تقریرات مختلف درمورد علم دینی محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم
شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴ ق.ظ
عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: عالَم برای عبودیّت خلق شده است. این دیدگاه منجر به ایجاد جبههی حق و باطل شده است. ما می گوییم محور تکامل تاریخ انبیاء هستند و نه علم.
لینک منبع این نوشته :
http://www.mehrnews.com/news/3745999/تقریرات-مختلف-درمورد-علم-دینی-محور-تکامل-تاریخ-انبیا-هستند-نه
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم .
khabarfarsi.com/n/23912669
32 ثانیه قبل . به گزارش خبرگزاری مهر ، جلسه دوم ارائه حجت الاسلام پیروزمند در درس گفتگوی علم
دینی برگزار شد. آنچه در ادامه مطالعه می کنید گزارشی از این جلسه .
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم
www.hodhodnews.ir/./تقریرات-مختلف-درمورد-علم-دینیمحور-تکامل-تاریخ
22 دقیقه قبل . به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه دوم ارائه حجت الاسلام پیروزمند در درس گفتگوی «علم
دینی» برگزار شد. آنچه در ادامه مطالعه می کنید گزارشی از این جلسه .
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم
tnews.ir/news/a85468846872.html
23 دقیقه قبل . به گزارش خبرگزاری مهر ، جلسه دوم ارائه حجت الاسلام پیروزمند در درس گفتگوی «ایده
علم دینی» در مدرسه آزاد فکری مهاجر برگزار شد. آنچه در ادامه مطالعه .
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم
monitor.shafaqna.com/FA/IR/5846298
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم. . حق و باطل
شده است. ما می گوییم محور تکامل تاریخ انبیاء هستند و نه علم. مطلب در سایت اصلی .
آرشیو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
www.mehrnews.com/archive?tp=3
تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم. عضو هیأت
علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: عالَم برای عبودیّت خلق شده است. این دیدگاه .
نخستین مدرسه قرآنی تهران با مجوز آموزش و پرورش آغاز بکار کرد
news.pishtaz.ir/./نخستین-مدرسه-قرآنی-تهران-با-مجوز-آموزش-و-پرورش-آغاز-
26 دقیقه قبل . تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم · پیگیری
ویژه . سنندج دارای ظرفیت های خوبی در رشته های مختلف ورزشی است.
حال و هوای خانواده حسن یزدانی پس از کسب مدال طلای المپیک - صفحه اصلی
news.pishtaz.ir/./حال-و-هوای-خانواده-حسن-یزدانی-پس-از-کسب-مدال-طلای-
27 دقیقه قبل . تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم · پیگیری
ویژه . سنندج دارای ظرفیت های خوبی در رشته های مختلف ورزشی است.
وضعیت علیرضا کریمی و کمیل قاسمی از زبان مربی تیم + فیلم
news.pishtaz.ir/./وضعیت-علیرضا-کریمی-و-کمیل-قاسمی-از-زبان-مربی-
27 دقیقه قبل . تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم · پیگیری
ویژه . سنندج دارای ظرفیت های خوبی در رشته های مختلف ورزشی است.
انتظار داریم علوم انسانی اسلامی شود - 68 - دبلیوخبر
wwwkhabar.ir/key/68/انتظار-داریم-علوم-انسانی-اسلامی-شود
انتظار داریم علوم انسانی اسلامی شود - 68. . تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور
تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم · ◇ استخدام مهندس صنایع دارای سابقه کار در زمینه .
پهلوان حسن یزدانی تاریخ ساز شد + فیلم - فارسی فان
www.far30-fun.ir/news/159129
پهلوان حسن یزدانی تاریخ ساز شد + فیلم. . تقریرات مختلف درمورد علم دینی/محور
تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم · کشتی آزاد المپیک؛ حسن یزدانی طلایی شد، حسن .
اعلام فراخوان مقاله برای فصلنامه سبک زندگی اسلامی .
perspolink.com/اعلام-فراخوان-مقاله-برای-فصلنامه-سبک-ز/
21 دقیقه قبل . به گزارش خبرگزاری مهر، فصلنامه علمی تخصصی سبک زندگی اسلامی . تقریرات
مختلف درمورد علم دینی/محور تکامل تاریخ انبیا هستند نه علم .
«رابطهٔ علم و دین با تکیه بر دیدگاه استاد مطهری»
vista.ir/article/./«رابطهٔ-علم-و-دین-با-تکیه-بر-دیدگاه-استاد-مطهری»
بررسی تاریخی نسبت میان «عقل و دین» و تعامل بین داده های دینی و یافته های بشری
و . ۱-۲) گونه های مختلف تعارض میان علم و دین . نظریه تکامل نه تنها با مهم ترین
فرازهای کتاب مقدس در باب خلقت، تعارض آشکار داشت، . با این بینش، «حق» در
قرآن به ویژه در مورد داستان فرزندان آدم (مائده، آیهٔ ۷۲)، قصص انبیاء (آل عمران، آیهٔ ۶۲و
کهف آیهٔ .
آیا قبل حضرت آدم انسان های دیگری بودند؟ آیا تمدن داشتند؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/2089
27 مه 2013 . نه، چنین نیست؛ بلکه هزار هزار آدم آفریده که شما از نسل آخرین آنها هستید. . پاسخ در سه
محور بیان میشود . در این قسم روایات، ظاهراً مخالفین انبیاء و اوصیاء تشبیه به
نسناس شده اند. . آیا اصلا دین مطلبی دارد که با نظریه تکامل تعارض داشته باشد؟ .
علمی که در مورد گذشته ی ژنتیکی انسان هستش در زمینه ژنتیک و انسان .
انسان از نسل میمون، خرافه ای جاهلانه - مرکز اطلاع رسانی غدیر
www.ghadeer.org/Book/469/77301
علوم رسمی غرب نه تنها انکشاف از حقیقت عالم نمی کند بلکه همان گونه که اکنون در
جوامع . یعنی دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری، آداب و رسوم و غیره را به تبعیت
از . آیا این سیر تکاملی برای آفرینش انسان با محتوای علمی قرآن و روایات مطابقت
دارد؟ . قرآن و روایات تاریخ زندگی بشر را بر محور حرکت تکاملی انبیا بررسی کرده
اند .
نقد و بررسی تطور تاریخی تشیع - مجمع عالی حکمت اسلامی
hekmateislami.com/showdata.aspx?dataid=5169&siteid=1
[2] این ادعا که دیدگاه های اعتقادی تشیع طی چند قرن نه تکامل، بلکه تحول، تغییر و
. شده به یک معنا ابعاد مختلف دارد: هم ابعاد تاریخی دارد، هم جنبة روایی؛ چون به هر حال
ایشان . در فصل سوم نیز محور دیگری برای تطور اندیشۀ کلامی شیعه نام می برند که
. و به تدریج مرجعیت دینی ائمه(، آن هم با اوصافی چون عصمت، علم لدنی الهی و معجزات،
در .
نقد دیدگاه آقای جوادی آملی در باره علم دینی :: احیا
nehzatehya.blog.ir/./نقد-دیدگاه-آیه-الله-جوادی-آملی-در-باره-علم-دینی
نویسنده مقاله ابتدا دیدگاه آقای جوادی آملی را تقریر کرده و سپس به نقد آن پرداخته
است . . تاریخ اندیشه بشر گواهى مىدهد که پرسش کهن از نسبت عقل و ایمان یا علم و
دین، . حکمت متعالیه است که در آن، بر سازگارى و جمع راههاى مختلف معرفت تأکید
مىشود. . از وحى است، نه خود وحى، چون خود وحى فقط در دسترس نسانهاى معصوم مانند
انبیاست و .
رابطه علم و دین در مسیحیت - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت
www.hawzah.net/fa/Article/View/./رابطه-علم-و-دین-در-مسیحیت
مسیحیان در آغاز به فلسفه و علم رغبتی نداشتند و بر این باور بودند که در پرتو
تعالیم دین . داشته بودند تجاوز نمی کرد، و خصوصا محور بحثها آراء افلاطون و ارسطو
بود. . فجایعی که این دستگاه مرتکب شد تلخ ترین تجربه تاریخی دین مسیح بود و
خشم و . نظریه تکامل معارضه هایی را میان علم و دین در زمینه های مختلف برانگیخت که
.
به سوی او BE SOOY UO - قسمت سوم همه چیز در باره نظریه تکامل
www.qane.blogfa.com/post-6.aspx
وقتی که علم ممکن دانست که طفل یکشبه ره صد سال برود ، چه دلیلی در کار است که .
سخن اینها را به دو گونه می توان تقریر کرد : یکی به این نحو که با پیدایش نظریه
تکامل . پاسخ این است که نه نتیجه علم ازلی ، دفعی الوجود بودن اشیاء است ونه نتیجه
اراده و . مختلف در همهی اعصار بوده است، یعنی دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری،
آداب و .
فرهنگستان علوم اسلامی قم - هویت علوم انسانی اسلامی؛ از دیدگاه .
www.isaq.ir/vdcjfaeizuqex.sfu.html
10 آگوست 2014 . انقلاب اسلامی با شعار تحقق تمدن اسلامی در مقطعی از تاریخ شکل گرفت که در . ب)
باور صادق موجه:۲ این تعریف تنها دربردارندة تصدیقات، و دربارة معارف ناظر به واقع و
نه اعتباری است:۳ . تقریر محل نزاع از دیدگاه منطق و متدلوژی علم . بنابر رویکرد
موضوع محور، مراد از علم دینی، همان علم تجربی است که دربارة پدیده های .
:: مقالات دینی و اخلاقی :: تقریر غایت گرایانه از علم دینی
www.erfan.ir/farsi/81102.html
3 آگوست 2015 . تقریر غایت گرایانه از علم دینی (و علوم انسانی اسلامی) با تکیه بر اندیشههای استاد
مطهری . خداشناسی نه فقط اول دین است، اول پایه و مایهی انسانیت است. . به این
ترتیب که میگوییم واقعیت تکاملی انسان و واقعیت تکاملی جهان «به سوی اویی» است.
. از سوی دیگر، پس از موضوع توحید، مهمترین هدف و وظیفهی انبیا و .
Previous
جاودانگی قرآن، و حقیقت وحی
www.maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,106
قرآن، وحی قدسی است برگرفته از منشأ علم و حکمت نامحدود و قدرت لایزال، از .
جاودانگی قرآن و وحی به مفهوم ایجاد حوزه دین خاتم که همواره حق است و با فضاسازی جهت
جولان . امّی کسی است که نه می خواند و نه می نویسد و در اینجا منظور عرب معاصر پیامبر(
ص) . است که دین از خداست و اساس و محور آن یکی است و پیامبران در زمان های مختلف،
مردم را .
بررسی و نقد کتاب رابطه منطقی دین و علوم کاربردی - طلیعه ، پایگاه .
www.talie.ir/بررسی-و-نقد-کتاب-رابطه-منطقی-دین-و-علوم/
23 مه 2016 . توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر محور عقل (ص ۲۲-۲۳). ۳. توسعه سیاسی،
فرهنگی و اقتصادی بر محور وحی که در این دیدگاه ابعاد مختلف توسعه با محوریت دین،
نه عقل خودبنیاد . در رساله دوم نویسنده به بررسی نظریاتی پیرامون رابطه دین و علم
. این اعتقاد وجود دارد که دین تجلی فشارهای تاریخی است و انبیاء نوابغی .
رابطه علم و دین از منظر آیت الله جوادی آملی؛ آیا علم و دین با هم .
hamyaryiran.ir/thread8907.html
علم دینی از منظر آیتالله جوادی آملی چکیده آیتالله جوادی آملی در کتابهای مختلف. .
این مقاله به تقریر دیدگاه ایشان در زمینه علم دینی میپردازد؛ اما از آنجا که دیدگاه ایشان
. گیرد، نه در برابر دین، از این رو، از این منظر، علم یکسره دینی شده و چیزی به نام
علم غیر دینی وجود نخواهد داشت. . این مراحل به صورت تکاملی، همه علوم را در بر
میگیرید.
لیست پایان نامه های با موضوعات قرآنی + چکیده و نویسنده - ماهِ پژوهش
mah-pajohesh.persianblog.ir/post/27/
21 ژانویه 2013 . موضوع : هدف تحقیق: 1ـ علت پیدایش شیوههای مختلف تفسیری در قرآن . . اینکه اهمیت
و ارزش دین علم را بشناسیم زیرا یکی از شاهراههای مهم در . در فصل دوم: با استناد به
آیات و روایات معاد را در نه گروه مورد بررسی قرار . در فصل سوم به بیان عقاید و
باورهای باطل یهود در مورد مبدأ، معاد، بهشت و جهنم، انبیاء و مقدسین و در مورد .[PDF]
ذخیره سازی مطلب
www.khosropanah.ir/fa/files/downloads/kalam-jadid/elm-din.pdf
تقریر اولِ استاد جوادی آملی. 35 . راه حلّ مورد قبول گالیله دربارة تعارض علم و دین. 56
. بخش اول: نظریه غرب در رابطه با تکامل تاریخ و نقد آن. 145 . تفاوت شیوه
استنباط در علوم مختلف. 156 . مطرح کنیم که آیا تکنولوژی یا صنعت دینی داریم یا
نه؟ . گاهی نیز، علم به معنای دانش (مجموعه گزاره¬هایی که حول یک محور جمع شده¬اند و
هدف.
دین حداکثر حکومت حداکثر - دیگران - khamenei.ir
farsi.khamenei.ir/others-note?id=8920
22 فوریه 2010 . نظام فکری و نگاه ویژه فرهنگستان علوم اسلامی، تقریری مستحکم و . محور این نظام
نیز ولی فقیه است؛ به عنوان کسی که به قانون دین تولی دارد و . علم: منصب ولایت،
زمینهساز جریان عینی کل دین در اجتماع است، نه متولی اجرای برخی فروع فقهی. .
بنابراین دو حکومت بر روند تکامل این دو نظام تاریخ حاکمیت دارد؛ یکی .
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
565 - اثرات تاریخ کاشت و مقادیر مختلف بذر بر کمیت و کیفیت گیاه دارویی
اسفرزه . 720 - اثربخشی مشاوره گروهی راه حل محور بر سبک های مقابله ای زناشویی،
کیفیت . 838 - ارائه یک الگوریتم تکاملی ترکیبی برپایه الگوریتم ژنتیک و
PSO و . 1294 - ارزیابی فرادادههای سامانه اطلاعات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از جنبه
.
امکان علم دینی؛ بحثی در چالشهای فلسفی اسلامیسازی علوم انسانی .
marefatefarhangi.nashriyat.ir/node/35
22 مه 2011 . در محور اول، سه چالش وجود دارد: یکی، اینکه هویت علم و معرفت در گروی بهرهمندی .
تقریر این دیدگاه که حاصل تحلیلی منطقی فلسفی است، چنین است: «مسائل . از
علم، کمکم نگاههای «تاریخی جامعهشناختی» به علم نیز پدید آمد که دانشها را نه .
اثبات امکان معرفتزایی دین، و سخن فوق در مورد جایگاه و کارکرد دین، و با توجه به .
پرتال جامع علوم انسانی - دین و علم مدرن
www.ensani.ir/fa/content/63983/default.aspx
روح و جوهره تمام این رهیافت در شکست انگاره تعارض و تمایزمابین علم و دین می باشد.
. کرد، که هر یک اززاویه ای و در قالب عباراتی مختلف تلقی خود را بیان کرده اند. .
امید و دلبستگی غایی است، بینشی عام در مورد اشیاء بدست می دهد، که کاوش علمی را
به . به گفته (باربور) از سال 1960 معلوم شد، که نه علم آنقدر عینی است که ادعامی
شود و .[PDF]
نسبت نظریه فرهنگستان علوم اسالمی درباره علم دینی با واقع گرایی .
www.sccr.ir/UserFiles93/rahbord/32/6.pdf
علم دینی، فرهنگستان علوم اســالمی، اراده گرایی، واقع گرایی، نسبی گرایی، . از
ســوی دیگر باید توجه داشــت که در نگاه میرباقری محور اراده انسان، یا بندگی . )که
مبتنی بر نظریه تطابقی صدق است(، دارای وصف حق و باطل است، نه وصف صدق. و کذب
. ) . صدق )در تقریر های مختلفی که در طول تاریخ فلســفه از آن شــده است( می باشد و
با.
Previous
یادداشت های کلاس - زبان علم و دین
drangha.blogfa.com/post/5
مثلاً عموم عالمان دین در گذشته می گفتند: زمین، محور و کیهان است و خورشید به دور آن
می گردد. . در مورد تعارض نظریه علمى ظنى با نظریه دینى ظنى توقف لازم است، مگردر
موارد . در این زمینه، ابتدا به بیان نظریات مختلف مکاتب غربى در حل تعارض علم و
دین . پیروان تندروتر این نظریه نه تنها موضوع تکامل داروینیسم، بلکه به طور کلى
علوم .
معرفت شناسی دینی Epistemology - اجتماعی، سیاسی و حقوق
temran.persianblog.ir/post/43/
16 ژوئن 2015 . دین اصول علمی و عقیدتی سنن و قوانین و احکام عملی است که اعتقاد به آن و . تاریخ
امت ها و انبیای پیشین، خواه پدیده های جهان شناختی، همچون آسمان، زمین، . محور بحث در
این جا بخشی از تقسیم اخیر یعنی معرفت دینی با رویکرد برون دینی است. .
پیدایش تکامل علوم و پیدایش نظریه های مختلف علمی را کشف کند، نقش .
آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی(س) در بازار کتاب دینی
www.imam-khomeini.ir/./آشنایی_با_انبیاء_از_دیدگاه_امام_خمینی_س_در_
امام خمینی(س) نیز در سخنرانی ها و آثار علمی مکتوب خویش بدین مساله توجه بسیار
داشته و از ابعاد مختلف شخصیت و شئونات متعدد پیامبران . کد مطلب: 49245 |
تاریخ مطلب: 27/08/1392 . در بخشی کتاب حاضر نوشته شده است: «امام خمینی(س) نه
تنها بعثت انبیا(ع) را برای تکامل بشر لازم و ضروری میداند، بلکه آن را موجب به کمال
رسیدن .
رابطه علم و دین با تکیه بر دیدگاه شهید مطهری - حکمت مطهر
hkmatmotahar.blogsky.com/./رابطه-علم-و-دین-با-تکیه-بر-دیدگاه-شهید-
26 مارس 2014 . بررسی تاریخی نسبت میان «عقل و دین» و تعامل بین داده های دینی و . معصیت، رسم و
قانون، آمده است.1 کلمه «دین» با شکل های مختلف ، 92 بار در . استاد مطهری با بیان سه
جهان بینی علمی ، فلسفی و دینی در تفسیر . نظریه تکامل نه تنها با مهم ترین
فرازهای کتاب مقدس در باب خلقت، . قصص انبیاء از این قبیل است.
کانون اندیشه جوان » مقالات » بررسی نظریاتی پیرامون رابطه ی دین و علم
www.canoon.org/articles/002632.php
14 ژوئن 2010 . در قسمت دوم به بیان نظریات مختلف در باب انتظار ما از علم را بیان و مورد نقد . بحث
تاریخی رابطه ی بین علم و دین می پردازیم و نظریات مختلف در باب انتظار . شده است
و گاه به تعارض آنها با هم و گاه به ترابط و تکامل این دو با هم پرداخته شده . خلقت، عالم
نیست و انبیا از طریق وحی ارتباط مستقیم با عالم غیب داشته و به .
- چیستی "فلسفه علم" و رویکرد حوزه و دانشگاه به فلسفه و حکمت الهی
hawzahnews.com/TextVersionDetail/369602
25 ژانویه 2016 . اگر بخواهم اشاره ای به گذشته علمی و اجتماعی خود داشته باشم، باید بگویم . در آن
موقع زمینه ورود به بحث های دینی و فلسفی چندان در من وجود نداشت و بیشتر یک . در
دوره دانش آموزی علوم انسانی و دروسی مانند اجتماعی، تاریخ و جغرافیا مرا آزار . می شود و
بنده هم دعوت شده ام تا در مورد حکمت متعالیه و مؤلفه های تأثیر گذار آن در .
محمدتقی مصباح یزدی - پاتوق کتاب فردا
bookroom.ir/people/115/محمدتقی-مصباح-یزدی
آفتاب مطهر - زندگی، اندیشه و خدمات علمی فرهنگی علامه شهید آیت الله مرتضی . مردم
سالاری دینی و نظزیه ولایت فقیه (چاپ ششم) . انواع انسان شناسی: شیوه هایی که
دانشمندان مختلف برای حل پرسش های مطرح شده درباره انسان درطول تاریخ به کار . آیت
الله مصباح یزدی در این کتاب به بررسی منشا پیدایش انواح حکومت ها، حرکت انبیای
.[DOC]
جمعآوری وتدوین محتوای آموزش عمومی فعالان فرهنگی
bayanbox.ir/download/./سیر-غربشناسی4.docx
مزید بر همه موارد فوق ، این قشر علمی جامعه است که به تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله ) .
لذا برای بحث در مورد فرهنگ و تمدن اسلامی ، نا گزیر باید تمدن فعلی و بنیان های .
دربحث ضرورت غربشناسی باید انگیزه مخاطب حمیت و عزم دینی و وظیفهگرای
مخاطبین باشد و نه . ،اهمیت نظریه در غرب، تقریر نظریه، سیر تاریخی شکل گیری
نظریه، بستر .
علم دینی - کلوب
www.cloob.com/result/علم_دینی
16 سپتامبر 2015 . بیتردید، هر نظریهای که امروزه در حوزههای مختلف علم ظهور میکند با اندک فاصلهای .
مجموعه مقالات حاضر، حاصل جمع مقالات متفرق در محور کلی « علم و دین» است. . الهیات
و علم در قرن نوزدهم»، «تکامل داروینی و فلسفه علم قرن نوزدهم بریتانیا»، . نه خود
وحى، چون خود وحى فقط در دسترس نسانهاى معصوم مانند انبیاست و آنچه در .
حکمت نظری و حکمت عملی - 1
www.islamquest.net/fa/archive/question/fa548
2 حکمت عملی عبارت است از: علم به این که رفتار و کردار آدمی، یعنی افعال . [8]
بنابراین، فرق بین حکمت نظری و حکمت عملی تنها از جهت معلوم است نه از لحاظ علم.[9].
Previous
آیا سخنان ائمه اطهار علیهم السلام در مورد علوم تجربی هم معتبر است .
www.askdin.com/showthread.php?t=1231
24 نوامبر 2009 . آیا سخنان ائمه اطهار علیهم السلام در مورد علوم تجربی هم معتبر است؟ . ضمن عرض خوش
آمد گویی با توجه به کاربر محور بودن انجمن همه مطالب سایت . به این پرسش،
رهیافتهای گوناگونی اتخاذ نمودهاند که با حصر عقلی نه چندان دقیق، . تاریخ مناسبات
علم و دین در دنیای اسلام، سرشت و سرنوشت متفاوتی از آنچه . تاریخ انبیاء.
داستان آفرینش از فلسفه یونانی تا علم اسلامی - صفحه نخست
www.khabaronline.ir/detail/469946/weblog/jafarian
20 ا کتبر 2015 . در اینجا قصد داریم در حوزه تاریخ علم، نگاهی به مقدمه «تاریخ گزیده» که بیانی .
موادی از دین و فلسفه و علم که می کوشد جای هر چیزی را در نظام آفرینش روشن کند. اهمیت
این «بیان» در این است که چگونه چند نظام فکری مختلف را در یک . بدین ترتیب
افلاک نه گانه بطلمیوسی با عقل نه گانه پس از عقل اول هماهنگ می شوند.
جریان شناسی غرب شناسی ها - دیدبان
didban.ir/fa/news-details/3596/جریان-شناسی-غرب-شناسی-ها/
ایشان با انتقاد از کسانی که به انحاء مختلف سعی در علمی نشان دادن دید اسلام و تطبیق
دادن علوم . در مورد مبانی تمدّن غرب، شهید آوینی بر سه مبنا تأکید دارد: نظریة خطّی
پیشرفت، نظریه . «غرب و شرق هر یک، یک عالم است و عالم نه مجموعة اشیا است، نه
چیزی مانند روح جمعی امیل دورکهایم. . از همین تقریر مبانی تاریخی غرب نیز آفتابی
میشود.
امامت - ویکی فقه
wikifeqh.ir/امامت
عصمت امام، افضلیت امام و علم امام از این گونه مباحثاند. در این مقاله دیگر . از احادیثی
که در شأن نزول آیه «إکمال دین» روایت شده است نیز جایگاه بالای امامت به دست میآید.
علم و دین در قرون وسطی / علی ربانی گلپایگانی
www.cgie.org.ir/fa/news/116286
5 آوریل 2016 . «ایان باربور»بحث درباره علم و دین در قرون وسطى)middle Ages(را به . در آتن صورت
گرفت، شاید شگفت انگیزترین حوادث تاریخ باشد. . اوگوستوس پس از مرگ، نه تنها
رسما به مقام خدایى رسید، بلکه در ایالات مختلف به طبع عنوان خدایى یافت. . (11)
پیش از این، سخن وى را در مورد بسته شدن آکادمى افلاطون در شهر آتن .
پیشفرضهای مستشرقان در رابطه با تعارض قرآن و علم - خبرگزاری فارس
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921019000962
11 مه 2014 . یکی از مباحث مهم در بحث علم و دین و رابطة آن با یکدیگر، تقریر مبانی و پیش فرض
. داوری در علوم بشری به دانش تجربی نه دین، تأثیر پذیری قرآن از افکار علمی .
آتش است (حلیم اف، مبانی نظری مستشرقان در مورد تعارضات قرآن، 105ـ133). . در
تعارض دین و علم، دین و تلاش های عالمان دینی را محکوم تاریخ دانسته می .
تفسیر قرآن - ویکی شیعه
fa.wikishia.net/view/تفسیر_قرآن
25 ژوئن 2016 . اما بررسی موارد استعمال این دو مادّه نشان مید هد که اولی بیشتر در مورد اظهار معنای . این
تعریف برای محدودۀ تفسیر و میدان فعالیت این علم در فهم پیام قرآن بسیار مهم .
موضوع با ملاحظۀ آیات هم موضوع و هم مضمون و نه هماهنگ با ترتیب و نظم موجود در قرآن. .
برخی از تفاسیر شیعی در دورههای مختلف تاریخی به قرار ذیل است:.
استاد مطهری و نوآوری در علم کلام(2)
www.torghabehonline.com/news/detail.asp?id=3432
25 ژوئن 2009 . اما رهیافت اقبال به مقولات دینی، از جمله بعثت و خاتمیت، رهیافتی عمیقاً متاثر از
مبانی مدرنیته است. . مطالب اقبال لاهوری پیرامون خاتمیت در سه محور قابل جمع بندی
است: . مراحل تاریخ، معتقد بود که پیامبران متعلق به دوران حاکمیت غرایز هستند. .
نه «ختم نبوت» و کار وحی تنها اعلام پایان دوره دین و آغاز دوره عقل و علم .
امامت، عدالت، عقلانیت (نقدی بر گفتار محسن کدیور درباره امامت)
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=32665
تاریخ : 1387/10/22 . عمده شرایط «امامت» نظیر اصول رسالت و پیامبری، عصمت،
اعجاز، علم کامل (اعم از علوم غیبی . خاصی است نه در حد اجتهاد مجتهدان دینی که با
پشتوانه علوم غیبی، حقیقت . اینک به ذکر بخشی از سخنان آقای کدیور که روح و
محور گفتههای ایشان را . پاسخ آن است که اولاً بشری بودن ائمه همچون بشری بودن
انبیا که قرآن .
دایره المعارف اسلام پدیا » مسایل علم کلام جدید
islampedia.ir/fa/1394/07/مسایل-علم-کلام-جدید-2/
1 ا کتبر 2015 . درباره این که چرا بشر به دین نیاز دارد، تقریرها و تبیین های گوناگونی ارائه شده .
مسئله ارتباط «دین و اخلاق»، نیز از مسائل علم کلام جدید است. . [۲] کلام جدید تکامل
یافته کلام قدیم است.[۳] . در آن صورت تعریف دین، خاص خواهد بود نه عام. . این
حقیقت و گوهر یگانه در دوره های مختلف تاریخ در قالب شریعت های آسمانی در .
Previous
استاد مطهری و نوآوری در علم کلام(2)
www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid=934&articleID.
27 آوریل 2012 . در تحلیل ماهیت این جریان به جرات میتوان گفت که روشنفکران دینی عموماً . مطالب
اقبال لاهوری پیرامون خاتمیت در سه محور قابل جمع بندی است: 1. . اقبال لاهوری با
تاثیرپذیری از تحلیل اگوست کنت (بنیانگذار مکتب پوزیتیویسم) از مراحل تاریخ،
. نه «ختم نبوت» و کار وحی تنها اعلام پایان دوره دین و آغاز دوره عقل و علم .
بایستههای اسلامیسازی علومانسانی و جایگاه فقه در این فرآیند | پایگاه .
www.fiqhehokomati.ir/content/1406
2 ژوئن 2016 . نظام اجتماعی که به مصلحت انسانیت بوده و موجب تکامل او در زندگی اجتماعی می شود
کدام است؟ . از «قول و فعل و تقریر ایشان» و یا «از نصوص و اقوال و افعال و تقریر
ایشان در . به اعتقاد بنده سالهاست که نزاع علم که محصول عقل است و دین که رهاورد .
اسلامی را در حوزههای مختلف بشناسیم، لازم است بین «علم» و «مکتب» در .
شطحیات سروش - محمد نصر اصفهانی
www.m-nasr.com/شطحیات-سروش
یکی از دشواریهای همیشگی دین، عرفان، فلسفه و گاهی هم علم در طول تاریخ، فاصله .
نظر به اینکه محور همه مباحث مطرح شده توسط آقای سروش و مخالفین ایشان به بحث . در
مورد حقیقت وحی در فرهنگ و زبانهای مختلف اسلامی سخنان مختلفی گفته شده است. .
در فرهنگ عارفان مفهوم وحی به گونهای متفاوت از زبان فلاسفه و اهل کلام تقریر شده
است .
پیشفرضهای مستشرقان در رابطه با تعارض قرآن و علم
www.quranstudies.ir/./پیشفرضهای-مستشرقان-در-رابطه-با-تعارض-قرآن-و
2 جولای 2013 . تلاش مستشرقان در اثبات تعارض قرآن و علم بیفایده است، بلکه مبانی و پیش . علم
و دین و رابطة آن با یکدیگر، تقریر مبانی و پیش فرض های بحث علم و دین می . داوری
در علوم بشری به دانش تجربی نه دین، تأثیر پذیری قرآن از افکار علمی . کرده، در
صدد ایجاد شبهات گوناگون در زمینه های مختلف قرآن پژوهی بوده اند.
نیاز جامعه اسلامی معیار علم نافع - بصیرت
basirat.ir/fa/news/276092/نیاز-جامعه-اسلامی-معیار-علم-نافع
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ ، . تقریر غایتگرایانه از علم دینی با تکیه بر
اندیشههای استاد مطهری . این ترتیب که میگوییم واقعیت تکاملی انسان و واقعیت
تکاملی جهان، «به سوی اویی» است. . در میان ارزشهای مختلف، عدالت از جایگاه بسیار
بالایی برخوردار است. . همچنین ممکن است علمی در یک زمان نافع باشد و در زمان دیگر
نه.
فلسفه علم موجود غرب از دین گرفته شده است
www.roobahnews.com/index.php/./9537-1393-12-06-07-54-16
25 فوریه 2015 . به گزارش خبرگزاری مهر، موضوع نشست بررسی نسبت علم و تمدن اسلامی و . طبیعتاً
همهی این نیازها بر محور تکامل و تعالی تجمیع میشود و به نسبت . انبیای الهی و پس
از آنها، اولیای الهی، محورها و عملهای این تکامل تاریخی محسوب میشوند. . *جناب لک، نظر
شما در مورد موضوعات مطرحشده و نظرات دکتر پیروزمند چیست؟
باره تن امام - علم از منظر شهید مطهری
parehtaneemam.blogfa.com/category/24
با توجه به راهبردهای فوق، سیره علمی و عملی شهید مطهری در حیات علمی ایشان بسیار
قابل توجه است. همین امر، لزوم بررسی مجدد آثار و جنبه های مختلف زندگی ایشان را
اجتناب ناپذیر می . از دیدگاه وی تقویت قوه تعقل، محور تعلیم است استفاده درست از
سرمایه های . را که همه در یک زمینه بوده القا کرده اند، و لذا این، تکامل دین است نه اختلاف
ادیان.
معنا و مبنای خاتمیت از منظر روشنفکران - Maghaleh - ص
rasoolnoor.com/modules.php?name=Maghaleh&pa.pid.
وی برای بیان فلسفه ختم نبوت، ابتدا تاریخ بشریت را به دو دوره قدیم و جدید یا
کودکی و . دوران غیبت امام، که در این دوران رهبری و هدایت خلق به عهده علم است. . (6)
علاوه بر این، ایشان خاتمیت را یک مدعای درون دینی می داند نه برون دینی؛ یعنی معتقد
. ظریف است که بشریت به تدریج تکامل می یابد و به تذکار انبیا بی التفات می
گردد.
جزوه اندیشه اسلامی 1 - حسین شمسی
hajhosseinshamsi.blogfa.com/post/19
انسان اگر با تامل و تفکر، امکانات و استعدادهایی که برای رشد و تکامل در او آفریده .
را بشناس» در تاریخ فلسفه خودشناسی از نظریات اساسی سقراط حکیم بوده است. .
رویکردهای مکاتب مختلف اسلامی در خصوص رابطه عقل و دین چیست؟ . معرفت و علم 20
– در مورد ایمان و معرفت هرچه می دانید بنویسید؟ . تقریر های مختلف برهان نظم کدامند؟
نقش الگوهای اخلاقی در تعالی روحی انسان - معارف وحی و خرد
maref.ir/archives/2368/
روانشناسی، جامعهشناسی، تاریخ، اخلاق، دانش پزشکی و زیستشناسی علومی هستند که
هر . همانطور که میدانیم تمام تلاشهای علمی و عملی انسان برای دست یافتن به سعادت
است و . اینها نمونهای از نظریات متضاد جمعی از اندیشمندان بشری آنهم در مورد یکی از
. انسان خود را نه تنها از دین و مذهب بریده است، بلکه دیگر پیوستگی عمیقی میان خود
و .
Previous
ارائه الگویی جامع برای شناخت مدیریت اسلامی - پایگاه مقالات علمی .
system.parsiblog.com/./ارائه+الگویی+جامع+برای+شناخت+مدیریت+اسلامی/
این مقاله پس از بیان تعاریف مختلف صاحبنظران از مدیریت اسلامی و جمع بندی آنها، در
. که بیشتر بر محور ارزشها و مبانی اخلاقی مکتب اسلام و سیره پیشوایان دین قرار
. تقوی دامغانی بدون این که از مدیریت اسلامی تعریفی ارایه دهد در مورد چیستی .
تقدم و ضرورت دارد؛ زیرا اولا جایگاه تاریخی و سیر آن علم (تکاملی یا غیرتکاملی)
بهتر .
روابط عمومی - درس تاریخ اسلام : موضوع تحقیق: نحوه شکل گیری .
www.ravabetomomie.blogfa.com/post-123.aspx
بهطور قطع منظور از بررسی و نظرافکنی در جوانب و جلوههای مختلف دین، همیشه و در مورد
. این امر نه تنها در میان پیروان دین، بلکه در میان سرسختترین مخالفان دین و
نامعتقدان . یک رهیافت تمدنی و حرکت عظیمی که در برهه خاصی از تاریخ بهعنوان یک
فعل تکامل . «این علم علم تقریر عقاید و بیان آنچه درباره نبوات آمده است در میان
امتهای .
سلفیگری فرزندخوانده روشنفکری دینی است - فرهنگ امروز
farhangemrooz.com/./سلفی-گری-فرزندخوانده-روشنفکری-دینی-است
7 ژوئن 2015 . محمد قوچانی که زمانی به شدت به جریان روشنفکری دینی و چهرههایی مثل عبدالکریم .
کتابی که در آن تجربهی آیتالله سیستانی در فقه سیاسی شیعه را محور بحث خود قرار
دادم.]. . بنده البته نه مدعی دینشناسیام و نه مدعی دینپژوهی اما از منظر تاریخ . دکتر
شریعتی و دکتر سروش (به جز در آثار تخصصی فلسفه علم) اهل .
Rasa News :: خبرگزاری رسا - حجت الاسلام رهدار: قرار نیست دین خودش .
www.rasanews.ir/textversion/detail/news/425818/84
10 مه 2016 . حجتالاسلام احمد رهدار، عضو شورای علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در ابتدای .
به گوهر دین داشته باشیم نه صدف و در عین حال آن چیزی که در تاریخ دینداران .
حجتالاسلام رهدار در ادامه بیان دیگر تقریرها از دین و تحولات زمانه اظهار کرد: . پس از
هجرت سه شأن مختلف داریم که شامل شأن رسالت، شأن حکومت و قضاوت است.
جایگاه اصول در تعلیم وتربیت
iranpress.ir/farhang/template1/News.aspx?NID=47
در یک کلام باید گفت که همه انبیای خدا و پیامبران صاحب شریعت الهی بر محور و .
قرآن است که; خداوند آن اساس و ریشه و اسما علوم و دانشهای مختلف را به آدم آموخت (علم آدم
. بر مبنای یافته های قرآنی و سنتی یعنی حدیث و سنت به تاریخ پیامبر اسلام و
امامان . را به صورت دین تکاملی در طول ادیان پیشین تا اسلام آمده است، نه ادیان بعد از
آن را.
فلسفه و نبوت - مشرق
www.mashreghnews.ir/fa/news/56010/فلسفه-و-نبوت
9 جولای 2011 . خدا نه تنها در جهان کاری نمیکند، بلکه حتی نسبت به جهان، علم و آگاهی نیز ندارد. در مورد
واحد یا کثیر بودن خدا، تعابیر ارسطو متعارض است. . ابن سینا نیز راه عقل [فلسفه]
را همتراز با راه انبیاء و شرع مطرح کرده و میگوید، مردم . نظریه نبوت فارابی، علاوه بر
شرق و غرب، در تاریخ قرون وسطی و جدید نیز تأثیری مسلّم داشت.
دردلی درباره دین - سیر تاریخی فقه سیاسی شیعه
shiaakbar31.blogfa.com/post-25.aspx
ویژگی مهم تاریخ فقه آن است که نشان می دهد تطور علمی، در درک مسائل و موضوعات فقهی
نقش به . در خصوص تاریخ فقه سیاسی اسلام تا کنون تحقیق جامعی در ابعاد مختلف آن
به عمل نیامده . در این عبارت، سخن از قائم مقامى و جانشینى است، نه وکالتِ تنها. .
ترسیم مى کند که مشتمل برمقدّمات و تقریرات مختلف از اصل طرح و ارکان و ادّله طرح
است.
وبسایت شخصی محمد مجتهد شبستری | مقالات | متن فارسی، آلمانی و .
mohammadmojtahedshabestari.com/articles.php?id=159
5 فوریه 2008 . از آیات قرآن به مثابه شواهد تاریخی، به دست میآید که دعوی پیامبر درباره . وی یک
گفتو گوی جدّی و قابل فهم از سوی دو طرف با سبکهای مختلف آن در گرفته است. . چون
این کلام برای مخاطبان «گوینده» ندارد و هیچ اراده جدی (در اصطلاح علم اصول) در . چنین
جملههایی نه تنها گوینده ندارد بلکه هیچکدام از پنج محور تحقق زبان که .
عصر اندیشه - نظریه تمدنِ انسان محور
asreandisheh.ir/Home/Content/115
6 ژانویه 2016 . نصری با اتمام تحصیلات تکمیلی، تدریس در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه .
پیرامون فلسفه دین، کلام، اقتصاد و برخی مباحث تاریخی و اجتماعی را بازخوانی کرد.
. علامه این هدف را حیات تکاملی انسان میداند. . در مقابل در دیدگاه قدرتمحور تمام تلاش
یک تمدن از سردمداران و سیاستمداران تا چهرههای علمی و تودههای مردم به .
پیشفرضهای مستشرقان در رابطه با تعارض قرآن و علم - Select journal
quran-journal.com/orientalist/index.php?option=com.
یکی از مباحث مهم در بحث علم و دین و رابطة آن با یکدیگر، تقریر مبانی و . در علوم
بشری به دانش تجربی نه دین، تأثیر پذیری قرآن از افکار علمی عصر نزول وحی و .
روشن بودن آتش است (حلیماف، مبانی نظری مستشرقان در مورد تعارضات قرآن، 105ـ133
). . در تعارض دین و علم، دین و تلاشهای عالمان دینی را محکوم تاریخ دانسته میگوید:.
Previous
عرفان، قرآن و برهان(علی ملکی میانجی) - مکتب تفکیک
maktabetafkik.persianblog.ir/page/mag6
در تاریخ ادوار اسلامی نام گذاری مجموعهی معارف و تعالیم دینی و اجزا و چگونگی تقسیم
. واژهی فقه در لغت، مترداف علم و فهم است و بیشتر لغت شناسان، مفسّران و مؤلفان
همین . مواضع مکتب تفکیک تقریر یافته است؛برضرورت اصل استناد و تمسک به
علم . دین و عقل نه تنها تعارضی نیست بلکه وحی موجب رشد خردورزی و تکامل عقل
است.
نکاتی در باره فلسفه و عرفان وحکمت وعقل و روح و نفس ومعرفت و علم و .
hakim-askari.rozblog.com/cat/10
3 جولای 2016 . اجتهاد در مذهب شیعه، موجب حفظ دین از کهنگی و اندراس، و عدم تعبّد به . در تاریخ
بیهقی آمده است : هر ولایتی را علمی خاص است ، رومیان را علم . واژه فرهنگ در زبان
فارسی قدمتی کهن و دیرینه دارد ، و نه تنها در اولین . نحل )16( : 43 و انبیاﺀ )21( : 7.
. و امّا در مورد تعریف حکمت، اقوال، مختلف است: برخی از آن را خروج نفس، .
گفتگو با آیة الله شیخ محمد سند بحرانی - امامت
emamat.ir/./390-گفتگو-با-آیة-الله-شیخ-محمد-سند-بحرانی.html
20 نوامبر 2012 . آثار علمی فراوانی که از ایشان موجود است که تقریرات دروس معظم له است و عمدتاً . امامت
پژوهی : در این گفتگو مایل هستیم محورهای عمده تحقیقات جنابعالی در مباحث امامت .
روش معرفتی ائمه (علیهم السلام) در زمینه های مختلف علوم دینی کاربرد دارد. . البته
این مطلب نه فقط در مورد علوم، بلکه در مورد هنرها، تکنیک ها و مهارت ها و .
دکترسروش و وحی | پرسمان دانشجویی - معارف اسلامی
www.maaref.porsemani.ir/content/دکترسروش-و-وحی
آیا لازمه بسط تاریخی مکتب این نبود که فرقه های مختلف در این مکتب پدید بیایند.
. اکثر آنچه بر غیر انبیاء در تجربه دینی کشف می شود، امور شناختاری است نه امور
هنجاری و . پیامبر مدعی است که با منبع لایزال قدرت و علم(خدا) در ارتباط است؛ لکن
این . رشد می کرد وحی نیز تکامل می یافت چنین نبود که خدا جبرئیل را بر پیامبر(
ص) .[DOC]
اندیشه اسلامی 2.docx
ghaladim.persiangig.com/./اندیشه%20اسلامی%20%20%20%202.docx
ادیان آسمانی واصول آنها; نقش دین در زندگی دنیایی; رابطه علم ودین . پیشینه دین در
تاریخ . الف) انواع وحی; ب) تفسیرهای ناروا از وحی; ج) معجزه انبیا; د) عصمت انبیا .
این گونه افراد از میان دیدگاه هایى که در هر یک از زمینه هاى مختلف ارائه شده است، نظرى را
. در مورد نظریه تکامل انسان, از یک سو این نظریه علمی فرضیه ای است که هنوز .
فلسفه دین و کلام جدید
download.ghbook.ir/./834-f-13891011-porsojo-ba-mozooe-din-pajoohi.
«جان هیک» در کتاب «فلسفه دین» تعاریف گوناگونی از دیدگاه های مختلف درباره ی
دین نقل . أ دین نفس الامری: آنچه در علم الهی و مشیّت ربانی برای هدایت انسان به سوی
. انبیا از این راه برخودارند و برای آنها قسمتی از دین نفس الامری، یا تمام آن به وحی،
عیان و . قرآن چون کتاب هدایت است نه تاریخ در مورد ادیان به مباحثی پرداخته است که
در .
جریان شناسی فکری ایران معاصر (با تکیه بر نقش علوم انسانی)
www.gozaar.ir/paper/subject/?id=1629
9 فوریه 2014 . صورتبندی کلی این مقاله، تقسیم سالهای ورود علوم انسانی مدرن به ایران، . همین
تکامل تلقی از دین، موجب گردیده که جامعه دینی پا به دنیای جدید هدایت . جبهه سوم،
اندیشهای است که نه توقف در وضعیت موجود جامعه ایران را جایز . اختلاف «دربار قاجار»
و «جریان روشنفکری»، نمونه کوچکی از یک سنت تاریخی است؛ سنتی که .
هفته چهارم شهریور ۱۳۸۹ - شفاخانه حضرت سیدالشهدا
www.mashaalah.blogfa.com/89064.aspx
آیا آغامحمدخان با آنهمه جنایت که روی تاریخ را سیاه کرده است، ارزش جشن گرفتن دارد؟
. این گرایش نه تنها مخالف این ادعاست که مدرنیته آزادی های اجتماعی به بار می آورد؛ .
با تعریف پایگاه های مستقل از هم، پایگاه علم و تکنولوژی از وحی و علوم عقلانی جدا می
. باید منطق دینی و معرفت های دینی را تکامل دهد تا معرفت دینی، محور منظومه معرفت های
.
امامت در آیینه انسان کامل - کانون گفتگوی قرآنی
www.askquran.ir/showthread.php?t=27405
18 ژوئن 2011 . پیشینه تاریخی بحث انسان کامل . عالمان دین، اخلاق، عرفان و فلسفه به فراخور
تخصص خود به بررسی جایگاه . ساحت قدسی انسان کامل، مدار عالم وجود و محور چرخش
کائنات است و . از طرفی انسان در عالم ثابت که بر گرفته از مقام علمی الهی است، .
به صورت انبیا و اولیای مختلف در آمده است؛ تا اینکه در نهایت، کمال جلوة .
تقریرات درس خارج اصول 1393 – 1 « پایگاه اطلاعرسانی استاد واعظ .
vaezmousavi.ir/home/?page_id=1492
باسمه تعالی. آشنایی با تاریخ علم اصول- پرتوی از تاریخ علم اصول. اسلام دین عقیده
و شریعت است. عقیده همان ایمان به خداوند سبحان و صفات و افعالش می باشد و شریعت .
Previous
[PDF]
ﭘﺪﻳﺪاری و ﭘﺎﻳﺪاری ﻓﻘﻪ ﺳﺎﻟﻪ و ﭼﻬﺎرﺻﺪ ﻫﺰار
pnu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=3d54fe37-0f02-492a-8e79.
ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺎﻣﻞ ﻋﻠﻢ ﺑﻪ اﺻـﻮل دﻳـﻦ ﭼـﻮن ﺧﺪاﺷﻨﺎﺳـﻲ و ﺷـﻨﺎﺧﺖ . ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻓﻘﻴﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻋﻠﻢ ﺑﻪ اﺣﻜﺎم ﺷﺮﻋﻲ ﭘﻴﺪا
ﻧﻤﻲ. ﻛﻨﺪ . آﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﺜﻼً در ﻣﻮرد واژه . در ﺑﻴﺴﺖ ﺟﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻗﺮآن ﻣﺠﻴـﺪ ﻳـﺎد ﺷـﺪه و در ﻧـﻮزده ﻣﻮﺿـﻊ. ﺑﻲ
. ﻳﺎ ﻃﺒﺮی در ﺗﺎرﻳﺦ ﺧﻮد ذﻳﻞ داﺳﺘﺎن ﻋ ﻤ ﻴـﺮ ﺑـﻦ وﻫـﺐ ﺟ ﺤﻤـﻲ و ﭘﻴﻤـﺎﻧﻲ ﻛـﻪ ﺑـﺎ. ﺻﻔﻮان . زﻳﺮا اﺣﻜﺎم ﻓﻘﻬﻲ
ﺑﺮ ﻣﺤﻮر اﺣﻮال ﻣﻜﻠّﻔﻴﻦ ﻳﺎ . از ﻳﻚ ﻃﺮف ﻧﻘﺶ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮان و رﺳﻮﻻن اﻟﻬﻲ در ﺗﺪوﻳﻦ، ﺗﺸﺮﻳﻊ و ﺗﻜﺎﻣﻞ اﻳﻦ ﻗﻮاﻧﻴﻦ.
علمی که شب و روز به امام میرسد - جنبش مصاف
www.masaf.ir/./علمی-که-شب-و-روز-به-امام-میرسد-shia%20muslim
کلارک در این رساله در دو فصل به بحث علم امامان پرداخته است: فصل سوم با عنوان «
علم . برای ایشان پرسش هایی مطرح می گردید: امام چگونه به پرسش های دینی ناشی از
. امام پنجم به زراره گفته است که پیامبر در زمانی که وحی را بر علی تقریر می کرد،
در هیچ . (46) فرشتگان به طور مکرر با امامان دیدار می کنند ( امامان مختلف ملائکه
هستند و .
دائره المعارف اسلامی طهور - نمایش مطلب : رابطه دین و اخلاق
tahoor.com/fa/Article/View/19706
دانشنامه اسلامی طهور : این مقاله در باره رابطه دین و اخلاق است. . بریم مقصودمان «مجموعه
ای از تعالیم (نظری و عملی) است که حول محور قدسی شکل یافته اند». . 4) گاهی مراد
از «اخلاق» علم اخلاق است، یعنی علمی که در آن، از صفات و ملکات نیک و . 5) گاهی
مقصود از «اخلاقی» مباحث فلسفی مربوط به حوزه اخلاق است؛ مباحثی در مورد تحلیل
مفاهیم .
اسلام دین اِنسانساز است نه اِنسانسُوز - Khorasanzameen خراسان زمین
www.khorasanzameen.net/php/read.php?id=2993
9 آوریل 2015 . نظربه شواهد تاریخی وآثاربازمانده ازادوارکهن تاریخی ؛دین وهنر قدیمی ترین حوزه .
بحث این مقال درمورد حدود شناخت انسان از ذات باریتعالی ودلایل اثبات وجود خداوند .
این علم بعد ازترویج دین مسیحیت وارد مرحلۀ نوین گردید وفلاسفه ودانشمندان .
تاکنون ازدین ودینداری تعاریف مختلف ارایه شده و«امیل دورکیم »جامعه شناس .
سوالات متداول | آثار و اندیشه های حکیم دینانی - خانه
ebrahimi-dinani.com/سوالات-متداول/
در خلال برنامه معرفت حتما در مورد این موضوع صحبت کرده اند ؛ در خلال کلاس ها هم .
لطفا تاریخ و محل برگزاری کلاس استاد دینانی را اعلام کنید. . رسالت برنامه معرفت
به هیچ عنوان نه شبیخون است نه مقابله با شبیخون! . که لازمه آن مداومت در کسب علم
منطق و فلسفه با استاد خوب است. . آیا رسالت انبیاء الهی برای تکامل عقل انسان
است؟
انحلال تمدن مدرن در انقلاب اسلامی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
www.tsrc.ir/fa/sections?category/news/13444/1/انحلال.
10 آگوست 2016 . تمدن مدرن، مرحله جدیدی از جبهه تاریخی باطل است که بروز جدید خود را مدیون . به
گزارش خبرگزاری مهر، متن پیش رو تقریری از دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی قم
درخصوص . صرفاً همزمان است «و نه اینگونه است که تمدن غرب، » صورت نوعیه بسیط
. تاریخی خدای متعال در نصرت و امداد نهضت انبیاء و جوامع دینی است که همین .
روشنفکران دینی و مدرنیته در ایران پس از انقلاب- بخش چهارم | پایگاه .
www.islahweb.org/content/2011/5/3913
21 مه 2011 . آنگاه بازرگان نظریهی فراگیر خود را در مورد مذهب، رابطهی انسان و خدا، و رابطهی جامعه .
بازرگان از منظر تجربهی تاریخی، علم را مخالف دین کشیشان و روحانیان میبیند، .
بازرگان نه تنها تحت تأثیر علم، ترقی و پیشرفت، و عقلانیت در غرب قرار . در ادامه
او مسئلهی اخلاق و ارتباط آن را با تکامل و با مارکسیسم به نحوی مطرح .[DOC]
دانلود فایل
www.ebonyan.ir/Attachments/704.docx
فصلنامه پژوهش های فلسفه و کلام اسلامی دارای رتبه علمی - پژوهشی (علوم انسانی) .
سنت نه تنها مانعی برای عقل محسوب نمی شود بلکه از جهاتی مقوم آن نیز هست و بدون
سنت . پیشینه علوم انسانی اسلامی در سه مرحله بیان شده و دیدگاه های مختلف غرب
گرایی و . مولفه های معرفت شناسی دینی بر محورهای خداشناسی، نبوت، انسان شناسی،
معرفت .
سایت رضوان علم-فاطمه زهرا سلام الله علیها، محدَّثه خدا
razavi.aqr.ir/portal/home/showpage.aspx?object.
فرق این نزول ملائکه با وحی بر انبیاء الهی این است که وحی انبیاء وحی تشریعی
است اما . السلام در حدیثی فرمودند: برای فاطمه (سلام الله علیها) نزد خدای عزّّوجل، نـُه اسم
است: فاطمه، . بر غیر انبیاء در تاریخ اسلام و روایات فریقین مورد توجه بوده، در
منابع مختلف . حدیث در اصطلاح (علم کلام) کلامی است که حاکی قول یا فعل یا تقریر
معصوم .
نشریات :: اندیشگرد
andishgard.ir/category/نشریات/
10 جولای 2016 . یششماره نخست بابِل، فصلنامه علم و سیاست، از سوی موسسه اشراق و با . است گفتار
داوری نه تنها در سالهای اخیر که حضوری صریحتر در عرصهی سیاست داشته . در مسیر
تکامل فکری غرب بازداشت، چنان که از کتاب های فراوان که درباره تاریخ . اندیشگرد/
رضاکریمی: مقاله «نظریه وحدت متعالی دین» در پی بیان نظریه ای .
Previous
کلام - معاونت پژوهش | مقالات
pooyesh.whc.ir/article/12045/کلام
27 سپتامبر 2014 . اثرات اعتقاد به معاد درزندگی قردی واجتماعی; حدود دخالت دین درمسائل سیاسی . علم
غیب; صفات خداوند; اثبات ولایت امام علی علیه السلام; عصمت انبیاء علیه . خاتمیت
نبوت نه رسالت; فلسفه تکثر انبیاء علیه السلام; فلسفه عدم اکتفا به . فطریه
تکامل ونتایج کلامی آن; فطریات جدید تاثیر گذار برعلم کلام; محورهای .
خدا,دین, قرآن, پیامبر, عرفان, علوم غریبه
razhayenahofteh.blogfa.com/
راستش را بخواهید حیفم آمد که در مورد کارکرد ذهن و مسئله تثبیت کارکردی . مگر نه
اینکه، در بحثهای اعتقادی با همین ذهن یا عقلمان وارد بحث رد یا اثبات خدا . نتیجه اول
متضمن این نکته است که در بحث علمی یا اعتقادی نمیتوان مفاهیم را از دستگاههای
مختلف . اما علم در مسیر تکامل خودش، یافتههای قبلی را تعدیل یا ابطال میکند و
یافته .
دانشجو و دانشگاه
shojabahar.ir/index.php/2013-05-16-04-44-41
19- سخن کارل یونگ درباره نقش دین در پیش گیری و درمان ناهنجاری های روانی را
بنویسید؟ 20- کامل کنید . 39- کامل کنید: انبیاء آمده اند تا بگویند که ای انسان ها شما.
. 55- دیدگاههای مختلف درباره شناخت صفات خدا را نام ببرید. . تاریخ دین حق . .
یکی از عوامل مهم پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه اسلامی چیست؟ . و ختم دیانت است نه
نبوت.
آموزشی و تحصیلات تکمیلی میگنا 29 اردیبهشت
www.migna.ir/getipzaz.t1azp2bcct.html
پایگاه خبری علمی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی میگنا 29 اردیبهشت 1391 ساعت .
جدید، تحت تأثیر عوامل مختلف درونی، بیرونی و حتی عوامل فوق طبیعی قرار دارد. . و
در صورت نیاز تغییر می دهد و تکامل می بخشد، به رفتار دانش آموز شکل می دهد و افراد
. بنابراین با توجه به اهمیت تربیت دینیِ نسل جدید و نقش بسیار برجسته معلم در .[DOC]
2- ماهیت ارتباطات اجتماعی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
www.khuisf.ac.ir/dorsapax/Data/Sub_54/File/جلد%20دوم.docx
مهناز اکبری، جهاد علمی فرهنگی امام صادق(ع) و سبک زندگی دینی 109 . محور ایشان
به انسان و جایگاه او در دستگاه آفرینش می باشد،نه نگاهی برخاسته از ابزارمندی و .
این در مورد موسیقی،طب،نجاری و هنر برقراری ارتباطات اجتماعی نیز صدق می کند. .
اندیشه اسلامی و تکامل آن در ضمن تخصّصهای علمی در رشتههای مختلف معرفت اسلامی
است.
علم و دین در نظر گاه سید جمال - حوزه
jh.isca.ac.ir/article_3399_394.html
همچنین در تبیین مواضع سید و معاصرانش در این موضوع مهم پس از طرح محور اصلى مقاله
از . چرا باید علم ودین در طول تاریخ به عنوان دو رقیب معارض در کانون تفکر بشرى
. دیگران خاطرنشان مى کردند که تکامل صرفاً یک نظریه است نه یک امر واقع ودر هر
حال به . وتجربه شخصى وباطنیِ خویش از وحى رابه صورت کلماتى چند تقریر مى
نمایند.
فلسفه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش
sameyh.blogfa.com/
محور های اولین همایش فلسفه تعلیم و تربیت . بعضی از این ابداعات و اختراعات نه
تنها تأثیری تاریخی و بنیادی بر اطلاعات و . و اما در مورد اینترنت باید گفت بر
خلاف رسانه هایی از قبیل روزنامه، رادیو و . فصل چهارم: دین، تربیت و الگوهای مختلف
عقلانیت (خسرو باقری) . دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: نشر علم.
علم و دین در نظرگاه سید جمال - VuJud
www.vujud.com/a-56999-علم-و-دین-در-نظرگاه-سید/
همچنین در تبیین مواضع سید و معاصرانش در این موضوع مهم پس از طرح محور اصلی مقاله
از . آن که این مختصربه سهم خود در تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن بزرگ مرد مفید
افتد. . چرا باید علم ودین در طول تاریخ به عنوان دو رقیب معارض در کانون تفکر
بشری . دیگران خاطرنشان می کردند که تکامل صرفاً یک نظریه است نه یک امر واقع
ودر هر .
تقریر غایت گرایانه از علم دینی و علوم انسانی اسلامی
pc123.ir/تقریر-غایت-گرایانه-از-علم-دینی-و-علوم-انسانی-اسلامی-14302
کلید واژه ها: دیدگاه غایت گرایی، علم دینی، علوم انسانی اسلامی، ارزشهای اولی و ثانوی،
علم نافع . از سوی دیگر، پس از موضوع توحید، مهمترین هدف و وظیفهی انبیا و اولیای
الهی، . مقدمهی اول: اسلام اهداف گوناگونی در شئون مختلف فردی و اجتماعی دارد و جامعهی
. در آن وقت، هیچ علمی، نه کلام و نه فقه و نه اصول و نه منطق و نه تاریخ اسلام و نه علم .
فرهنگ در اینترنتبلوگل
farhang3000.bloogle.ir/
اکنون موقعیت هر یک از دو حزب جمهوری خواه ودموکرات به گونهای است که نه تنهااز تسلط
. بحث التقاط عرفان ها مطلب مهمی است که بحثی کاملا تاریخی است و با بحث منطقیِ
. وقتی سروش مینویسد:”خداوند با اجابت این دعا، علم او[محمد] را زیادت بخشید و او را
در . دین بوده است و تبلور این اصل را در سیرهٔ انبیاء علیهم السلام و مخصوصاً در
سیرهٔ .
Previous
- ۹۵/۰۵/۳۰
- ۳۷۰ نمایش