دامدوک

دانلود

دامدوک

دانلود



 

فرادید| علی اکبر هاشمی رفسنجانی (2017 – 1934 میلادی) از جمله سیاستمداران برجسته تاریخ معاصر ایران است که روز گذشته به علت عارضه قلبی درگذشت. اما تحلیل و واکنش رسانه‌های مهم خارجی از درگذشت یار دیرین امام خمینی (ره) چه بود؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

CNN
هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود همواره به دنبال برقراری روابط بهتر با غرب بود. رفسنجانی از حامیان حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی ایران، بود. وی از جمله شخصیت‌های کلیدی جریان میانه روی ایران بود. محمد مرندی، استاد مطالعات آمریکای شمالی دانشگاه تهران می‌گوید: “او یکی از باهوش‌ترین افرادی بود که وارد عرصه سیاسی ایران شد. متحدین هاشمی در طول زمان تغییر می‌کردند، البته نه بدان معنا که او غیر اصولی عمل می‌کرد؛ بلکه او سیاست را خوب می‌دانست.”

وال استریت ژورنال: “میانه روی” افسانه‌ای
رفسنجانی “میانه روی” افسانه‌ای ایران بود. سیاستمداران غربی رئیس جمهور پیشین ایران را به چشم دنگ ژیائوپینگ [سیاستمدار چینی] در لباس روحانی می‌بینند: یکی از بنیانگذاران جمهوری اسلامی که قصد داشت این کشور را به کشوری عادی تبدیل کند. ایده جایگزینی دین سالاری به جای نظام شاهنشاهی هم اندازه که برگرفته از اندیشه‌های آیت الله خمینی بود، به هاشمی رفسنجانی نیز متکی بود.

وال استریت ژورنال در ادامه تحلیل خود می‌نویسد که هاشمی رفسنجانی در اوایل انقلاب گفته بود که فضا برای ورود همه باز است اما در حال حاضر فقط “خط امامی‌ها” در فضای سیاسی ایران جای دارند. در ادامه این گزارش آمده که هاشمی در انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت اما بعدها میان آن‌ها فاصله افتاد. این گزارش در پایان به توییت خبرنگار نیویورک تایمز اشاره می‌کند: “درگذشت هاشمی رفسنجانی، ضربه‌ای بزرگ به جریان میانه روی و اصلاح طلبی در ایران وارد می‌کند.”

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هاآرتض: سیاستمدار کهنه کار و مولتی میلیاردر ایرانی
سیاستمدار کهنه کار و مولتی میلیاردر ایرانی که به رغم میانه‌روی‌اش در طبقه حاکم ایران باقی ماند، روز یکشنبه درگذشت. مجری زن تلویزیون ایرانی با صدایی لرزان خبر درگذشت وی را تایید کرد. به هاشمی رفسنجانی به خاطر اقدامات زیرکانه سیاسی‌اش – در اقتصاد و سیاست – لقب اکبر شاه داده شده بود. وی از زمان انقلاب ایران در سال 1979 میلادی و حتی پیش از آن در تمام صحنه‌ها حضور داشت.

حمایت هاشمی از حسن روحانی و اصلاح طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 باعث شد که کابینه روحانی از حمایت بیشتری برای ورود به مذاکرات هسته‌ای با غرب برخوردار گردد. این در حالی بود که صلاحیت علی اکبر هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده بود. حسن روحانی در انتخابات پیش رو کار سختی را در پیش دارد. هاشمی رفسنجانی به دلیل ممانعت شورای نگهبان از ورودی میانه‌روهایی مانند حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، به شدت از آن‌ها انتقاد کرده بود.

همچنین انتقادات هاشمی رفسنجانی از محمود احمدی نژاد باعث شد تا محافظه‌کاران جمهوری اسلامی برچسب “مخالف” را به وی بزنند. او همچنین نقش بسزایی در متقاعد کردن آیت الله خمینی در قبول آتش بس بین ایران و عراق داشت. وی در فوریه سال 1994 میلادی از دومین سو قصد به جانش نیز جان سالم بدر برد. فائزه هاشمی، دختر وی، در ژانویه سال 2012 میلادی به 6 ماه حبس محکوم شد. صلاحیت وی در سال 2013 برای انتخابات ریاست جمهوری تایید نشد. مهدی هاشمی، پسر او، نیز در سال 2015 به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 فایننشال تایمز: رفسنجانی، راوی چهار دهه تاریخ جمهوری اسلامی
درگذشت هاشمی رفسنجانی ضربه‌ای بزرگ به ایرانی‌ها وارد کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فقدان هاشمی تاثیرات زیادی را بر جمهوری اسلامی خواهد گذاشت زیرا نسل اولی‌های انقلاب یا بسیار سالخورده شده‌اند و یا درگذشته‌اند. درگذشت وزنه‌ای بزرگ همچون هاشمی می‌تواند اختلافات قدرتی بین اصلاح طلبان و تندروها را بیش از پیش کند. یکی از سیاستمداران اصلاح طلب ایران گفته است: “درگذشت او مانند زلزله‌ای بزرگ در هسته سیاسی ایران است. در دوران حساسی به تعادل قدرت در ایران ضربه وارد شد.” هاشمی رفسنجانی به دلیل حفظ رابطه‌اش با قم و محافظه کاران به جبهه قوی میانه روی در برابر تندروها بدل گشته بود.

برخی در ایران بر این باور بودند که هاشمی رفسنجانی در انتقال قدرت در جریان تعیین رهبر آینده ایران، مانع افتادن قدرت به دست تندروها خواهد شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

وی در 14 سالگی از کرمان به قم رفت و آنجا با آیت الله روح الله خمینی آشنا شد. یکی از جملات مشهور آیت الله خمینی در مورد هاشمی این است: “انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است.” موضع‌گیری‌های رفسنجانی در سال‌های اخیر باعث شد تا وجهه وی نزد مردم بهتر شود. از جمله آن‌ها می‌تواند به حمایت وی از حسن روحانی اشاره کرد که موجب پیروزی وی در انتخابات شد. رفسنجانی، راوی چهار دهه تاریخ جمهوری اسلامی است.

ایندیپندنت: ستون انقلاب اسلامی
از رفسنجانی با عنوان “ستون انقلاب اسلامی” نام برده می‌شود. سیاست‌های عملگرایانه او در ایجاد بازار آزاد، بهبود روابط با غرب و افزایش قدرت شخصیت‌های منتخب مردم در ایران به مذاق بسیاری خوش نیامد.

درگذشت او ضربه‌ای بزرگ به میانه‌روها و اصلاح طلبان محسوب می‌شود. خانواده آقای هاشمی از سال 2009 با انتقادات شدیدی مواجه شده‌اند.

cnsnews: کار سخت روحانی در انتخابات
از هاشمی رفسنجانی در دهه آخر زندگی‌اش به عنوان یک فرد “عمل‌گرا” یا “میانه‌رو” یاد می‌شود و “بلوک رفسنجانی – روحانی” توانست در انتخابات اخیر مجلس و شورای خبرگان موفق شود. (گرچه تندروها بر هر دو مسلط هستند اما اصلاح طلبان نیز موفقیت‌های چشمگیری داشتند.) درگذشت هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران شاید به ضرر حسن روحانی تمام شود.

یو اس ای تودی: سیاست مدار هوشمند و بازمانده از انقلاب ایران
آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاست مدار هوشمند و بازمانده از انقلاب ایران روز گذشته در سن 82 سالگی درگذشت. او به حرکت های زیرکانه معروف بود . او یکی از رهبران مبارزان قبل از انقلاب و یک جنگجو در سیاست داخلی بود. در انتخابات سال 2013 به طور شگفت آوری حسن روحانی، یار آیت الله هاشمی به ریاست جمهوری رسید و این اتفاق به رییس جمهور اسبق فرصت داد که نقش پشت پرده را در اقدامات اصلاح طلبانه روحانی بر عهده بگیرد. توافق هسته ای یکی از این اقدامات است. پیروزی روحانی یکی دیگر از موفقیت های هاشمی در سیاست بود. بعد از سالهای ریاست جمهوری احمدی نژاد با انتخاب روحانی نفوذ هاشمی کم کم تقویت شد.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

رفسنجانی یار نزدیک آیت الله {امام} خمینی در انقلاب 1979 بود و دو دوره ریاست جمهوری را تجربه کرده است. در دوران ریاست جمهوری او ایران تغییرات زیادی را تجربه کرد. در آن زمان کشور درگیر بازسازی بعد از جنگ بود و بسیاری از آزادی ها را در عرصه فیلم و رسانه وارد سیاست ایران کرد. او عامل اصلی پیشرفت و معمار برنامه های هسته ای بود و در مذاکراتی که با روسیه داشت توافق ساخت راکتور هسته ای بوشهر را با این کشور به امضا رساند. این توافق در نهایت در سال 2011 بعد از مدتها تاخیر اجرایی شد.

نیویورک مگزین: ضربه‌ای بزرگ به اصلاح‌طلبان
هاشمی رفسنجانی یکی از بنیانگذاران ثروتمند انقلاب اسلامی بود که در تمام عمرش از قدرتمندترین رجل سیاسی ایران به شمار می‌رفت. گرچه از نفوذ سیاسی وی در سال‌های اخیر کاسته شده بود، اما هاشمی به صدای اصلاح طلبان بدل گشته بود. درگذشت هاشمی دست روحانی را در انتخابات پیش رو در پوست گردو خواهد گذاشت زیرا وی حالا یکی از حامیان اصلی‌اش را از دست داده است. هاشمی از جمله طرفداران برقراری رابطه با غرب بود.

هاشمی، یار نزدیک آیت الله خمینی و جانشین فرمانده کل قوا در دوران جنگ بود. وی پس از اتمام جنگ دوران سازندگی را هدایت کرد. او شخصی عمل‌گرا و به لحاظ سیاسی باهوش بود که در انتصاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان دومین رهبر انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت. هاشمی در سال 2005 در انتخابات از محمود احمدی نژاد شکست خورد که یکی از دلایلش این بود که بسیاری هاشمی را منشا مشکلات کشور در آن دوران می‌دانستند. اما جهت‌گیری‌های هاشمی در انتخابات سال 2009، انتقاد از محمود احمدی نژاد و همچنین حمایت وی از مردم باعث شد تا وی به شدت مورد انتقاد محافظه‌کاران ایران قرار گیرد و به یکی از متحدین اصلی اصلاح طلبان تبدیل شود. او حتی خواستار آزادی زندانیان سیاسی و ایجاد فضای آزاد سیاسی شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اما به تدریج از قدرت و نفوذ وی کاسته شد و حتی دو تن از فرزندانش روانه زندان شدند. وی پس از رد صلاحیت در انتخابات سال 2013 در مقام حمایت از حسن روحانی درآمد که در نهایت موجب به قدرت رسیدن وی شد. سپس زنجیره‌ای از اتفاقات دست به دست هم دادند تا توافق هسته‌ای ایران و غرب در سال 2015 حاصل شود. گرچه هاشمی رفسنجانی از معماران اصلی برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود، اما وی به شدت طرفدار توافق هسته‌ای نیز بود. وی همچنین خواستار بهبود روابط ایران با کشورهای غربی و کشورهای عرب همسایه بود.

با سالخوردگی و درگذشت نسل اولی‌های انقلاب، از این پس باید شاهد پوست اندازی نسل سیاستمداران در ایران باشیم؛ اما اینکه این انتقال چگونه صورت می‌گیرد در هاله‌ای از ابهام است زیرا به نظر می‌رسد که با مرگ ناگهانی هاشمی رفسنجانی، فضا برای تندروها بازتر شده باشد.

در این گزارش همچنین آمده که اقدامات آینده کابینه دونالد ترامپ، مانند برهم زدن برجام، می‌تواند منجر به قدرت‌گیری بیشتر محافظه‌کاران در ایران شود.

Middle East Eye
هاشمی رفسنجانی بین سال‌های 1989 تا 1997 میلادی برای دو دوره رئیس جمهور ایران بود. وی در سال 2005 شکست بدی از محمود احمدی نژاد خورد، اما به جای خداحافظی با دنیای سیاست، باری دیگر به عنوان یک میانه روی مخالف تندروها در صحنه ظاهر شد.

سال 2013، صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران به خاطر کهولت سن رد شد. اما در ماه‌های پس از آن با حمایت از حسن روحانی حضورش در صحنه سیاسی ایران را تقویت کرد.

واشنگتن پست: شخصیت جنجالی
رئیس جمهور پیشین ایران که می‌توانست نقش بسزایی در تعیین رهبر آینده ایران بازی کند، در سن 82 سالگی درگذشت. این اتفاق همچنین می‌‎تواند بر انتخابات آتی ایران نیز تاثیر بگذارد. هاشمی رفسنجانی در دهه اخیر زندگی خود علیرغم به حاشیه رانده شدن در فضای قدرت ایران، توانست رهبر اصلاح طلبان لقب گیرد. درگذشت وی منجر به تشکیل خلائی بزرگ بین میانه‌روهای ایران خواهد شد. رفسنجانی یار دیرین آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هاشمی رفسنجانی در طول حیاتش شخصیت بسیار جنجالی داشت. در دوران ریاست جمهوری، بسیاری از مردم ایران وی را به زعم استفاده از قدرت در جهت منافع خانواده‌اش نکوهش می‌کردند اما او در واپسین سال‌های عمرش به خاطر انتقاد از محمود احمدی نژاد و اتفاقات پس از آن، در چشم بسیاری از اصلاح طلبان خوش درخشید. رفسنجانی در پیروزی روحانی در انتخابات نقش پررنگی داشت.

واشنگتن پست در انتها مدعی می شود: شنیده شده بود که روحانی می‌تواند به عنوان رهبر آینده ایران تعیین شود، اما فرض بر این بود که هاشمی رفسنجانی تا آن زمان زنده است.

نیویورک تایمز: حذف صدایی موثر
تمام جناح‌های سیاسی ایران با درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی بلافاصله به این نتیجه رسیدند که فضای مانور اصلاح طلبان از این پس بسیار تنگ‌تر خواهد شد. وی از جمله بنیانگذاران جمهوری اسلامی بود. تندروهای محافظه کار سیاست ایران توان کافی برای کنار زدن وزنه سنگینی چون او را هیچگاه نداشتند. اما او دیگر رفته و کسی نیست که جایگزینش شود.

دیگر چه کسی در ایران می‌تواند علیه “افراط گرایی” هشدار دهد؟ دیگر چه کسی می‌تواند آشکارا از برجام دفاع کند؟ هاشمی رفسنجانی چیزهایی می‌گفت که هر کسی جرات بیانش را ندارد. فاضل میبدی، از روحانیون اصلاح طلب در قم، می‌گوید: “تندروها خیلی خوشحال هستند اما این تازه شروع دوران پراضطراب برای بسیاری است.”

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تحلیلگران تمام احزاب ایران هم‌عقیده‌اند که هیچ جایگزینی برای هاشمی رفسنجانی وجود ندارد. حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی، رئیس دولت اصلاحات، حیات سیاسی‌شان را مدیون هاشمی رفسنجانی می‌دانند. در این بین، حسن روحانی باید برای بقای حیات سیاسی خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری به تنهایی مبارزه کند. او هم برای پیروزی در انتخابات سال 2013 و هم برای توافق هسته‌ای از حمایت‌های هاشمی رفسنجانی بهره جست.

محمد رضا شمس الواعظین، فعال سیاسی و سیاستمدار اصلاح طلب، می‌گوید: “دیگر برعهده رئیس دولت اصلاحات است که مسئولیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را برعهده گیرد.” اما وی با محدویت‌های زیادی در فضای سیاسی ایران مواجه است.

آتلانتیک: برای همیشه جای او خالی می ماند
هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی بود که ساختار حکومتی ایران را شکل داد. وی هم در دوران پیش از انقلاب و هم در دوران پس از انقلاب، به ویژه دوران جنگ، نقش پررنگی در سیاست ایران داشت. هاشمی در ماجرای ایران–کُنترا یا ایران گیت نقش داشت.

هاشمی در دوران جنگ صدای صلح بود. زمانی که نیروهای ایرانی توانستند نیروهای عراقی به سمت مرز خودشان عقب برانند، برخی از نزدیکان آیت الله خمینی به وی پیشنهاد ادامه جنگ و تصرف بغداد را می‌دانند تا صدام حسین تنبیه شود؛ برخی دیگر اما معتقد بودند که بازپس‌گیری مرزهای ایران کافی است که البته دیدگاه اول پیروز شد. این تصمیم موجب ادامه جنگ برای 6 سال دیگر شد. اما نقش هاشمی رفسنجانی در پایان دادن به جنگ در سال 1988 میلادی بر همگان مشخص است. رفسنجانی می‌دانست که ادامه جنگ دیگر سودی ندارد.

هاشمی در انتصاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان دومین رهبر انقلاب نقش پررنگی داشت. او همچنین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین عضویت طولانی در شورای خبرگان را نیز در کارنامه خود دارد. او پس از رحلت آیت الله خمینی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1989 میلادی پیروز شد و تلاش داشت تا علاوه بر آزادسازی اقتصاد و ایجاد فضا برای بخش خصوصی، روابط با جهان به خصوص آمریکا را نیز بهبود بخشد. علاوه بر آن، برنامه جهاد سازندگی برای جبران خسارت‌های جنگ را در دستور کار قرار داد. در دوران او کمی از شدت قوانین کنترلی اجتماعی کاسته شد.

پس از اتمام دور اول ریاست جمهوری، به تدریج از میزان قدرت و نفوذ هاشمی رفسنجانی کاسته شد. در پایان دوره دوم ریاست جمهوری، وی به کمک اعضای حزب کارگزاران سازندگی توانست سیاست‌هایی در پیشبرد اهداف اقتصادی را دنبال کنند که این حزب بعدها توانستند در پیروزی دولت اصلاحات نقش داشته باشند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

البته رویکرد محتاطانه هاشمی در اعمال اصلاحات سیاسی بود که موجب فاصله افتادن بین او و اصلاح طلبان شد. در سال‌های اخیر نیز رفته رفته از قدرت سیاسی هاشمی کاسته شد. او پس از شکست در برابر احمدی نژاد، به دلیل حمایت از معترضان به انتخابات سال 88 از سوی تندروها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. صلاحیت او برای شرکت در انتخابات سال 2013 نیز رد شد و او حتی قادر نبود از به زندان افتادن دو فرزندش جلوگیری کند.

تلاش‌های رفسنجانی برای یکپارچه کردن ایران با جامعه جهانی به نتیجه نرسید. درگذشت ناگهانی او نه تنها موجب توقف فعالیت این سیاستمدار کارکشته شد، بلکه باعث شد تا جای یک سیاستمدار عمل‌گرا و میانه‌رو، به ویژه در سال‌های پایانی زندگی‌اش، در عرصه سیاست دو قطبی ایران برای همیشه خالی بماند.

ترجمه : وبسایت فرادید

The post تحلیل رسانه‌های خارجی از درگذشت هاشمی رفسنجانی appeared first on گروه اینترنتی پرشین استار.


لینک منبع این نوشته :
http://www.persian-star.org/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c/


تحلیل رسانه‌های خارجی از درگذشت آیت‌الله رفسنجانی » IFP News Farsi
https://ifpnews.com/fa/./تحلیل-رسانه‌های-خارجی-از-درگذشت-آیت-ا/
‎2 روز پیش . اما تحلیل و واکنش رسانه‌های مهم خارجی از درگذشت یار دیرین امام خمینی (ره) چه بود؟
CNN هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود همواره به دنبال .
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر
www.mizanonline.ir/./بازتاب-در-گذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی-تصاویر
‎3 روز پیش . بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر . آخرین
جزئیات پرونده "نجومی بگیران"/تحلیل سخنان تعجب‌برانگیز .
تحلیل رسانه‌های خارجی از درگذشت هاشمی رفسنجانی؛ او یک میانه‌رو .
toosonline.ir/2776/تحلیل-رسانه‌های-خارجی-از-درگذشت-هاشمی/
‎2 روز پیش . اما تحلیل و واکنش رسانه‌های مهم خارجی از درگذشت یار دیرین امام خمینی (ره) چه بود؟
CNN. هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود همواره به دنبال .
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی + تصاویر
www.mashreghnews.ir/./بازتاب-در-گذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه‌های-خارجی-تصاویر
‎3 روز پیش . خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بازتاب گسترده ای در میان خبرگزاری .
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر . کلیه
حقوق این سایت متعلق به وبسایت خبری-تحلیلی مشرق نیوز می باشد و .
تعابیر رسانه‌های خارجی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی | «مرد کلیدی جمهوری .
damadam.ir/.رسانه‌های-خارجی.هاشمی-رفسنجانی-مرد./6971240
‎خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای
داشت. به گزارش . همچنین مهر در مورد واکنش رسانه های عربی به خبر درگذشت آیت الله
هاشمی رفسنجانی نوشت: . مشاهده‌ی این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی انصاف نیوز.
از شرق تا غرب؛ جهان به مرگ آیت الله هاشمی واکنش نشان داد +ویدیو - تابناک
www.tabnak.ir/./از-شرق-تا-غرب-جهان-به-مرگ-آیت-الله-هاشمی-واکنش-نشان-داد
‎2 روز پیش . این روزنامه انگلیسی نوشت: هاشمی رفسنجانی دومین شخصیت سیاسی . اما شاید یکی
از مفصل ترین تحلیل ها پیرامون مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، . فوت آیت
الله هاشمی رفسنجانی از دید بسیاری از رسانه های خارجی به ویژه .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله رفسنجانی در رسانه های جهان - شبکه خبر
www.irinn.ir/./بازتاب-گسترده-درگذشت-آیت-الله-رفسنجانی-در-رسانه-های-جهان
‎2 روز پیش . به موازات انعکاس درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های جهان، برخی رسانه های
. رسانه های انگلیسی در این محور نقش پررنگی بر عهده دارند. . به موازات این انعکاس
خبری تحلیلی، برخی رسانه های بیگانه نیز تلاش می کنند با .
بازتاب درگذشت آیت‌الله هاشمی در رسانه های خارجی - فردا
www.fardanews.com/./بازتاب-درگذشت-آیت‌الله-هاشمی-در-رسانه‎های-خارجی
‎2 روز پیش . آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه (۱۹ دی‌ماه) در بهت و ناباوری مردم ایران دار فانی
را وداع گفت. . خبرگزاری رویترز که از اولین رسانه های خارجی بود که خبر درگذشت
رئیس‌جمهور اسبق . تحلیل رویترز از افزایش بودجه نظامی ایران .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
www.irna.ir/fa/News/82379397/
‎3 روز پیش . تهران – ایرنا – خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت
نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی، بازتابی گسترده در رسانه های .
بازتاب خبر درگذشت آیت‌الله رفسنجانی در رسانه‌های خارجی - ایسنا
www.isna.ir/./بازتاب-خبر-درگذشت-آیت-الله-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی
‎2 روز پیش . در این میان جمعی از رسانه‌های خارجی علاوه بر پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی
رفسنجانی به بررسی و ارائه تحلیل‌هایی نیز در این باره پرداختند.



بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر
tnews.ir/news/a5c377646007.html
‎3 روز پیش . بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر . پایگاه
خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس واحد علوم و تحقیقات .
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
www.irdiplomacy.ir/./تحلیل+رسانه‌های+انگلیس+از+درگذشت+آیت‌الله+هاشمی+رفسنجانی.html
‎2 روز پیش . روزنامه انگلیسی گاردین جزء اولین رسانه های انگلیسی بود که خبر درگذشت آیت الله
هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد. این روزنامه انگلیسی نوشت، .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
www.afkarnews.ir/./583972-بازتاب-گسترده-درگذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی
‎3 روز پیش . بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی . بازتابی
گسترده در رسانه های خارجی داشت و بلافاصله به خبر اول در رسانه های . کلیه حقوق
مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز است .
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - تامین 24
www.tamin24.ir/./تحلیل-رسانه‌های-انگلیس-از-درگذشت-آیت‌الله-هاشمی-رفسنجانی
‎2 روز پیش . رسانه‌های انگلیس درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تحلیل کردند. . روزنامه
انگلیسی ایندیپندنت هم نوشت، رفسنجانی چهره‌ای تاثیرگذار در ایران .
بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی در رسانه های خارجی+ عکس - نامه نیوز .
khabarfarsi.com/u/31165016
3 روز پیش . درگذشت آیت الله هاشمی با بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی همراه . رویترز در
تحلیلی متفاوت، نوشت که ایرانیان در فضای درگذشت رفسنجانی به .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی . - خبر فارسی
khabarfarsi.com/u/31243350
تحلیل رسانه های خارجی از درگذشت هاشمی رفسنجانی . در ادامه این گزارش آمده که هاشمی
در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت اما بعدها .
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + . - قطره
www.ghatreh.com/./بازتاب-گذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-رسانه-های-خارجی-تصاویر
‎3 روز پیش . تیتر رسانه های خارجی برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی . نقد و بررسی آرای
مستشرقان درباره امّی بودن پیامبر اکرم(ص) - بخش اول آرای .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
www.espeli.ir/./بازتاب+گسترده+درگذشت+آیت+الله+هاشمی+رفسنجانی+در+رسانه+های+خارجی
‎3 روز پیش . بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی. . تحلیل
رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . و از پیشگامان انقلاب اسلامی
، بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و بلافاصله به خبر اول در .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی نقشی کلیدی در .
ava-news.ir/search/?.تحلیل+رسانه.درگذشت.الله%2Fرفسنجانی.
‎3 روز پیش . بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی سیاست >
احزاب و شخصیت‌ها - ایرنا نوشت: خبر درگذشت آیت الله هاشمی .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی نقشی کلیدی در .
max-news.ir/search/?.تحلیل+رسانه.درگذشت.الله%2Fرفسنجانی.
‎خبرآنلاین: خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه‌های خارجی بازتاب
گسترده‌ای داشت. خبرگزاری فرانسه با اعلام خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی .
Previous



تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی نقشی کلیدی در .
max-news.ir/search/?.تحلیل+رسانه.درگذشت.الله%2Fرفسنجانی.
‎خبرآنلاین: خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه‌های خارجی بازتاب
گسترده‌ای داشت. خبرگزاری فرانسه با اعلام خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی .
بازتاب وسیع رحلت آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی+تصویر - آفتاب
aftabnews.ir/./بازتاب-وسیع-رحلت-آیت‌الله-هاشمی-در-رسانه‌های-خارجیتصویر
‎3 روز پیش . خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر نخست
رسانه های مجازی، . بازتاب وسیع رحلت آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی+تصویر .
تحلیل مطهری از شعارهای مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی .
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی | اقتصاد .
khabarone.ir/./تحلیل-رسانه‌های-انگلیس-از-درگذشت-آیت‌الله-هاشمی-رفسنجانی
2 روز پیش . رسانه‌های انگلیس درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تحلیل کردند. . بود و #به
عنوان یکی از #رفسنجانی به عنوان #رفسنجانی را #رسانه های خارجی.
بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های .
qudsonline.ir/./بازتاب-برگزاری-مراسم-خاکسپاری-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های
‎1 روز پیش . . خاکسپاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
. به ملت ایران به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، همزمان با پخش . مراسم
تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نماز مقام معظم رهبری بر .
تحلیل‌ رسانه‌های آمریکایی از درگذشت آیت‌الله هاشمی
baznashr24.com/./تحلیل+رسانه+های+آمریکایی+از+درگذشت+آیت+الله+هاشمی
‎2 روز پیش . تحلیل‌ رسانه‌های آمریکایی از درگذشت آیت‌الله هاشمی. ۱۲:۵۷:۱۸ . تیتر رسانه‌های
خارجی در وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ آیت‌الله باز هم جهانی شد.
درگذشت یار دیرین امام و رهبر انقلاب از نگاه رسانه‌های خارجی/ تحلیل .
parstoday.com/fa/iran-i46906
‎1 روز پیش . از غروب روز یکشنبه که آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
چشم از جهان فروبست؛ رسانه ها و شبکه های خبری و بسیاری محافل .
الف - بازتاب وسیع رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
alef.ir/vdcjotexxuqetyz.fsfu.html?433084
‎3 روز پیش . رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های مطرح جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.
به گزارش . . ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ ۲۰:۳۳. کلمات کلیدی : درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی+
هاشمی رفسنجانی . تحلیل مطهری از شعارهای مردم در مراسم امروز.
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی .
khabaravaran.ir/?p=10582
‎3 روز پیش . پایگاه خبری – تحلیلی کهگیلویه و بویراحمد. دوشنبه ۲۰ دی . بازتاب گسترده
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی. پرینت / چاپ .
روزنامه آفتاب یزد - بازتاب ارتحال آیت‌الله هاشمی در رسانه های خارجی
aftabeyazd.ir/61471-بازتاب-ارتحال--آیت‌الله-هاشمی---در-رسانه-های-خارجی.html
‎1 روز پیش . آفتاب یزد - گروه سیاسی: در گذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، . در ادامه این
رسانه به ارائه تحلیلی در مورد آینده سیاسی اصلاح طلبان پس از .
بازتاب گسترده مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در .
hanakhabar.ir/53233.aspx
‎1 روز پیش . کانال رسمی پایگاه خبری تحلیلی هاناخبر . مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور میلیونی مردم صبح امروز در تهران آغاز شد، با .
این رویداد بازتاب گسترده ای در رسانه‌های جهان داشت. . بسیاری از مقامات کشورهای
خارجی در گذشت وی را تسلیت گفتند و به این مناسبت پیام فرستادند.
Previous



تیتر رسانه‌های خارجی در وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی /آیت‌الله باز هم .
www.hengamnews.com/./تیتر-رسانه‌های-خارجی-در-وصف-آیت‌الله-هاشمی-رفسنجانی-آیت‌الله-باز-هم-جهانی-شد
‎3 روز پیش . تیتر رسانه‌های خارجی در وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی /آیت‌الله باز هم جهانی شد. خبر
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری ورئیس مجمع تشخیص
مصلحت نظام . سایت خبری تحلیلی هنگام Hengamnews.com:.
پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی+عکس
betanews.ir/./پوشش-خبر-درگذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی-عکس/
‎2 روز پیش . رسانه های مطرح جهان دقایقی بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی این خبر را به .
پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی+عکس . ساعت
پیش; تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی .
www.19dey.com/./138890-بازتاب_گسترده_درگذشت_آیت_الله_هاشمی_رفسنجانی_در_رسانه_های_خارجی.html
‎سایت خبری تحلیلی 19دی آنلاین . بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی
رفسنجانی در رسانه های خارجی . سی، نشریات ایندپندنت و نیویورک تایمز و دیگر
رسانه های بین المللی و تصویری از جمله الجزیره بلافاصله خبر درگذشت آیت الله
رفسنجانی را .
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی .
www.shahrekhabar.com/world/148389450075079
‎3 روز پیش . به گزارش ایرنا، خبرگزاری های فرانسه، رویترز، آسوشیتدپرس، بی.بی.سی، نشریات
ایندپندنت و نیویورک تایمز و دیگر رسانه های بین المللی و .
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - بصیرت
www.basirat.ir/./تحلیل-رسانه‌های-انگلیس-از-درگذشت-آیت‌الله-هاشمی-رفسنجانی
‎2 روز پیش . روزنامه انگلیسی گاردین جزء اولین رسانه‌های انگلیسی بود که خبر درگذشت آیت‌الله
هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد. این روزنامه انگلیسی نوشت، هاشمی .
بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
www.iribnews.ir/./بازتاب-درگذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی
‎2 روز پیش . درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بازتاب گسترده ای در میان خبرگزاری های خارجی
داشت.
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951020000185
‎2 روز پیش . روزنامه انگلیسی گاردین جزء اولین رسانه‌های انگلیسی بود که خبر درگذشت آیت‌الله
هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد. این روزنامه انگلیسی نوشت، هاشمی .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله رفسنجانی نقشی کلیدی در .
nobnews.ir/search/?.تحلیل+رسانه.درگذشت.رفسنجانی.
‎تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله رفسنجانی نقشی کلیدی در انتخاب
روحانی داشت . تعابیر رسانه‌های خارجی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی. 1 روز قبل اخبار .
آخرین روز کاری هاشمی چگونه گذشت؟ - فرارو
fararu.com/fa/news/302008/آخرین-روز-کاری-هاشمی-چگونه-گذشت
‎2 روز پیش . غلامعلی رجایی در حاشیه مراسم وداع از هاشمی رفسنجانی درباره آخرین روز کاری .
تحلیل رسانه‌های خارجی از درگذشت آیت الله هاشمی؛ میانه‌رو افسانه‌ای.
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + . - کناره
kenare.ir/./3454-بازتاب-در-گذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی-تصاویر
‎3 روز پیش . پایگاه خبری تحلیلی کناره . بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه
های خارجی + تصاویر . به گزارش کناره، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص
مصلحت نظام و یاران دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عصر امروز بر .
Previous



وصیت نامه علی اکبر هاشمی رفسنجانی
covex.ir/search/?.وصیت%20نامه%20علی%20اکبر%20هاشمی%20رفسنجانی.
‎تعطیلی ادارات و دانشگاه ها به خاطر درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی؟ . مجله خبری
دوستان : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید .
تحلیل رسانه‌ای خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های رژیم .
www.hastiblog.tk/./تحلیل+رسانه‌ای+خبر+درگذشت+آیت‌الله+هاشمی+رفسنجانی+در+رسانه‌های+رژیم+صهیونیستی.html
‎ایرنا نوشت: خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت
نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی، بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و .
بازتاب خبر درگذشت آیت‌الله رفسنجانی در رسانه‌های خارجی - رادیکال خبر
www.radicalkhabar.ir/./بازتاب+خبر+درگذشت+آیت+الله+رفسنجانی+در+رسانه+های+خارجی
‎پس از درگذشت آیت‌الله رفسنجانی، اکثر غریب به اتفاق رسانه‌های شناخته‌شده دنیا این
. در این میان جمعی از رسانه‌های خارجی علاوه بر پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی .
پارسینه|Parsine
www.parsine.com/
‎بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی . دقایقی پس از
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رسانه های خارجی خبر این اتفاق ناگهانی را به
صورت .
انصاف نیوز | تعابیر رسانه‌های خارجی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی | «مرد .
www.ensafnews.com/49302/رسانه‌های-خارجی-از-هاشمی-رفسنجانی/
‎3 روز پیش . تعابیر رسانه‌های خارجی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی | «مرد کلیدی جمهوری اسلامی». img
. خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای
داشت. . انتخابات ۹۶ و نقد به اصلاح طلبان و پاسخ جلایی پور.
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی - رویـش نیــوز
https://rooyeshnews.com/118906
‎2 روز پیش . روزنامه انگلیسی گاردین جزء اولین رسانه‌های انگلیسی بود که خبر درگذشت آیت‌الله
هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد. این روزنامه انگلیسی نوشت، هاشمی .
تدبیر - گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران .
www.tadbirkhabar.com/political/132474
‎11 ساعت قبل . . همگی در تحلیل‌های رسانه‌های خارجی درباره پیامدهای درگذشت آیت‌الله هاشمی . و طبقه
متوسط که احترام زیادی برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قائل بودند .
بازتاب تشییع پیکر آیت الله هاشمی در رسانه‌های خارجی - پایگاه خبری .
namayande.com/./بازتاب-تشییع-پیکر-آیت-الله-هاشمی-در-رسانه-های-خارجی
‎1 روز پیش . مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب
گسترده‌ای به همراه داشت.
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی + تصاویر .
aftabejonoob.ir/./بازتاب-در-گذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه‌های-خارجی-تصاویر
‎3 روز پیش . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس
تشخیص مصلحت نظام و یاران دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عصر .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی نقشی کلیدی در .
news.davary.com/1395/./تحلیل-رسانه-های-آمریکا-از-درگذشت-آیت-ال/
‎21 ساعت قبل . تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله/رفسنجانی نقشی کلیدی در انتخاب
روحانی داشت . «علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران یکی از .
آخرین فرصت اپراتورها برای تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت .
Previous



گمانه زنی کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران پس از درگذشت ایت الله .
khabaredagh.ir/./گمانه-زنی-کارشناسان-داخلی-و-خارجی-درباره-ایران-پس-از-درگذشت-ایت-اللهالمانیتور-هاشمی-کتاب-تاریخ-نماد-و-عطر-و-بوی-ام.
‎12 ساعت قبل . . در تحلیل های رسانه های خارجی درباره پیامدهای درگذشت ایت الله هاشمی به . که
احساسات مردم و طبقه متوسط که احترام زیادی برای رفسنجانی قائل بودند .
رسانه ایران - بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های جهان
www.rasanehiran.com/vdchiknx.23nwvdftt2.html
‎1 روز پیش . خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص . در این فاصله
کوتاه، بسیاری از رسانه ها تحلیل های متعددی درباره آیت الله هاشمی .
گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران «پساهاشمی»
roozno.com/fa/news/246945
‎9 ساعت قبل . . همگی در تحلیل‌های رسانه‌های خارجی درباره پیامدهای درگذشت آیت‌الله هاشمی به .
آیت‌الله رفسنجانی تاثیر عملی بسیار کمی در این برهه زمانی می‌گذارد.
رسانه‌های خارجی درباره تشییع پیکر مرحوم هاشمی چه گفتند؟ - پایگاه .
ahrargil.com/?p=137376
‎15 ساعت قبل . مراسم تشییع پیکر مرحوم هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب . به
گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، مراسم تشییع پیکر مرحوم هاشمی رفسنجانی
، رئیس . شبکه الجدید همانند دیگر رسانه های خارجی به بازتاب مراسم تشییع .
ضدانقلاب غلط کرد/دلایل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاملاً واضح است .
رویترز: ستون انقلاب ایران درگذشت/رسانه‌های خارجی مبهوت . - اهواز نوین
https://ahvaznovin.ir/./رویترز-ستون-انقلاب-ایران-درگذشترسانه.html
‎2 روز پیش . آرمان. رسانه‌های خارجی مبهوت رحلت‌آیت‌ا… هاشمی. آرمان: درگذشت آیت ا… هاشمی‌رفسنجانی
به سرعت مورد توجه خبرگزاری‌های مهم خارجی و شبکه‌های .
سایت خبری تحلیلی کلمه
kalame.co/
‎مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در حسینیه امام خمینی(ره)+
تصاویر . احتمال تعطیلی سایت کلمه و تغییر مسیر رسانه های جریان فتنه فعالان
سیاسی منتقد به دنبال رسانه ای هستند که متناسب با جنس . خباثت انگلیسی . .
وزیر بهداشت حرفش را پس گرفت/ضدانقلاب غلط کرد/ دلایل درگذشت هاشمی واضح است
.
گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایرانِ پس از «آیت الله»
tik.ir/fa/news/149251
‎8 ساعت قبل . . همگی در تحلیل‌های رسانه‌های خارجی درباره پیامدهای درگذشت آیت‌الله هاشمی به چشم
می‌خورند. . گمانه زنی کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران پس از درگذشت ایت .
آیت‌الله رفسنجانی تاثیر عملی بسیار کمی در این برهه زمانی می‌گذارد.
کینه ضدانقلاب در بازتاب درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های .
mashhadsar.ir/p-76467-کینه-ضدانقلاب-در-بازتاب-درگذشت-آیت‌الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه‌های-بیگانه-سر-باز-کرد.html
‎پایگاه خبری تحلیلی مشهدسر - کد : 76467 مورخ:[1395-10-21 11:53:01] چاپ . با
این وجود برخی رسانه‌های خارجی همچون رادیو فردا اعتراف کردند که علی‌رغم اختلاف نظرها
و اجتهادهای متفاوت، آیت‌الله . بازتاب درگذشت هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های ضدانقلاب
.
سیاست - صراط
www.seratnews.ir/fa/politic
‎پیکر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آرامگاه ابدی
خود . شهرداری در قبال مرحوم هاشمی/ سیاه‌پوش کردن تهران پس از حمله بی‌سابقه رسانه‌ای
. وزیر بهداشت در مورد آنچه شب گذشته "کوتاهی" در درگذشت هاشمی رفسنجانی خوانده .
بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های .
www.molkaneh.com/بازتاب-برگزاری-مراسم-خاکسپاری-آیت‌ال/
‎1 روز پیش . از سوی دیگر، نخست وزیر ارمنستان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به .
انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در ملکانه لزوما به .
Previous



بازتاب خبر درگذشت آیت‌الله رفسنجانی در رسانه‌های خارجی - تازه نیوز
www.tazehnews.com/./بازتاب%20خبر%20درگذشت%20آیت‌الله%20رفسنجانی%20در%20.
‎پایگاه خبری تحلیلی تازه (tazehnews.com) : . در این میان جمعی از رسانه‌های خارجی
علاوه بر پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بررسی و ارائه تحلیل‌هایی
.
پایگاه خبری تحلیلی آخرین نیوز | Akharin News
www.akharinnews.com/
‎آخرین اخبار داغ و مهم ایران و جهان با رسانه مستقل ایرانیان | آخرین خبرها |آخرین خبر. .
درگذشت آیت‌الله؛ هاشمی خندان و پیروزمندانه وداع کرد · روزی که خبرنگار خارجی به
احترام . پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام (ره) آرام گرفت؛ خداحافظ مرد امید
و .
رودان نیوز | رودان | هرمزگان | ایران | بین الملل
www.roodannews.ir/
‎به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی رودان نیوز؛به نقل از راه دانا؛ محسن هاشمی فرزند .
بازتاب مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی+تصویر.
وزیر بهداشت: رسانه‌های بیگانه غلط کردند دلایل فوت آیت‌الله هاشمی .
its-me.rozblog.com/./وزیر-بهداشت-رسانههای-بیگانه-غلط-کردند-دلایل-فوت-آیتالله-هاشمی-رفسنجانی-کاملا-.html
‎2 روز پیش . هاشمی گفت: پرونده ای در کار نیست و دلایل فوت کاملا واضح است. . تحلیل رسانه‌های
انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی · گزارش تصویری .
پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز
hatefemrouz.ir/
‎تازه ترین اخبار سیاسی اجتماعی اقتصادی علمی در پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز.
. درگذشت آیت‌الله رفسنجانی در رسانه‌های خارجی · اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی .
سایت خبری تحلیلی شفاف
www.shafaf.ir/
‎dot ضدانقلاب غلط کرد/ دلایل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاملاً واضح است ·
ضدانقلاب غلط کرد/ . اخلاق سیاسی در جامعه زیر سایه اختلافات میان 3 قوا/ چرا نباید
اختلاف نظر سران قوا رسانه ای شود؟ اخلاق سیاسی در جامعه زیر . موانع جذب سرمایه
خارجی .
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی + تصاویر .
neda-chenaran.ir/?p=24439
‎3 روز پیش . پایگاه خبری تحلیلی. . بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های
خارجی + تصاویر. خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بازتاب .
تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله-رفسنجانی نقشی کلی
www.news-bazar.com/./تحلیل-رسانه-های-آمریکا-از-درگذشت-آیت-الله-رفسنجانی-نقشی-کلیدی-در-انتخاب-روحانی-داشت
‎1 روز پیش . تحلیل رسانه های آمریکا از درگذشت آیت الله-رفسنجانی نقشی کلیدی در انتخاب
روحانی داشت . «علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران یکی از
تاثیرگذارترین شخصیتها در ایران از زمان انقلاب اسلامی و . سیاست خارجی.
بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی + تصاویر
www.sabernews.com/shownews.php?idnews=126415
‎19 ساعت قبل . خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بازتاب گسترده ای در میان خبرگزاری های
خارجی داشت. . بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی +
تصاویر . تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت خبری تحلیلی .
گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران «پساهاشمی»
iraneconomist.com/./گمانه‌زنی-رسانه‌ها-و-کارشناسان-داخلی-و-خارجی-درباره-ایران-پساهاشمی
‎8 ساعت قبل . . همگی در تحلیل‌های رسانه‌های خارجی درباره پیامدهای درگذشت آیت‌الله هاشمی . و طبقه
متوسط که احترام زیادی برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قائل بودند .
Previous



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب | Entekhab.ir
www.entekhab.ir/
‎وقتی رسانه های قالیباف به تابوت آیت الله هاشمی هم رحم نمی کنند! . پیکر مطهر آیت
الله هاشمی رفسنجانی فردا در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل به خاک سپرده می . روایتی
از نخستین لحظات پس از درگذشت آیت الله هاشمی: روحانی گریه می کرد و ناطق زار می زد
. دونالد ترامپ و رویکردهای سیاست خارجی اش بزرگترین علامت سوال این روزهاست.
پایگاه خبری شیرازه
shiraze.ir/
‎محسن هاشمی بخشی از وصیتنامه مرحوم هاشمی رفسنجانی را قرائت کرد/ چیزی بر
دارایی‌های قبل . انتقاد از صداوسیما بخاطر نحوه پوشش خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی .
پایگاه خبری تحلیلی خاورستان خراسان جنوبی
www.khavarestan.ir/
‎پوتین درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت. » تمدید قانون آیسا .
امروز کشورند. بازتاب مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های
خارجی؛.
گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران «پساهاشمی
www.iransarfaraz.com/ShowNews.aspx?page=News&id=88518
‎7 ساعت قبل . گمانه‌زنی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی درباره ایران «پساهاشمی» . همگی در
تحلیل‌های رسانه‌های خارجی درباره پیامدهای درگذشت آیت‌الله هاشمی به چشم می‌خورند. . و
طبقه متوسط که احترام زیادی برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قائل بودند .
بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی | هفت هنر
7honar.net/اخبار/بازتاب-درگذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی/
‎3 روز پیش . خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از
پیشگامان انقلاب اسلامی، بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و .
عصر ایران
www.asriran.com/
‎سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی
و در عصرایران. . مدیران صدا و سیما بدانند که دوران تک رسانه ای بودن گذشته و در
عصر انفجار . وصیت نامه جدیدی از آیت الله هاشمی رفسنجانی پیدا نکردیم و این
وصیت نامه مربوط به سال ۷۹ است. . تسلیت سفرای خارجی برای درگذشت هاشمی (
عکس).
تحلیل رسانه‌های انگلیس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
4khabar.ir/news/542065
‎فارس/ رسانه‌های بریتانیا در واکنش به خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی
به عنوان یکی از چهره‌های مهم انقلاب اسلامی ایران و از حامیان اصلی توافق هسته‌ای، نام .
جام نیوز :: JamNews
jamnews.ir/
‎اخبار رسانه‌های برون مرزی و داخلی. . با اعلام سه روز عزای عمومی به مناسبت درگذشت
آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمامی فعالیت های هنری از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و .
بعد از "آیت اله"
eghtesadgardan.ir/fa/news/85089/بعد-از-آیت-اله
‎1 روز پیش . هاشمی با هر نوع دیدگاه و عملکرد آن‌قدر بزرگ است که تلاش و همت این مرد بزرگ و تحمل
. شاید آن‌قدر فوت هاشمی رفسنجانی ناگهانی بود که رسانه‌ها بیش از آنکه در فکر .
وقایع چالش‌برانگیز مرتبط با هاشمی در قبل و بعد از انقلاب را مورد تحلیل قرار دهند.
. روابط کارگزاری با 131 بانک خارجی و صدور 6میلیارد دلار حواله ارزی.
تیتر رسانه‌های خارجی در وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی /آیت‌الله باز هم .
baharestanpress.ir/index.php/irannews/394-آیت-الله-رفسنجانی
‎3 روز پیش . پایگاه خبری تحلیلی بهارستان پرس،اخبار شهرستان بهارستان و . تیتر رسانه‌های
خارجی در وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی /آیت‌الله باز هم جهانی شد . لوموند و
هافینگتون پست به بازتاب خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و جایگاه .
Previous



بازتاب مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی - IQNA
www.iqna.ir/./بازتاب-مراسم-تشییع-آیت‌الله-هاشمی-در-رسانه‌های-خارجی
‎1 روز پیش . گروه بین‌الملل: مراسم خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی در مطبوعات و رسانه‌های
خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است. . نفر در مراسم تشییع پیکر (آیت‌الله) هاشمی
رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق‌ ایران، شرکت کردند. . نصرالله درگذشت آیت‌الله هاشمی
را تسلیت گفت . کتاب «حماسه حسینی» نقد و بررسی می‌شود (۲ نظر).
تصاویر: مراسم ترحیم آیت‌ الله هاشمی‌ رفسنجانی در تبریز - دوستان .
khabarpu.com/k.php?u.2K/ZiNiz2KrYp9mG
‎4 ساعت قبل . تصاویر: مراسم ترحیم آیت‌ الله هاشمی‌ رفسنجانی در تبریز - دوستان . مجله خبری
دوستان : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به . به مناسبت
درگذشت آیت الله هاشمی سه شنبه تعطیل و سه روز عزای عمومی اعلام…
رسانه‌های بین‌المللی در خصوص آثار درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه .
https://magito.ir/./رسانه-های-بین-المللی-در-خصوص-آثار-درگذشت-آیت-الله-
‎11 دقیقه قبل . سفرای خارجی مقیم تهران درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت . هرکدام به
نوعی آثار درگذشت وی بر سیاست داخلی ایران را تحلیل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی هشدارنیوز
www.hoshdarnews.ir/
‎پایگاه خبری تحلیلی هشدار نیوز - آخرین اخبار سیاسی اجتماعی ایران و جهان. . چند
رسانه ای · فیلم · رهبری · سیاسی · طنز . آیت الله هاشمی رفسنجانی در یک جناح و گروه
خاصی نمی گنجند . رئیس دفتر رئیس‌جمهور درگذشت اخوان اسماعیلی را تسلیت گفت
.
۱۱:۱۷ انعکاس درگذشت آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های . - خبرگزاری تسنیم
https://www.tasnimnews.com/./رویترز-وداع-با-رفسنجانی-نمایش-وحدت-ایرانیان-شد
‎13 ساعت قبل . به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی فضای سیاسی ایران بعد .
یک‌شنبه، در تحلیلی درباره فضای سیاسی ایران بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی .
رویترز همچنین به پیام رهبر انقلاب بعد از درگذشت هاشمی‌رفسنجانی اشاره . که هنوز
منتشر نشده است/ تجربه دستگیری نظامیان انگلیسی به کمک سپاه آمد.
آبان آنلاین
abanonline.abanara.org/
‎اهالی ادبیات نیز مانند بخش‌های مختلف جامعه به خبر درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی .
۲۰ دی ۱۳۹۵ ۲۲:۱۱:۵۷ واکنش اهالی ادبیات به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.
دفاع صداوسیما از عملکرد خود در پوشش اخبار درگذشت آیت الله هاشمی
9sobh.ir/./دفاع-صداوسیما-از-عملکرد-خود-در-پوشش-اخبار-درگذشت-آیت-الله-هاشمی
‎17 ساعت قبل . در این گزارش آمده است: خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و . رسانه
ملی در این زمینه به مرجع و منبع قابل وثوق در میان بسیاری از شبکه‌های خبری منطقه و
جهان بدل شد. . طرح و تحلیل شد و نیز گفت‌وگوهای متعددی با نزدیکان و یاران آیت‌الله
هاشمی . بازتاب تشییع پیکر آیت الله هاشمی در رسانه‌های خارجی.
فرهنگ نیوز
www.farhangnews.ir/
‎گزارش تحلیلی ؛ . حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص
مصلحت نظام را تسلیت . خبر رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد توجه رسانه‌های
خبری در سراسر جهان قرار گرفته است. . زنان در تحریم کالاهای خارجی خط شکن هستند.
چرا از سید مجتبی خامنه ای می ترسند؟ - دیدبان
didban.ir/fa/news/3934/چرا-از-سید-مجتبی-خامنه‌ای-می‌ترسند
‎از میان این حرف‌هایی که در سایت‌ها و خیابان‌ها و تلویزیون‌های خارجی می‌زنند، دروغ بودن
. شد که وجود پشتوانه خاص و تحلیل استراتژیک پشت این نوع ماجرا‌ها را دور از باور
نمی‌سازد. . مطب فوق اوج بی‌اطلاعی رسانه‌های غربی از فرزند رهبر انقلاب را تصویر
می‌کند ولی با . من می‌توانم با تخیل خودم چیزهایی را در مورد آقای هاشمی رفسنجانی
بنویسم.
ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعی "بابک زنجانی" چقدر .
www.yjc.ir/./ازدواج-شرم‌آور-زنی-با-پسر-23-ساله‌اش-ثروت-واقعی-بابک-زنجانی-چقدر-است-با-شیطان-مذاکره-می‌کنیم-اما-با-احمدی‌نژاد-نه
‎یعلون که پیش از این هم به صورت علنی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود، .
سویل در سال ۲۰۱۱ درگذشت و بعد از مرگ وی، صدها اتهام کودک آزاری و تجاوز به اطفال
علنی شد. . ماجرای بابک زنجانی نه فقط برای مردم ایران و رسانه‌های وطنی که برای
رسانه‌های خارج از . "مهدی هاشمی"، فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در آخرین
استاتوس .
Previous



پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
kusarevelayat.parsiblog.com/
‎در وهله اول آن‌چیزی که ما در رسانه‌ها دیدیم یک حالت شوک خبری بود. . از دوران کودکی در
خاطر داریم که عکس مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه کنار عکس حضرت امام و .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از مشرق:درگذشت ناگهانی
. ایشان وجود دشمنان اصلی خارجی را نه یک شعار بلکه واقعیتی مبتنی بر مبانی
مستدل .
واکنش‌های داخلی و خارجی به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - سخن آشنا
sokhane-ashena.com/index.php/archive?id=13236
خبرگزاری سخن آشنا ارائه دهنده برترین اخبار و مطالب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،
اقتصادی از دیرباز تاکنون.
آنا | بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
www.ana.ir/news/175672
‎3 روز پیش . خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی،
بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و بلافاصله به خبر اول رسانه .
سید علی خامنه‌ای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/سید_علی_خامنه‌ای
‎وی پس از درگذشت خمینی در سال ۱۳۶۸ به عنوان دومین ولی فقیه به رهبری ایران رسید و
از . به عنوان رهبر ایران، رسانه‌های حکومتی، او و همکارش حجت‌الاسلام علی اکبر هاشمی
رفسنجانی . به نظر می‌رسد این تحلیل که خود مؤسسهٔ کارنگی آن را «تحلیل عمیق
سیاسیِ» . «رسانه‌های خارجی درباره علاقه آیت‌الله خامنه‌ای به شعر و ادبیات چه می‌گویند
؟».
بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
jamejamonline.ir/./بازتاب-گسترده-درگذشت-آیت-الله-هاشمی-رفسنجانی-در-رسانه-های-خارجی
‎3 روز پیش . خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از
پیشگامان انقلاب اسلامی، بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و .
قزوین امروز
www.qazvin.info/
‎آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرد کشمکش‌های بزرگ تاریخ معاصر کشور درگذشت. . به
گزارش قدس آنلاین قزوین، بیژن نوباوه در گرامیداشت شهدای بسیج رسانه استان .
فرزند روستای دوردست رفسنجان که هوش سرشار، استعداد ناب، قدرت تحلیل شگرف و
. و استمرار آن در برابر دشمنان داخلی و خارجی در گرو وحدت و حمایت از ولی فقیه بوده
است.
ریواس جنوب | آخرین‌های جنوب کشور؛ فارس، کهگیلویه و بویراحمد .
rivasjonoob.ir/
‎فرماندار بویراحمد اگر چه طرح دغدغه هایش در روز تخست سرشماری را شیطنت رسانه ای .
رهبر انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت .
امام خامنه ای چقدر ثروت دارد؟ - خیبرآنلاین
kheybaronline.ir/fa/news/16348
20 ژانویه 2014 . به خاطر دارم جناب آقای هاشمی رفسنجانی که با آقا آشنایی دیرین دارند و رفیق . اگرچه
تحلیلی سیاسی شون غلطه و ما اتفاقاً به دلیل اسلام و منافع ملی خودمون از . برو
ببین زمان شاه چطور بود شاه فاسد ترین مرد مملکت از همه نظر بود و تازه . که عجیب
ترین دروغ های خاین ترین رسانه های خارجی به ایران -مثل بی بی سی- را .
سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
https://www.tebyan.net/
تحلیل پوششی داده شبکه ای NDEA انجام پایان نامه تحلیل شبکه ای DEA . به زن و
شوهری که توی خیابان بحث می کنند، به مرد دست و پا شکسته ی عصا به دست، به .
✅ویژه و مهم هاشمی رفسنجانی بحث تغییر قانون اساسی را در آستانه انتخابات کلید .
اصطلاح آرای سیاه و خاکستری را به نفع این جریان جذب کند، در دستور رسانه های
اصلاح .
zaum/fa_50K.txt at master · zacharydenton/zaum · GitHub
https://github.com/zacharydenton/zaum/blob/master/public/./fa_50K.txt
‎خارجی 40195. جهانی 39958. رسانه 39954 . زندگی 15213. حالی 15180. کننده
15180. مدیران 15179. مرد 15160. مخالف 15156 . نقد 12204. جایی 12189. گروهی
12185. هرچه 12130. موضع 12117. تفاوت 12114 . هاشمی 8899 . رفسنجانی 4697.
Previous

  • ۹۵/۱۰/۲۳
  • ۲۷۷ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی