات کافی درمورد بلوغ داشته باشند تا .
همه چیز درباره بلوغ پسران - پارسی طب
fa.parsiteb.com/همه-چیز-درباره-بلوغ-پسران/
‎ Rating: 4.2 - 64 votes7 ا کتبر 2015 . بزرگ شدن شما نشانه‌های زیادی دارد، مثل رشد کردن بدنتان، تغییر کردن صدایتان و
موهایی که همه جای بدنتان رشد می‌کند. بلوغ در بیشتر پسرها بین 9 .
همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
rk9.ir/news/19746
‎10 ساعت قبل . درباره بلوغ چه میدانید؟ بسیار مهم است که والدینو حتی خود نوجوانان اطلاعات کافی
درمورد بلوغ داشته باشند تا بتوانند به راحتی با آن کنار بیایند.
همه چیز درباره بلوغ - مجله پزشکی مادر
www.ir-med.com/ads/item/125-همه-چیز-درباره-بلوغ
‎بلوغ چیست ؟ این کلمه بیانگر یک تغییر اساسی از کودکی به بزرگسالی است . در
دختران نشانه هایی مانند بزرگ شدن سینه ها ، ظهور می کند و پسران نیز هر چه بیشتر .
نکات جالب درباره بلوغ و قاعدگی دختران - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/./نکات-جالب-درباره-بلوغ-و-قاعدگی-دختران
‎ Rating: 96% - 23,179 reviewsدر این میان سلامت دختران به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی در مقایسه با پسران،
اهمیت . از نظر احساس درباره بلوغ، از دانش‌آموزانی که پاسخ داده بودند، 45.5 درصد بلوغ
را . مدتی به کسی چیزی نگفته بودند، 17.4 درصد از قبل اطلاع و آمادگی اقدامات لازم را
.
دانستنی ها در باره بلوغ دختران
www.asrkhabar.com/fa/news/678/دانستنی-ها-در-باره-بلوغ-دختران
‎خودت را بهتـــر کن، این است همه ے کاری که، برای بهتر کردن ِ جهــان می توانــے بکنی.
. بلوغ طبیعی در دختران در اثر تغییرات هورمونی شروع می‌شود و سن شروع آن وابسته
. به نظر می‌رسد که اگر دختر جوانی به وزن خاصی نرسد، روند بلوغ به تاخیر می‌افتد.
همه چیز درمورد بلوغ | مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/tag/همه-چیز-درمورد-بلوغ/
‎دوران نوجوانی به خصوص دوران بلوغ یکی از مهم ترین و حساس ترین دوران طول زندگی .
به طور معمول پسران در سن 15 سالگی و دختران در 9 سالگی به این سن می رسند ، اما .
نکات مهم در مورد بلوغ جنسی دختر – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/نکات-مهم-در-مورد-بلوغ-جنسی-دختر/
‎به او توضیح بدهید که این مسئله امری عادی برای همه دختران است و اگر برای دختری این
. کم‌اطلاعی درباره مسائل دوران بلوغ ممکن است باعث شود دختر نوجوان احساس کند این
. راستش من احساس‌های جدید و عجیبی داشتم که برایم ناشناخته بود، چیزی مثل .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران



همه چیز درباره بلوغ - ایسکانیوز
www.iscanews.ir/news/61841/همه-چیز-درباره-بلوغ
‎27 آگوست 2014 . ما درباره رشد سینه های دختران و آغاز پروسه مرد شدن پسرها گفت و گو می کنیم. . در این
گزارش، همه چیزهایی که درباره دوران بلوغ وجود دارد را می آموزید. مهم نیست کجا زندگی می
کنید، دختر هستید یا پسر، کرم کارامل دوست دارید یا بستنی، .
نقش‌مادران در کاهش‌ عوارض بلوغ دختران - بیتوته
www.beytoote.com/.m/stamp-mum-imposition-puberty.html
‎خیلی از دختران ایرانی وقتی درباره دوران بلوغ شان حرف می‌زنند، ممکن است چنین .
تغییرات دوران بلوغ هم برای دختران و هم برای پسران اهمیت دارد، اما مسائل دختران به
خاطر . دختر نوجوان همه چیز را از نگاه خود می‌بیند و مادر با پافشاری و سماجت می‌خواهد
بفهمد .
همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران -هفته نامه سلامت - آکاایران
www.akairan.com/havades-akhbar/./news20169120204444500.html
‎11 ساعت قبل . همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران:درباره بلوغ چه میدانید؟ بسیار مهم است که والدینو
حتی خود نوجوانان اطلاعات کافی درمورد بلوغ داشته باشند تا .
با فرزند نوجوانتان درباره بلوغ حرف بزنید، بلوغ نوجوان، بلوغ زودرس .
www.akairan.com/nojavan/tarbiat1/bologh.html
‎چگونگی رفتار صحیح با دختران وپسران در سن بلوغ . فرزندی که زمانی درباره همه
چیز با شما سخن میگفت وقتی به سن بلوغ رسید، حرف کمتری برای گفتن دارد.
آشنایی با بلوغ پسران نشانه بلوغ | جدید 95
www.rahafun.com/آشنایی-با-بلوغ-پسران.html
‎آشنایی با بلوغ پسران نشانه بلوغ صفات بلوغ پسران تغییر شکل آلت تناسلی در
هنگام بلوغ سن بلوغ پسران همه چیز درباره بلوغ. . در قاعده ی مغز قرار دارد و نیز از غدد
جنسی (بیضه ها در پسران و تخمدان ها در دختران) ترشح شده و با تأثیرگذاری بر سایر
.
همه چیز در مورد بلـوغ دختران - نیک صالحی
www.niksalehi.com/public/archives/028126.php
‎25 سپتامبر 2007 . بلـوغ دختران آیت اللّه حاج شیخ جعفر سبحانى ترجمه على اکبر کلانترى فقه شیعه
بر این فتوا استقرار یافته که حد بلوغ دختر, نُه سال است.
کارگاه سلامت جنسی: همه چیز درباره بلوغ دختران - مهرخانه
mehrkhane.com/./کارگاه-سلامت-جنسی-همه-چیز-درباره-بلوغ-دختران
‎1 سپتامبر 2014 . کارگاه سلامت جنسی: همه چیز درباره بلوغ دختران . (در همین زمینه: چگونه بلوغ دختران
را زیبا کنیم؟) مطالب مرتبط : کارگاه سلامت جنسی: همه چیز درباره .
همه چیز در مورد اندام جنسی مردان - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_detail_15179.html
‎در پسران، معمولاً بلوغ بین12 ‌تا 15 سالگی شروع شده،3 ‌تا4 ‌سال طول می کشد. . یک
چهارم انس حدود 31 گرم از مایع منی طی 6 فوران متوالی به درون واژن می شود 10 ثانیه بعد
همه چیز تمام می شود تا دفعه ی بعد. . لبو فروشی دختران ایرانی را ببینید + عکس.
جهان بانو JAHANBANOO - همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در پسران!
jahanbanoo.com/./572-همه-چیز-در-باره-بلوغ-و-علائم-آن-در-پسران
‎16 نوامبر 2015 . همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در پسران! . در توضیح علایم بلوغ در پسران، صفت
ثانویه جنسی را برای شما بیان می کنیم. . پیچش و پارگی کیست تخمدان شایع
ترین علت دل دردهای شدید دختران · نکاتی در مورد نوزادان 7 تا 12 ماهه .
آنچه دختران باید درباره بلوغ خود و رشد بدن‌شان بدانند - زنان - خانواده .
www.salamatnews.com/./آنچه-دختران-باید-درباره-بلوغ-خود-و-رشد-بدن‌شان-بدانند
‎1 مارس 2014 . سلامت نیوز :دختران باید چه چیزهایی درباره رشد بدن شان بدانند؟ . من دختر 13 ساله ای
دارم او از وقتی سینه در آورده مدام خودش را خم میکند و از همه چیز خجالت میکشد او حتی
هنگام پریود شدن نوار بهداشتی برای خود خریداری نمیکند او از سینه .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



همه چیز درباره بلوغ پسران - فندق
fandoq.cofeblog.ir/post/10547
‎ بهتر است پدرها، پسران خود را و مادرها، دختران خود را در مورد این مسایل آگاه کنند. .
فرزندی که زمانی درباره همه چیز با شما سخن میگفت وقتی به سن بلوغ رسید، حرف . 9
.
پونیلا - همه چیز درباره بلوغ پسران - ورود
ponila.com/post/258046/
‎همه چیز درباره بلوغ پسران . واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار
تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها
شعله .
همه چیز درباره بلوغ پسران - زنان ایرانی
zananirani.ir/3601-2/
‎همینطور که بزرگتر می‌شوید، تغییرات زیادی در شما اتفاق می‌افتد، مخصوصاً وقتی
به بلوغ نزدیک می‌‌شوید. بلوغ زمانی است که بدنتان شروع رشد و تغییر می‌کند.
همه چیز درباره بلوغ زودرس
tasalamati.com/e/kN9Kg/
‎همه چیز درباره بلوغ زودرس . بلوغ مرحله‌ای از رشد انسان است که تغییرات جسمانی در
بدن دختران و پسران ایجاد می‌کند و معمولا نوجوانی اتفاق می‌افتد دورانی که باعث گذار .
چرا زمان بلوغ رسیدن پسران و دختران متفاوت است؟ - درباره همه چیز
aeup.ir/1395/03/05/زمان-بلوغ-رسیدن-پسران-دختران-متفا/
‎25 مه 2016 . صفحه اصلی پرسش و پاسخ چرا زمان بلوغ رسیدن پسران و دختران . و حقیر می شمارد،
و به چیزهای مهم تر و بزرگتری می اندیشد، و خویشتن را برای .
همه چیز درباره بلوغ پسران - انتشارات با هدف
www.bahadaf.ir/index.php?page=site_front.news.NewsMore.
‎آشنایی با بلوغ پسران و دختران · بلوغ زمان تغییرات سریع و یکی از مراحلی است که
در سرتاسر طول حیات زندگی هر فردی با تغییرات مشخص و رشد سریع در همه اندام های .
میگنا - 9 تغییر بدن هنگام بلوغ دختران
www.migna.ir/vdce.n8nbjh8oe9bij.html
‎12 نوامبر 2011 . عضویت در خبرنامه · تبلیغات · درباره ما · ارتباط با ما · پیوندها . هیچ دو نفری شبیه
هم نیستند، اما یک چیز در همه مشترک است و آن این است که همه افراد باید مرحله بلوغ را طی
کنند. بلوغ دختران معمولا در سنین 9 تا 13 سالگی اتفاق می افتد، اما دخترانی هم . جهش
رشد معمولاً در دختران حداقل ۲ سال زودتر از پسران اتفاق می افتد و .
|اطلاعات جنسی|نیاز جنسی|مشاوره جنسی آنلاین|همه چیز در مورد کاندم + عکس
niceboy.ir/post/6/همه-چیز-در-مورد-کاندم--عکس.html
‎همه چیز در مورد کاندم + عکس,همه چیز در مورد کاندم,در مورد کاندم,کاندوم چیست,نحوه
استفاده از . سوِالات دختران در دوران بلوغ · بررسی سقط جنین · درباره پرده بکارت چه
می دانید؟ . نکاتی درباره نزدیکی و حین آمیزش · دلایل ارتباط نامشروع زنان متاهل با
پسران .
قرآن و نشانه هاى بلوغ جنسى
maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,3705
‎در کتاب هاى فقهى بالغین از احکام خاصى برخوردارند که عبارتند از: 1) عمل به همه واجبات
. پس مى توان گفت: حیض در دختران به منزله منى در پسران است و بلوغ دختر به سن
. چنان چه اشاره شد درباره نشانه و یا نشانه هاى بلوغ در میان روایات و نیز به تبع آن، .
دو آیه دیگر نیز بیان مى دارد که زمان بلوغ تنها هنگام احتلام است و هیچ چیز دیگرى را .
بلوغ جنسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/بلوغ_جنسی
‎بلوغ در پسران دیرتر از دختران روی می‌دهد و معمولاً سنین ده تا شانزده سالگی زمان بروز
بلوغ جسمانی در پسران است.Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



بلوغ جنسی چه است؟دلیل های بلوغ جنسی؟ و همه چیز درباره بلوغ پسران (۶ .
www.serze.com/بلوغ-جنسی-استدلیل-بلوغ-جنسی-درباره-1210509/
‎28 ژوئن 2016 . . های بلوغ جنسی؟ و همه چیز در مورد بلوغ پسران برای دیگر کاربردها، بلوغ را
ببینید. . زمان، فرایندها و نشانه‌های بلوغ در پسران و دختران تفاوت دارد.
همه چیز در مورد قاعدگی - آسمونی
www.asemooni.com/health/medical/all-about-menstrual
‎همه چیز در مورد قاعدگی . قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. . اولین
قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که همه اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و .
آنچه که درباره باکرگی همه پسرها و دخترها باید بدانند. - زنجفیل
www.zanjefil.com/آنچه-که-درباره-باکرگی-همه-پسرها-و-دختره/
‎3 مه 2015 . هر نوجوانی که به سن بلوغ می‌رسد درباره اولین رابطه جنسی خود سوالات زیادی دارد . اما
چیزی که باید بدانید این است که باکرگی با هر گونه رابطه دهانی، .
همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ
nazbid.ir/post/?q=همه+چیز+درباره+تغییر+صدا+در+بلوغ
‎همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ. . بلوغ عقلی در دختران و پسران 15 تا 17 سال
است و بلوغ اقتصادی 27 سالگی به بالا را شامل می‌شود، البته فاصله بین بلوغ
جنسی .
تغییرات حاصل از بلوغ در پسران تولید اسپرم ،تفییرات ظاهری .
www.tanzimekhanevadeh.com/medicine./161-1389-02-23-07-55-03
‎درصدی از پسران و دختران کمی زودتر و یا کمی دیرتر از میانگین سنی یاد شده در .
حیات زندگی هر فرد است که با تغییرات مشخص و رشد سریع در همه اندامهای بدن همراه
است . . والدین ممکن است در این مرحله درباره انتخاب دوستان ، همسالان ، آداب معاشرت و
اصول و . اگر در مورد انزال چیزی به نوجوان گفته نشده باشد دچار نگرانی و اضطراب
خواهد شد .
چطور با دخترم درباره بلوغ و عادت ماهانه صحبت کنم؟ | کوکا
www.coca.ir/procedure-talk-daughter-menstruation-puberty/
‎روی همه چیز حساس می شوند، همه چیز را به بلوغ نسبت می دهند و خلاصه از هر 10 جمله ای .
او، دوران حساسی است؛ بخصوص دختران که چون زودتر از پسران علائم بلوغ را تجربه .
آسیب‌های بلوغِ زودرسِ جنسی - فرارو
fararu.com/fa/news/255246/آسیب‌های-بلوغِ-زودرسِ-جنسی
‎14 دسامبر 2015 . آگاه‌سازی دانش‌آموزان درباره بلوغ جنسی و نوع نگاه دختران و پسران به روابط . و فکر
می کنند بچه هاشون رو باید از سن پایین در معرض همه چی قرار بدهند .
همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ - ایمپریا
imperia.ir/various/baby-2/healthy./all-about-the-voice-of-maturity
‎همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ. . اولین علامت بلوغ در دختران برجستگی سینه و
در پسران بزرگ شدن و تغییر سایز بیضه‌هاست، بنابراین اگر دختری در ناحیه .
9 تغییر بدن هنگام بلوغ دختران - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=185615
‎2 نوامبر 2011 . بلوغ دختران معمولا در سنین 9 تا 13 سالگی اتفاق می افتدف اما دخترانی هم هستند که
زودتر و یا دیرتر بالغ می شوند. . دختران در مقایسه با پسران، دارای چربی بدن
بیشتری هستند. . این یک امر طبیعی است، ظاهر و باطن همه افراد با هم متفاوت است. .
روابط عمومی; -; صفحه اصلی; -; نقشه سایت; -; درباره ما; -; ارتباط با ما; -.[DOC]
بلوغ و ناگهان همه چیز تغییر می کند
markazi-behzisti.ir/html/data/files/paper/9104/bologh.doc
‎در شرایط بلوغ همه چیز ممکن است ؛ و در ضمن همه چیز طبیعی هم هست . . «آغاز رشد جنسی
تا پایان آن را ، چه در مورد پسران و چه در مورد دختران ، بلوغ می گویند . . بنابراین
اهمیت زیادی دارد که همگان درباره تمام تغییراتی که در دوران بلوغ دخ می دهد آگاهی پیدا
کنند .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



مسائل در گوشی آقا پسرها
aghapesarha.mihanblog.com/
‎این هم یه فیلم خیلی زیبا درباره راهکارهای ترک مشاهده فیلم های مستهجن. ببنید و ان .
عکس های آناتومی بدن پسران در دوران بلوغ و میزان رشد آلت در این دوره. هم اکنون در .
قاعدگی (پریود) ، عادت ماهیانه (Menstruation )،(رگل ) شدن در دختران .
www.pezeshk.us/?p=9316
‎5 نوامبر 2007 . قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. . اولین قاعدگی زمانی اتفاق
می‌افتد که همة اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند . گاهی اینقدر در
مورد عادت ماهیانه دقت می‌شود که انگار قرار است همه چیز مثل ساعت کار کند.
همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران - مطالب عمومی - blogfa.com
www.yary.blogfa.com/post-101.aspx
‎5 ژانویه 2014 . مطالب عمومی - همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران !!! - مطالب عمومی/اس ام اس/شعر/
بیوگرافی/عکس - مطالب عمومی.
جام نیوز :: JamNews - همه چیز درباره بلوغ زود رس
www.jamnews.ir/detail/News/481975
25 مه 2015 . امام على علیه السلام : خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید
مى آورد. به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، چند روز قبل پسر .
جستجوی همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران - جمع کننده ها
weblog98.info/./همه+چیز+درباره+بلوغ+دختران.پسران/صفحه-2.htm
‎24 آگوست 2016 . عبارت «همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران» از بین تمامی وبلاگها و اطلاعات سایت
جستجو شده کلیه اطلاعات با ذکر منبع نمایش داده شده است همچنین .
همه چیز - راههای افزایش قد
89events.blogfa.com/post-15.aspx
‎دختران و پسران اصولاً تا سنین 14 تا 16 سالگی به قدشان افزوده می‌شود که البته در
پسران ممکن است تا 2 سال بیشتر یعنی تا 18 سالگی ادامه یابد . تفاوت رشد قدی در .
اطلاعات مفیدی درباره قاعدگی( پریود) دختران - پرشین وی
www.persianv.com/zanan/101431.php
‎13 ژوئن 2010 . آیا از بیماری التهاب لگن در خانمها چیزی می دانید؟ . قاعدگی (پریود) یکی از مراحل
بلوغ در دختران است. قاعدگی مانند . اولین قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که همة اجزاء
دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند با یکدیگر کار کنند.
همه چیز درباره بلوغ زودرس کودکان / دختر و پسر - ریتساس|Rytsas
www.rytsas.com/./همه-چیز-درباره-بلوغ-زودرس-کودکان-دختر.html
‎10 نوامبر 2015 . همه چیز درباره بلوغ زودرس کودکان اختلالاتی که بلوغ زودرس به وجود می آورد, مشکلات
بلوغ زودرس دختران زیر ۸ سالانجام ورزش حرفه‌ای یعنی ورزش مداوم و .
سوالات رایج درباره بلوغ زودرس دختران و پسران/ عوارض بلوغ زودرس در .
nininama.com/fa/news73202.aspx
‎19 مه 2016 . همه چیز درباره خواص و مضرات پسته/ اگر کودکتان گوشت نمی خورد، . سوالات رایج
درباره بلوغ زودرس دختران و پسران/ عوارض بلوغ زودرس در کودکان.
رازهای خصوصی در نوجوانی - خانوووووووومی دوستت دارم
www.1mimiram2barat3man.blogfa.com/8901.aspx
‎«نوجوان من زمانی درباره همه چیز با خانواده حرف می‌زد ولی وقتی به سن بلوغ رسیده حرف
. دختر مثل سایر دختران پوشش مناسبی داشت از نظر تحصیلی هم بسیار موفق بود او
.Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



همه چیز درباره عادت ماهانه - آنلاین سلامت
onlinesalamat.com/fa/news/89168
‎29 ژوئن 2015 . یکی از مراحل بلوغ در دختران عادت ماهانه یا پریود است. برخی از دختران و پسران
نسبت به دوره قاعدگی زنان ترس و نگرانی عجیبی دارند و این مسئله به .
همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم - فراناز
www.faranaz.com/everything-about-the-penis-and-outlook.html
‎در این مطلب همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم و همچنین اندازه و قطر
آلت . متوسط اندازه آلت در ابتدای بلوغ 6 سانت است که ظرف 5 سال به اندازه طبیعی .
بلوغ زودرس چه نشانه هایی دارد؟ - الو دکتر
www.alodoctor.ir/articles/details/./بلوغ-زودرس-چه-نشانه-هایی-دارد؟
‎اولین علامت بلوغ در دختران برجستگی سینه و در پسران بزرگ شدن و تغییر سایز
بیضه‌هاست. . در دختران علایم ابتدا با بزرگ شدن سینه‌ها ظاهر می‌شود و بعد از آن است
که نواحی‌ای از بدن که در آنها غدد جنسی وجود دارد رویش مو پیدا . هشدار جدی؛ ایدز و
هپاتیت خیلی به همه ما نزدیک اند! . پاسخ به پرسش‌های رایج درباره شیمی‌درمانی-قسمت
اول .
نکاتی در مورد بلوغ پسران
apolo2016.rozblog.com/نکاتی-در-مورد-بلوغ-پسران.html
‎22 فوریه 2016 . دختران خود را در مورد این مسایل آگاه کنند. . بلوغ و نوجوانی پسران. 5 . جهان بانو
JAHANBANOO - همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در پسران!
درباره بلوغ سریع در دختران چه میدانید · جدید 95 -گهر
gahar.ir/درباره-بلوغ-سریع-در-دختران-چه-میدانید/
‎همه چیز در مورد طلاق جنسی زوجین . اوضاع اجتماعی نیز باعث می شود بلوغ دختران
سریع تر از پسران باشد. va درباره بلوغ سریع در دختران چه میدانید. این یک واقعیت
.
بلوغ پسران - مجله زندگی و سلامتی و سرگرمی
magazine.a222.org/بلوغ-پسران/
‎25 نوامبر 2014 . ظاهر پسران و دختران در مراحل رشد و تکامل دوران بلوغ بطور فزاینده ای با هم تفاوت
پیدا می کند . . والدین ممکن است در این مرحله درباره انتخاب دوستان ، همسالان ، آداب
. همه‌چیز به این بستگی دارد که چه زمان فرد وارد دوران بلوغ می‌شود.
همه چیز درباره دوره بلوغ دختران ۱ - نوجوان شاد
nojavanshad.ir/همه-چیز-درباره-دوره-بلوغ-دختران-1/
‎6 آگوست 2016 . شاید از خودت بپرسی بلوغ چیست ؟ که والدین ، معلم ها و دوستانت دایم درباره اش حرف
می زنند و باید چطور با آن روبه رو شوی . بلوغ نام فرآیندی است که .
بهداشت خانواده - بلوغ دختران
familyhealth.blogfa.com/post-54.aspx
‎n همه انسان‌ها متحمل تغییرات دوران بلوغ می‌شوند. n هیچ دو نفری شبیه هم نیستند، اما
یک چیز در همه مشترک است و آن این است که همه افراد باید مرحله بلوغ را طی کنند. . n روند
بلوغ معمولاً حدود 13-8 سالگی در دختران و 15-10 سالگی در پسران شروع می‌شود. . n
وقتی با دخترتان در باره تغییرات پستان و پوشیدن سینه‌بند صحبت می‌کنید
موضوع .
همه چیز در مورد استمناء در مردان و خودارضایی در زنان - ویکی جوان
www.wikijavan.com/7911-همه-چیز-در-مورد-استمناء-در-مردان-و-خودا.html
‎15 دسامبر 2014 . همه چیز در مورد استمناء در مردان و خودارضایی در زنان . خود ارضایی (با انگیزه جنسی) در
پسران از حدود سن بلوغ آغاز می شود و تا ۲۱ سالگی یعنی تا .
زنانه: پاسخ به ۵ پرسش دختران در سن بلوغ - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/sara/./زنانه-پاسخ-به-۵-پرسش-دختران-در-سن-بلوغ
‎4 مارس 2014 . طی دوران بلوغ و حتی چند سال بعد از آن نیز، سوِالات زیادی در ذهن دختران جوان . جام جم
سرا: بسیاری از دختران نوجوان ممکن است سوالاتی درباره تغییرات خاص سن بلوغ
داشته . البته بهتر است دختر خانم‌ها همیشه در سنین بالاتر هم به پستان‌ها توجه . گاهی
اینقدر در مورد عادت ماهیانه دقت می‌شود که انگار قرار است همه چیز مثل .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



نشانه های بلوغ دیررس در پسران - پارسینه
www.parsine.com/fa/news/./نشانه-های-بلوغ-دیررس-در-پسران
‎1 ژانویه 2014 . بلوغ در دختران معمولا ما بین ۱۴-۹ سالگی کامل می‌شود ولی در پسران مابین ۱۷-۱۰
سالگی است. . دانستنیهایی درباره بلوغ سریع در دختران . سلام من نوزده سالمه دو
ساله دیابت داره وهیچ نشانه ای از بلوغ ندارم چی کنم لطفا جوابمو بدید؟؟؟؟؟،، . سلام
پسری چهارده ساله هستم همه نشانه ها را دارم ولی منی ندارمو صدایم کلفت نشده لطفا .
همه چیز درمورد بلوغ دیررس پسر بچه ها
www.gharreh.com/./everything-about-delayed-puberty-for-boys/
‎درباره نقش تغذیه در روابط زناشویی . همه چیز درمورد بلوغ دیررس پسر بچه ها . ما
بین پسران و دختران در فرایند بلوغ یک عده تفاوت هایی وجود دارند این تفاوت ها .
افزایش قد دختران پس از پریود | دکتر ندا مقتدری اصفهانی - متخصص .
www.dr-moghtaderi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID.
‎جهش رشد معمولاً در دختران (در حدود11- 10سالگی) حداقل 2 سال زودتر از پسران اتفاق
میافتد که مربوط به . این نکته مسلم است که مدتی پس از بلوغ و حداکثر حدود سن 20
سالگی رشد قدی متوقف میگردد. . در خیلی افراد قوز پشت موجب کوتاه نشان دادن قد می
شود و در همه سنین می توان با اصلاح چنین مشکلاتی . نظرات کاربران درباره این مطلب
:.
بلوغ چیست؟ - کودک فردا
koodakefarda.ir/پرسش-های-کودکانه-و-پاسخ-آنها/4037-2/
‎یا ” آیا تا بحال چیزی درباره ی بلوغ شنیده ای؟ . بهترین شیوه ی آماده کردن کودکتان
برای بلوغ این است که به او اطلاعات دقیقی درباره ی همه ی تغییراتی که در پسران و .
گاهی اوقات پسران و دختران شروع به جوش زدن می کنند، اما تو تا زمان بلوغ خیلی .
همه چیز درباره زیاد یا کم شدن رشد قدی | دکتر سی
doctorc.ir/4434/همه-چیز-درباره-زیاد-یا-کم-شدن-رشد-قدی.html
‎29 نوامبر 2015 . همه چیز درباره بلوغ پسران | پارسی طب. مهر ۱۵, ۱۳۹۴بارداری تا بلوغ, . شانس کم:
دختران بالای ۲۰ و پسران بالای ۲۳ سال … در میان مواد مغذی مورد نیاز .
بلوغ جنسی دیررس
www.ravanyar.com/childpsychology/User/Articles/Puberty.asp
‎در مورد پسران نیز شروع دوران بلوغ با مو در آوردن، افزایش ناگهانی رشد و بزرگتر شدن
. به دلیل هورمون‌های جنسی (تستوسترون در پسران و استروژن در دختران) است که
توسط . حتی هنگامی که پزشک یا پدر و مادر فرد به او اطمینان دهند که همه چیز عادی است،
و .
دانستنی ها درباره ی دختر و پسر های ایرانی - َ###جک های خفن سانسور نشده
www.danestaniha-91.blogfa.com/post/18
‎فقط میخواهم شاد باشیم همین. دانستنی ها درباره ی دختر و پسر های ایرانی. – بلوغ : .
اغلب دختران ۱۷ ساله میتوانند مانند یک انسان بالغ رفتار کنند. . یک زن همه چیز را در
مورد فرزندش می داند: قرارهای دکتر، مسابقات فوتبال، دوستان نزدیک و صمیمی، قرارهای
.
همه چیز درباره بلوغ زودرس کودکان - موبنا
www.mobna.com/222362/همه-چیز-درباره-بلوغ-زودرس-کودکان.html
‎7 فوریه 2016 . همه و چیز و درباره و بلوغ و زودرس و کودکان و. . علایی در مورد بلوغ زودرس عنوان کرد که
: اگر نشانه های بلوغ در دختران قبل از سن ۸ سالگی و پسران قبل .
مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند - مردمان
www.mardoman.net/family/tsmknow
‎19 سپتامبر 2010 . . سخت است. چیزهای زیادی برای فکر کردن به آن وجود دارد، چیزهای زیادی هست که
نگرانش هستند، و خیلی چیزها ممکن است. . پیمانه ای برای اندازه گیری میزان بلوغ شما
نیست. . یک نکته که همه درمورد رابطه جنسی باید به آن فکر کنند اما ندرتاً اینکار را
می کنند، قانون است. . راهنمای لباس پوشیدن برای دختر خانمهای چاق.
اهمیت برخورد خانواده در مقابل بلوغ دختران - تعامل
www.taamolnews.ir/fa/news/90211
‎9 ژوئن 2015 . روی همه چیز حساس می شوند، همه چیز را به بلوغ نسبت می دهند و خلاصه از هر 10 . دوران
حساسی است؛ بخصوص دختران که چون زودتر از پسران علائم بلوغ را .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



بلوغ دیررس در پسران و دختران - فوق تخصص غدد دکتر مهرزاد غلامپور
drgholampour.ir/بلوغ-دیررس-در-پسران-و-دختران/
‎سن بلوغ و دلایل و انواع بلوغ دیررس در دختران و پسران و راههای درمان آن. . معمولا"
خانواده‌ها فقط نیاز به یک تایید پزشکی دارند مبنی بر اینکه همه چیز نورمال است. در
غیر .
نقش‌مادران در کاهش‌ عوارض بلوغ دختران - بلوغ .قاعدگی.رشد جنسی .
robabnaz8.persianblog.ir/./نقش‌مادران_در_کاهش‌_عوارض_بلوغ_دختران
‎کم‌اطلاعی درباره مسائل دوران بلوغ ممکن است باعث شود دختر نوجوان احساس کند این .
همه این عوامل باعث می‌شود نقش مادران برای همراهی در این مرحله مهم در زندگی دختران .
دختر نوجوان همه چیز را از نگاه خود می‌بیند و مادر با پافشاری و سماجت می‌خواهد بفهمد
افکار .
پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند بخوانند
www.qomefarda.ir/news/1507
‎15 ا کتبر 2013 . دولت باید تمهیداتی بیندیشد که ازدواج را برای دختران و پسران جوان اسانتر شود. . همه
چی که به سن نیست، اگر بحث فاصله سنی است بخاطر بلوغ فکری بیشتر . یک
رمان درباره پسرانی که عاشق دختران مسن تر از خود شده اند افتاده ام.
پاسخ به سوالات شما درباره عادت ماهیانه - سیمرغ
seemorgh.com/health/s-x-l-health/s-x-l-health./24043-24043/
‎2 سپتامبر 2015 . قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. . بسیاری از دختران و پسران درک
کاملی از دستگاه تناسلی زنان و چگونگی کارکرد آن در طی یک . گاهی اینقدر در مورد
عادت ماهیانه دقت می‌شود که انگار قرار است همه چیز مثل ساعت کار کند.
همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ - خبر روز
khabareruz.xyz/search/?q=همه+چیز+درباره+تغییر+صدا+در+بلوغ
‎همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ. . وی افزود: دختران و پسران نسبت به دوران بلوغ و
تغییرات ناشی از آن واکنش های متفاوتی دارند. دخترها معمولا منزوی تر و گوشه گیر .
همه چیز در مورد پریودی : مجله پزشکی
www.pezeshkan.info/?p=36002
‎28 آوریل 2013 . همه چیز در مورد پریودی . قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. . اولین
قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که همه اجزاء دستگاه تناسلی دختر .
دختران و بلوغ - راسخون
rasekhoon.net/article/show/661942/دختران%20و%20بلوغ/
‎14 ژانویه 2013 . هیچ چیز مانند یک ماساژ خوب برای شل کردن عضلات سفت نیست. . گرچه همه مراحل رشد
برای انسان مهم است، ولی بعضی از مراحل زندگی به سبب . هنگامی که دختر به نه
سالگی برسد، از کودکی خارج شده و می تواند ازدواج کند و حد کامل بر او . روایات درباره
سن بلوغ دختران مختلف است و بعضی روایات نه سال تمام را سن بلوغ .
همه‌چیز درباره بلوغ، آمنوره و یائسگی را در کتاب بخوانید - رسانه ی .
ibna.rasanetv.ir/page-824752.html
‎13 آوریل 2016 . تکیه کنند و همه چیز را بلوغ در دختران و پسران می آورد و تا زمان یائسگی از همه چیز و
را در ادامه مطلب بخوانید مهم در آرایش کردن; درباره عطر کتاب و .
تفاوت روند بلوغ دختران و پسران
www.drdidban.ir/post/9
‎درباره ما. این سایت٬ محلی است جهت اطلاع رسانی علمی در مورد مراقبتها و بیماریهای
کودکان و نوجوانان عزیز بویژه بیماریهای غدد . همه چیز در مورد درﻣﺎن ﺑﺎ ﻫﻮرﻣﻮن رﺷﺪ .
بلوغ در دختران معمولاً تا سن 17-15 سالگی و در پسران تا سن 18-16 سالگی کامل می
شود.
بهمن ۱۳۸۹ - مشکلات پسران و دختران - blogfa.com
www.moshkelezendegi.blogfa.com/8911.aspx
‎مشکلات پسران و دختران - . از امام صادق ( علیه السلام ) درباره آمیزش از مقعد پرسیدند
حضرت فرمود : همسرت عروسک و عشق . همه چیز در مورد پرده بکارت . در دخترانی که به
سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



مقالات مشاوره و راهنمایی - بلوغ دختران ،زمانی پر از تنهایی
pishromarivan.blogfa.com/post-43.aspx
‎خیلی از دختران ایرانی وقتی درباره دوران بلوغ شان حرف می‌زنند، ممکن است چنین .
دختر نوجوان همه چیز را از نگاه خود می‌بیند و مادر با پافشاری و سماجت می‌خواهد بفهمد .
همه چیز درباره دختران اهواز
sunmag.ir/همه+چیز+درباره+دختران+اهواز
‎پاتوق دختران وپسران اهوازی - همه چیز درباره اهواز همه چیز درباره اهواز . مورد دختران همه
چیز درباره کم خونی دختران پاتوق دختران وپسران اهوازی همه چیز در باره بلوغ دختران و
.
زندگی آرام - همه چی درباره خانم ها
asun68.blogfa.com/category/1
‎زندگی آرام - همه چی درباره خانم ها - . جسمی او بستگی دارد و از همه مهمتر اینکه شما چطور
دختر مورد نظرتان را آموزش دهید. . اما آیا شما همه چیز را در بارۀ تخمک گذاری می‌دانید؟ .
اگر چه این وضعیت در ابتدا و انتهای زندگی جنسی (بلوغ و دورۀ پیش یائسگی) رایج
. 1- آن چیزی که دختران خواهان آن میباشند چیزی نیست جـز عـشق ورزی و رمانتیک
بودن.
شب زفاف
www.giiiiig.blogfa.com/
‎اگر شما خواهان صمیمیتی واقعی با او هستید، پس باید همه چیز دررابطه با خودتان را .
«با تبر بکارت درخت زناشویی را فرو اندازید» این عقیده راسخ سن ژروم درباره هدف .
و گرایش به لذت بردن از این غریزه فطرى با آغاز بلوغ، در تمام دختران و پسران وجود .
همه‌چیز درباره تحریک جنسی و ارگاسم زنان - وبسوار
websavar.ir/fa/news/./همه‌چیز-درباره-تحریک-جنسی-و-ارگاسم-زنان
‎26 ژوئن 2014 . همه‌چیز درباره تحریک جنسی و ارگاسم زنان . با رسیدن به سن بلوغ است ولی در زنان
بالغ این ارگاسم کلیتورال به ارگاسم واژینال تبدیل می‌گردد یعنی .
همه چیز درباره رابطه جنسی مقعدی | کدبانوی ایرانی
kadbanoo.net/همه-چیز-درباره-رابطه-جنسی-مقعدی/
‎همه چیز درباره رابطه جنسی مقعدی - • رابطه جنسی مقعدی هم در مردان و هم در زنان . (دختر،
پسر) و چه در رابطه (پسر، پسر) در ابتدای بلوغ جنسی و گذار به مرحله سن بلوغ و . به
حفظ پرده بکارت ممکن است که دختران پیش از ازدواج بیشتر به چنین شیوه ای روی .
کیدز پرشیا کودکان همه چیز درباره بلوغ پسران - دین و اندیشه
dinoandishe.mobile.1klik.ir/کیدز-پرشیا-کودکان-همه-چیز-درباره-بلوغ-پسران.html
‎5 سپتامبر 2016 . همه چیز در باره بلوغ دختران و بلوغ پسران-پرشین پرشیا. همه چیز در باره . Für
Mobiltelefone optimiert · همه چیز در باره بلوغ و علائم آن در پسران!
شبهه - راه کم کردن میل جنسی در پسران و دختران مجرد (که به استمنا .
www.x-shobhe.com/shobhe/4330.html
‎25 نوامبر 2013 . چرا که این پسر و دختر، از ابتدای سن بلوغ با شهوت آشنا شده‌اند و در سنین . اگه دلت
به حال این جماعت بدبخت از همه جارونده از همه جامونده میسوزه چیزی بگو که . چرا اومدی وب
سایت زدی و درباره مسائل کنترل قوای جنسی مطلب گذاشتی؟
خود ارضایی پیشگیری و درمان | حوزه مشاوره فرهنگی
www.zolal.ir/site/node/650
‎گاهی تصور کردن صحنه‌های شهوت انگیز، گاهی صحبت درباره مسائل جنسی و .
خودارضای از نظر . البته واکنش دختران و پسران نوجوان به بلوغ زودرس یکسان نیست.
معمولا دختران . هزاران بار استمنا کردم و به همه چیز شباهت می‌دهم غیر از آدم. از همه چیز
بدم .
صدای پای بلوغ !! [آرشیو] - P30World Forums - انجمن های تخصصی پی .
forum.p30world.com/archive/index.php/t-84534.html
‎18 نوامبر 2006 . به همین دلیل با وجود اینکه پسران و دختران در دوران بلوغ به سرعت . اولین انزال که
یکی از معیارهای بلوغ است معمولاً هنگام خواب پیش می‌آید اگر درباره آن چیزی به نوجوان
. این گزارش نشان می‌داد که جنسی کردن همه چیز در نشریات، به وسیله .Searches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous



خانمی با نیاز جنسی بی پایان - زیبایی - blogfa.com
www.kissing2love.blogfa.com/author-kissing2love.aspx
‎غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ . همه این موارد به این علته
که وقتی پرده بکارت شما در اثر دخول پاره میشه از راه زخم های ایجاد شده میکروب و .
ضربان قلب شماست نه بخاطر اینکه جنین احساس درد می کند یا از آنچه روی داده چیزی
فهمیده است. . در دختران، بلوغ بین‌‌۱۰ تا ۱۴ ‌سالگی شروع می شود و۳ ‌تا ۴ ‌سال طول می
کشد.
قائدگی دختران تازه بالغ(مقالات) - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/بلوغ./قائدگی-دختران-تازه-بالغ-مقالات-16425/
‎24 آوریل 2007 . در دختر خانمها ئی که در حال بلوغ هستن. . متا‡سفانه بسیاری از دختران به‌دلیل اینکه
اطلاعی درباره عادت ماهانه ندارند، وقتی اولین بار دچار خونریزی . گاهی اینقدر در مورد
عادت ماهیانه دقت می‌شود که انگار قرار است همه چیز مثل ساعت کار کند.
همه چیز درباره ختنه (Circumcision) پسران + تصویر | بانک دانستنی .
nikteb.com/همه-چیز-درباره-ختنه-circumcision-پسران.html
‎19 ژوئن 2012 . همه چیز درباره ختنه (Circumcision) پسران + تصویر . از این لحاظ در مورد دختران
بدون هیچ شکی میتوان آن را یک عمل غیراخلاقی نامید. . انجام عمل ختنه باید به تصمیم
و اراده ی خود ما انجام میشد یعنی زمانی که به بلوغ فکری رسیده بودیم.
10 باور غلط رایج درباره بلوغ دختران و پسران
itupdate.ir/10-باور-غلط-رایج-درباره-بلوغ-دختران-و-پسران-5125
هنوز عموم مردم تصورات و استنباط‌های نادرستی از بلوغ در ذهن خود دارند که نمونه‌هایی از
این نوع پندارها به این شرح است :
همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ - فارسی فان
far30-fun.ir/search/?q=همه+چیز+درباره+تغییر+صدا+در+بلوغ
‎همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ. . عضو انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: سن
بلوغ در پسران و دختران ایرانی ۱.۵ سال کاهش یافته، در دختران به ۱۱.۵ و در پسران به .
ازدواج مردی 50 ساله با دختری 6 ساله. در مورد ازدواج پیامبر(ص) با عایشه .
borhan.blog.ir/1391/12/02/marriage-of-50-years-man-to-6-years-girl
‎20 فوریه 2013 . امّا مثل سفها اهل شکم چرانی و همه چیز خواری نبود. . و اغلب دختران جوان، رضایت به
چنین ازدواجی نمی دهند؛ مگر در مواردی. . را متوجه می شوند اما درمورد مسئله ازدواج هرچه
قدر دختر و پسر بعد از رسیدن به بلوغ فکری و سنی (( بعد از رسیدن به .
پاسخ به سوالات پزشکی خصوصی شما
jense.blogfa.com/
‎. پرده بکارت ممکن است که دختران پیش از ازدواج بیشتر به چنین شیوه ای روی آورند.
. مشاهده رفتار تمایل به رابطه مقعدی در بین پسران جوان در کشورهای فارسی زبان و .
حتماً بخش همه چیز درباره کاندوم و نحوه استفاده صحیح از کاندوم را به دقت مطالعه کنید.
. در سنین بعد از بلوغ کسانی که خودشان را تحریک میکنند خیلی خوب با این .
همه چیز درباره بلوغ پسران پارسی طب
fal.eydaneh.fm-music.ir/همه-چیز-درباره-بلوغ-پسران-پارسی-طب.html
‎28 آگوست 2016 . همه چیز در باره بلوغ دختران و بلوغ پسران-پرشین … همه چیز در باره بلوغ . درباره
نتیجه . بین دختران و پسران در آغاز بلوغ تفاوت .
همه چیز درباره تغییر صدا در بلوغ - خبر ایرونی
iruni.ir/search/?q=همه+چیز+درباره+تغییر+صدا+در+بلوغ
‎سن متوسط شروع این مرحله از بلوغ در دختران (شروع عادت ماهانه) 9 سالگی و در پسران (
انزال) 13 سالگی است. * بلوغ روحی روانی (عاطفی) روان آدمی مقوله ای بسیار پیچیده و
.
باور های اشتباه در مورد همه چیز
www.khorafat3000.blogfa.com/
‎چون شما وقتی می خواهید چیزی از یخچال بردارید سراغ آن می روید و ممکن است اصلا به
برگه ای که . به دلیل حس مادرانه ای که در وجود همه زنان است و آنها هنگامی که دختر
کوچکی بودند همین رفتار را از . جوش یا آکنه یک تغییر فیزیولوژیک دوران بلوغ
بوده وافراد مبتلا به جوش هیچگونه ایرادی در خون خود ندارند. . پاتوق پسران و دختران
ایرونیSearches related to همه چیز درباره بلوغ دختران و پسران
Previous

  • ۹۵/۰۶/۲۲
  • ۴۹۱ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی