دامدوک

دانلود

دامدوک

دانلود



 

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

مطلب مربوط به سایت کدر می باشد

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

اقتصاد > صنعت – اگر فکر می کنید پراید از کره آمده سخت در اشتباه هستید اگر کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می کنید پراید در شرکت فورد تولید می شده کمی به واقعیت نزدیک شده اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

خیلی ها می گویند  که پراید ایمن نیست  اما چقدر این حرف صحت دارد؟ این خودرو از کجا آمده  و در کشورهایی که تولید شده چه وضعیتی داشته است ؟آیا پراید های جدید که با اسم های گوناگون تولید می شوند ایمن هستند؟ این خودروها از نظر فنی چه تفاوت هایی با پراید اولیه دارند؟

برخی نقل قول ها حاکی از آن است که از آمار کشته شدگان در تصادفات رانندگی حدود ۱۵ درصد سهم خودرو پراید است. اگر فکر می کنید این عدد کوچکی است اشتباه می کنید این عدد رقمی بیش از  ۲ هزار نفر در سال است .کدام زلزله در ایران را می شناسید که  تعداد کشته شدگانش بیش از ۳۰ هزار نفر باشد.

همین  نرخ بالا کشته شدگان بود که سازمان استاندارد را مجبور کرد که به شرکت سازنده فشار آورد تا پراید  را اصلاح کند شرکت سازنده هم می گوید از ابتدای سال ۹۰ این خودروها با اصلاحات جدید ایمن شده است.

اما واقعا آیا این خودرو ایمن شده؟

در بین مردم پراید به خودرو پوست پیازی هم معروف شده اما این خودرو پوست پیازی چه زمان و چگونه وارد خیابان های ایران شد؟

پراید کره ای از ژاپن آمد

اگر فکر می کنید پراید از کره آمده سخت در اشتباه هستید اگر کمی اطلاعات خودرویی  شما بیشتر است  و فکر می کنید پراید در شرکت فورد تولید می شده کمی به واقعیت نزدیک شده اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

پراید همان مزدا ۱۲۱ است که ابتدا در ژاپن تولید شد ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد  فستیوا در آمریکای شمالی   تولید شود. در آن زمان آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت دانشجویی بودند آمریکا کشوری است که در آن بیشتر مردم از ۱۶ سالگی رانندگی می کند و خیلی ها هم چندین ماشین دارند البته داشتن یک خودرو صفر برای یک دانشجو کمی سخت است و شاید در دهه ۸۰ میلادی  کمی رویایی بود  اما فورد فستیوا در آن سال ها این رویا را به واقعیت تبدیل کرد .

فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می شد. ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد در آن سال این خودرو نا امن ترین خودرو آمریکا شناخته شد. تولید این خودرودر از سال ۱۹۸۷ از آمریکا به کیا موتورز رسید .و تولید این خودرو در کشور کره و در کیا موتورز ادامه یافت.

در حالی که تازه کیا موتور شروع به تولید خودرو کرده بود. مزدا ۱۲۱ چهره جدیدی  به خود گرفت تا کمی انتقاد ایمن نبودن از این مدل برداشته شود. تولید مزدا با این کد در سه مدل دیگر و تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت.

مدتی گذشت و بزرگترین معامله کیا موتورز در آن سال ها انجام گرفت و پراید از کره به ایران آمد اوایل دهه ۷۰ شمسی بود که  پراید به ایران آمد و ظرف مدت ۲۰ سال کاملا داخلی شد پس از آنکه تولید پراید در کره و در سال ۲۰۰۰ هزار پایان یافت و کیا ریو جایگزین این خودرو شد لیسانس این محصول هم کاملا به سایپا رسید. این خودرو با وجود اینکه  به ایران رسیده هنوز هم شرکت های کره ای از پرایدی که در ایران تولید میشود درآمد دارند و  از این راه  سالانه میلیون های دلار پول بابت خدمات مهندسی به شرکت های کره ای می رسد.

موتورهای پراید

 مزدا خالق موتورهای پراید یا همان مزدا ۱۲۱ است این شرکت یکی از قوی ترین شرکت های دنیا در زمینه طراحی موتور است موتور پراید هم در چندین مدل و از حجم ۱٫۱ لیتری تا ۱٫۸ لیتری و از بازه قدرتی ۵۰ تا ۲۱۰ اسب بخاری را شامل می شود البته مزدا ۱۲۱ مشابه پراید تنها از دو نمونه ۱٫۱  لیتری با نام b1 و ۱٫۳ لیتری  با نام b3  استفاده کرده است.

هم اکنون اکثر پراید های تولیدی در ایران از موتور b3  استفاده می کنند ولی بیشتر موتورهای نسل b  که در مدل های بعدی مزدا ۱۲۱ استفاده شده قابلیت نصب روی پراید ایرانی را هم دارد. برخی جوان‌های عشق سرعت ایرانی هم با موتورهایی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس می خرند این خودرو را تقویت می کنند  آنها از دبی موتورهای پرحجم تر و مجهز به توربوشارژ b مزدا را می آورند و بر روی خودرو نصب می کنند تا این خودرو را به یک قاتل خیابانی تبدیل کنند.  فکر  کنید با پراید ۲۰۰ کیلومتر سرعت بروید در این سرعت چه احساسی خواهید داشت؟

در سری موتورهای b  مدل bpt و btd  به ترتیب  قدرتی معادل ۱۶۶ تا ۲۱۰ اسب بخار دارند.

موتور پراید که به ایران آمد کاربراتوری بود در کاربراتور تلفیق سوخت و هوا مکانیکی انجام می شود این روش  در سال ۱۹۸۶ در جهان رایج بود اما با پیشرفت علم رایانه و حاد شدن مشکل انرژی دیگر زمان مصرف های بالا به پایان آمد تمام خودروها در جهان انژکتوری شدند تا به وسیله رایانه از مصرف بالای آن ها جلوگیری شود ولی پراید تولیدی در ایران سال ها مقاومت کرد تا در سال ۱۳۸۲ به آرامی انژکتوری شدن پراید انجام شد شرکت های مختلفی مانند  شرکت زیمنس  آلمان در انژکتوری شدن پراید نقش  داشتنند.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

چه کسی می تواند جلوی تولید پراید را بگیرد ؟

تولید پراید قرار بود پس از خروج پیکان به آرامی متوقف شود و با ورود محصول تندر ۹۰ ،این خودرو جایگزین پراید و پیکان  شود اما با توقف تولید پیکان و تاخیر در تولید تندر ۹۰ ،تیراژ پراید سرسام آور بالا رفت و به عدد سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه یعنی حدود نیمی از تولیدات  صنعت خودرو ایران رسید پول پراید سود سرشاری را نصیب سهام داران کرد و سایپا را پس از شرکت های نفتی به عنوان یکی از قوی ترین شرکت های ایران بدل کرد. با افزایش تولید، کیفیت پراید دچار کاهش شد و  میزان مرگ میر با این خودرو  هم افزایش یافت هیچ کس جلودار این قاتل خاموش نبود تا طی دو سال فشار برای توقف تولید این خودرو بالا گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۹ سایپا یا باید جلوی تولید این خودرو را می گرفت یا آنرا اصلاح می کرد.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

شرح عکس: فورد فستیوا

معلوم بود سایپا نمی تواند از گاو شیر ده خود صرف نظر کند پس با صرف بیش از ۳۰ میلیون دلار گفتنند که خودرو را اصلاح کرده اند این اصلاحات مورد تایید موسسه استاندارد  هم قرار گرفت.

 شفیعی معاون آن زمان مهندسی سایپا گفته بود: با تغییرات انجام گرفته ایمنی پراید حتی از تیبا هم بالاتر  رفته است. در پراید جدید داخل درب ها ،کف خودرو ،جلوی کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه های جدید فلزی، تقویت شده است بین کابین و کاپوت هم ورقه تقویت شده فلزی قرار گرفته که اجزایی مانند موتور دیگر به داخل  کابین پراید وارد نشوند داخل داشبورت هم با یک سری لوله و گارد تقویت شده تا قطعات کاپوت وارد اتاق نشوند.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

شرح عکس: ۱۹۸۶:مزدا ۱۲۱ اولین پراید

او در پاسخ به این سوال  که این خودرو چند ستاره ایمنی  اروپا را می‌گیرد می‌گوید نمی‌دانم. تست نکرده‌ایم چرا که این محصول را که نمی‌خواهیم وارد اروپا کنیم با این همه این محصول استانداردهای ایمنی را پاس کرده و از موسسات معتبر تایید گرفته است.

او توضیح داده بود: بیش از  ۳۰ میلیارد تومان بابت این کار خرج کرده‌ایم. تمام محصولات خانواده پراید از پلت‌فرم X100 استفاده می‌کنند که ایرادات موسسه استاندارد در آن حل شده است.

البته باتوجه به فیلم هایی که سایپا از تست تصادف این خودرو نشان می داد بنظر می رسد ایمنی این خودرو در حدود ۲ ستاره ایمنی اروپا باشد. در اروپا سه ستاره ایمنی نشان دهنده ایمنی متوسط و ۴ ستاره نشانه ایمنی خوب و ۵ ستاره نشانه ایمنی عالی است در ایران هم اکنون تندر ۹۰  دارای سه ستاره ایمنی، پژو ۲۰۶ دارای ۴ ستاره ایمنی و مگان دارای ۵ ستاره ایمنی است.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

شرح عکس: مزدا ۱۲۱  سال ۱۹۹۶

تولید پراید چقدر سود دارد ؟

اینجا دقیقا این سوال مطرح می شود چقدر سایپا روی این محصول سود می کند که با این همه خرج باز هم حاشیه سود مناسبی  دارد  در سال های که قیمت پراید ۸ میلیون تومان بود بین مردم شایع بود که پراید برای سایپا سه میلیون تومان تمام می شود  در آن زمان  احمد قلعه بانی مدیر عامل سابق سایپا گفته بود تولید پراید ۴٫۵ میلیون تومان برای سایپا هزینه دارد.

 هم اکنون قیمت سایپا ۱۳۱ sx  که نوع ایمن شده پراید با یک کیسه هوا است در بازار آزاد حدود ۲۰ میلیون تومان و در کارخانه حدود ۱۵ میلیون تومان  قیمت دارد. البته هم اکنون به طور دقیق مشحص نیست قیمت تمام شده این محصول چقدر است  اما اگر نسبت سود به قیمت تمام شده این خودرو با همان نسبت قبل افزایش یافته باشد هر دستگاه از این خودرو باید بیش از ۶ میلیون تومان سود داشته باشد.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

شرح عکس: فورد فستیوا یا پراید آخرین سری در آمریکا

 با توجه به تولید کنونی پراید پیش بینی می شود در سال جاری در حدود ۳۰۰ هزار پراید تولید شود حال اگر سود متوسط در هر دستگاه در مدل های مختلف را بیش از ۶ میلیون تومان بگیریم و اگر این عدد را به قیمت دلار  آزاد چیزی در حدود دو هزار دلار در نظر بگیریم آن وقت با این محاسبات  پراید سودی در حدود نیم میلیارد دلار  در سال ۹۳ برای سایپا دارد.

حالا با توجه به این  مقدار سود  و با در نظر گرفتن این موضوع که سایپا فعلا هیچ محصول جایگزینی برای پراید ندارد به نظر می رسد این خودرو همچنان به زندگی  خود تا سال ها ادامه خواهد داد.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس

نوشته تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس اولین بار در کدر - اس ام اس، مد، دکوراسیون، پزشکی، عکس پدیدار شد.

تاریخچه پراید+مشخصات فورد فستیوا امریکایی+عکس


لینک منبع این نوشته :
http://www.keder.ir/133245-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%81%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%88%d8%a7-%d8%a7%d9%85%d8%b1%db%8c.html


پراید از کجا آمد؟/ واقعیت هایی که باید در مورد پراید بدانید
www.khabaronline.ir/detail/383472/Economy/industry
‎2 نوامبر 2014 . امین آزاد : خیلی ها می گویند که پراید ایمن نیست اما چقدر این حرف صحت دارد؟ . اگر
کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می کنید پراید در شرکت فورد تولید
می . شرح عکس: فورد فستیوا یا پراید آخرین سری در آمریکا . ضروری است · قیمت
انواع خودروهای داخلی در بازار · مدیران بوئینگ و ایرباس عازم ایران شدند .
Images for تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
پرشین خودرو | تاریخچه خودرویی که پراید می‌نامندش
www.persiankhodro.com/./تاریخچه-خودرویی-که-پراید-می‌نامندش
‎21 ا کتبر 2012 . پرشین خودرو: خودروی پراید در کشور ما برای هر کسی شناخته شده‌است. تقریبا هیچ .
جالب است که فورد فستیوا در آمریکا هم خودروی قشر کم‌درآمد بود اما کیفیتی داشت که
متقاضیان آن سال‌ها را راضی می‌کرد. . با تشکر از اطلاعات شما ولی به نظرم کارخانه مزدا
ژاپنی است نه کره ای؟ در متن . قطعه سازی · آرشیو · خودرونامه · عکس.
پراید وسیله حمل و نقل در ناوهای آمریکایی+ عکس - شبکه خبری صبح تهران
www.sobhetehran.com/fa/pages/?cid=3784
‎21 ا کتبر 2012 . گزارشی از تاریخچه خودرویی که پراید می‌نامندش . خودرو پراید که فورد آنرا فستیوا
نامیده بود در ابتدا در ناو و ناوچه‌های نظامی آمریکا مورد استفاده قرار .
پراید - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/پراید
‎پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. . و در ژاپن
با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
. اگر جنگی واقع شود و این میزان کشته داشته باشد قطعاً در تاریخ ثبت خواهد شد. .
صفحه‌های ویژه · پیوند پایدار · اطلاعات صفحه · آیتم ویکی‌داده · یادکرد پیوند این مقاله
.
بولور | تاریخچه پراید از ژاپن تا ایران +عکس
www.booloor.com/photo-gallery/photo-car/pride.html
‎پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن در ۱۹۸۶
تا ۱۹۹۳ ادامه داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا
.
عکس هایی از متفاوت ترین پرایدها + پراید کروک و تاریخچه تولید .
www.finds.ir/iran-news/Cars-pictures-Photo/Kia-pride./5623
‎پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. . و در ژاپن
با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
شجره نامه پراید به روایت چند مقاله - Speed Up بازی آنلاین
www.speedup.ir/smf/index.php?topic=68330.0
‎29 آوریل 2014 . تاریخچه پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن
در ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد
فستیوا فروش . اونموقع همه از مشخصات فنی پراید سوال میکردن
دنیای خودرو - تاریخچه پراید
saeidcars.blogfa.com/post-2.aspx
‎فورد فستیوا در سال 1986 در آمریکا تولید می‌شد، ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل
ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلو تولید آن گرفته شد. در آن سال این خودرو .
عکس پراید ژاپنی - گالری عکس
aaaaks.ir/عکس-پراید-ژاپنی/
‎6 دسامبر 2015 . تاریخچه پراید کیا – از ژاپن و آمریکا تا کره جنوبی و ایران به گزارش . و فورد سبب
شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی …Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس

Fords - bing.comAd
www.bing.com/fords
‎Fords. Discover and Explore Rich Answers on Bing.com.

عکس پراید ژاپنی - گالری عکس
aaaaks.ir/عکس-پراید-ژاپنی/
‎6 دسامبر 2015 . تاریخچه پراید کیا – از ژاپن و آمریکا تا کره جنوبی و ایران به گزارش . و فورد سبب
شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی …
مزدا ۱۲۱مدل ۱۹۸۹یا فورد فستیوا چگونه برای ما ایرانی ها پراید شد .
gadgetnews.ir/66781/مزدا-۱۲۱مدل-۱۹۸۹یا-فورد-فستیوا-چگونه-ب/
‎ Rating: 100% - 5 votes31 ا کتبر 2015 . . ۰۲ مهر ۹۵ ساعت ۱۵:۰۲هک یاهو و افشای اطلاعات 500 میلیون کاربر این سرویس . در
خصوص تاریخچه خودرو پراید باید گفت که این خودرو ابتدا در شرکت . نکته قابل
توجه در خصوص خودرو فورد فستیوا و یا پراید در آمریکا هم، . به خودروهای پراید بوده و
آمار و عکس های موجود در اینترنت نیز به روشنی گویای این موضوع است.
تغییرات ۲۰ ساله پراید در ایران به روایت تاریخ/ تفاوت های . - فردا
www.fardanews.com/./تغییرات-۲۰-ساله-پراید-در-ایران-به-روایت-تاریخ-تفاوت-های-پراید-2016-کره-ای-با-پراید-1395-ایرانی-چرا-خودرو-سا.
‎ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در
آمریکای . تولید این خودرودر از سال ۱۹۸۷ از آمریکا به کیا موتورز رسید و تولید این
خودرو در کشور کره و در . عکس های زیر اما روند تولید پراید در کیای کره را نشان می
دهند.
پراید | تصاویر خودرو پراید در کشور کره - نمناک
namnak.com/خودرو-پراید-در-ایران-کره.p6011
‎ Rating: 4.2 - 181 reviewsپراید ایرانی کجا و پراید کره کجا ، فرق پراید ایرانی و کره ای ، پیشرفت پراید در
ایران و کره جنوبی ، تفاوت . تاریخ انتشار : 7 اسفند 1392 . در آمریکای شمالی این
خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . سه خودرو جدید سایپا
رونمایی شد + عکس و قیمتقیمت خودرو محصولات سایپاقیمت خودرو محصولات لیفان
قیمت .
فورد فستیوا | عکس های “فورد فستیوا” پدربزرگ پراید - نمناک
namnak.com/فورد-فستیوا.p19688
‎ Rating: 4.7 - 16 reviewsفورد فستیوا و فورد فستیوایی و فورد فستیوا در ایران و مشخصات فنی فورد
فستیوا را در نمناک ببینید.
خودرو پراید در جاده‌های آمریکا - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران .
www.tabnak.ir/fa/news/457888/خودرو-پراید-در-جاده‌های-آمریکا
‎ Rating: 98% - 61,940 reviewsتاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 14 December 2014 . عکس زیر یک خودرو پراید
در حال تردد در یکی از جاده های میان شهری امریکا را نشان می دهد. تسنیم. tabnak- . جهت
اطلاع این به احتمال قوی خودرو فورد فستیوا است که کیا از روی آن پراید را تولید کرد.
خودرو پراید در جاده‌ های آمریکا /عکس - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/295596/خودرو-پراید-در-جاده‌-های-آمریکا-عکس
‎14 دسامبر 2014 . لطفاً اطلاعات درست بدین. آرش. | UNITED STATES | . تاریخچه پراید نشان میدهد که
پراید همان مزدا ۱۲۱ است که ابتدا در ژاپن تولید شد . ارتباط کاری فشرده مزدا و . فورد
فستیوا در سال ۱۳۶۵ هجری شمسی در آمریکا تولید می‌شد. ولی با وجود .
پراید در آمریکا +عکس | اقتصاد آنلاین
www.eghtesadonline.com/بخش-خبر./69512-پراید-در-آمریکا-عکس
‎13 دسامبر 2014 . در برخی از ایالات آمریکا از جمله شهر آتلانتا در ایالت جورجیا همچنان خودروهای پراید دو
. تاریخچه پراید به تولید فورد Festiva در آمریکا و سپس واگذاری امتیاز آن از سوی .
این فورد فستیوا است که به علت ایمنی پایین تولیدش متوقف شد و به کیا . توصیه‌
توئیتری روحانی به کارکنان وزارت اطلاعات · گردش مالی "آدامس" در .
از فورد و مزدا تا نسیم و صبا - بازار خبر
www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=31479
‎28 آگوست 2012 . سال 1986 فورد موتورز آمریکا اقدام به تولید یک خودروی شهری سایز کوچک با قیمتی
مقرون به صرفه کرد. . به مجرد اینکه فورد تولید فستیوا را متوقف کرد، مزدا نیز به
پیروی از شریک خود . سایپا با استفاده از پلت‌فرم پراید، انواع و اقسام مدل‌ها را بدون
تغییر در مشخصات فنی روانه بازار کرد. . عکس/پراید هایلوکس نشان!
تغییرات ۲۰ ساله پراید در ایران به روایت تاریخ/ تفاوت های . - پدال نیوز
pedalnews.ir/./تغییرات-۲۰-ساله-پراید-در-ایران-به-روایت-تاریخ-تفاوت-های-پراید-2016-کره-ای-با-پراید-1395-ایرانی-چرا-خودرو-سازان-ایران.
‎2 مه 2016 . . مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید
شود. . به این ترتیب بود که در سال ۱۹۸۶این خودرو نا‌امن‌ترین خودرو آمریکا . پراید با
ظاهری کاملا جدید و زیبا روانه بازار شده است و به تازگی عکس .Ford Ford - Research Local Dealer & Invoice PricesAd
www.ford.edmunds.com/
‎See What Others Are Paying!Car Tips & Advice - Used Car Listings - Consumer Car ReviewsSearches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous

Fords - bing.comAd
www.bing.com/fords
‎Fords. Discover and Explore Rich Answers on Bing.com.

مشخصات فنی خودرو پراید ( سایپا 131 )
sayyal.co/fa/TechnicalInfo/30/12
‎مشخصات فنی خودرو پراید (سایپا 131) | "استهلاک کم و در نتیجه هزینه تعمیرات و
نگهداری پایین" این جمله ای است که در . آخرین قیمت, تعداد صندلی, تعداد درب, سبک,
تیپ, کمپانی سازنده, تاریخ عرضه, مدل . در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت
فورد با نام فورد فستیوا (فیستا) فروش رفت. . گالری عکس خودرو پراید (سایپا
131) .
عکس:فورد فستیوا؛ پدربزرگ "پراید" - پارسینه
www.parsine.com/fa/news/./عکسفورد-فستیوا-پدربزرگ-پراید
‎کد خبر: ۲۵۱۵۷۳. تعداد نظرات: ۵ نظر. تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ . برچسب
ها: فورد فستیوا ، اجداد پراید . عکس:نام روسای جمهور مصر روی برندهای ایرانی!
برچسب ها - فورد فستیوا - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/فورد%20فستیوا
پدربزرگ پراید (عکس). مشرق - فورد فستیوا که به عنوان پدربزرگ پراید شناخته.
کد خبر: ۴۱۳۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۰۵. سایپا: دیگر پراید . چند ماه مزدا 121 با
نام فورد فستیوا در آمریکای. ژاپن بازارهای اصلی . وزارت اطلاعات: جزییات خنثی
سازی انفجارهای انتحاری در تهران / دستگیری عوامل و کشف بمب ها · نوه جدید کلینتون
ها .
پراید؛ کودک سرراهی که به ایران سپرده شد + عکس | ساتین
saten.ir/85611/پراید؛-کودک-سرراهی-که-به-ایران-سپرده-شد/
‎4 ا کتبر 2015 . نسل اول این خودرو در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکا به نام فورد فستیوا به فروش رفت
. وانت پراید مشخصات پراید ساخت پراید پراید جدید امنیت پراید امکانات پراید .
قیمت ضبط ماشین فلش خور قیمت سیستم صوتی خودرو قیمت انواع .
تغییرات ۲۰ ساله پراید در ایران به روایت تاریخ
www.jonoubiran.com/telex-24449.html
‎30 آوریل 2016 . به این ترتیب محصولات سایپا بی کیفیت‌تر از ایران خودرو معرفی . ارتباط کاری
فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی
تولید شود. . به این ترتیب بود که در سال ۱۹۸۶این خودرو نا‌امن‌ترین خودرو آمریکا .
عکس های زیر نیز تفاوت های ظاهری ریوی تولید سایپا با ریوی تولید کیا .
پراید 20 ساله شد+عکس - پایگاه خبری تحلیلی هراز نیوز
haraznews.com/160347/پراید-20-ساله-شد-160347
‎12 مه 2015 . در مقدمه تاریخچه ای که برای پراید در سایت این شرکت درج شده است، . ایده اولیه پراید
متعلق به کمپانی فورد آمریکا و مزدای ژاپن بود که بعدا . هم این خودرو توسط شرکت
اسم و رسم دار فورد با نام «فورد فستیوا» تولید و فروخته می شده.
پراید و مقایسه انواع مدل های آن/کدام مدل پراید بهتر است؟(پراید ایران یا .
www.daqianus.com/7680/پراید-و-انواع-مدل-هایشکدام-مدل-پراید-به/
‎1 سپتامبر 2013 . پراید و مقایسه انواع مدل های آن/کدام مدل پراید بهتر است؟(پراید ایران یا کره) . در
آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. این مدل
همچنین از ۱۹۸۷ . تفاوت پراید در ایران و کره جنوبی! +عکس. (پراید تولیدی سال
2005) . -محمود بیدشکی مسئول اطلاعات و عملیات پلیس اطلاعات کرمان شد
قیمت پراید اصل کره در آلمان چند؟ | نوروز 95
www.downl0d.ir/2016/03/12/قیمت-پراید-اصل-کره-در-آلمان-چند؟/
‎12 مارس 2016 . قیمت پراید و پراید در آلمان و عکس پراید آلمانی و پراید آلمانی را در نمناک ببینید. .
سبب شد طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود. …
اصلی . دنده کیلومتر داخل گیریبکس انواع پراید اصل کره || شماره …
تاریخچه پراید و انواع آن را بهتر بشناسیم - انجمن دانشجویان ایران
start.unicloob.ir/showthread.php?tid=20590
‎11 فوریه 2013 . پراید هم اکنون دارای چهار مدل 111، 131، 132 و 141 است که هر کدام از این مدل‌ها دارای
تیپ‌های مختلفی هستند. . در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد
فستیوا فروش رفت. . و اما مشخصات انواع پراید . آرشیو قدیمی بخش تصاویر, ----
یک عکس یک نظر, -- سینما و تلویزیون, ---- سینما, ---- تلویزیون .
خودرو جدید پراید
pride.wikipici.ir/خودرو-جدید-پراید
در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . اگر
جنگی واقع شود و این میزان کشته داشته باشد قطعاً در تاریخ ثبت خواهد شد. . پراید
مدل ۲۰۱۲ کره‌ای شباهتی به پراید ایرانی ندارد+عکس به گزارش ممتازنیوز به نقل از .Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



خودرو جدید پراید
pride.wikipici.ir/خودرو-جدید-پراید
در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . اگر
جنگی واقع شود و این میزان کشته داشته باشد قطعاً در تاریخ ثبت خواهد شد. . پراید
مدل ۲۰۱۲ کره‌ای شباهتی به پراید ایرانی ندارد+عکس به گزارش ممتازنیوز به نقل از .
مزدا ۱۲۱مدل ۱۹۸۹یا فورد فستیوا چگونه برای ما ایرانی ها پراید شد .
tnews.ir/news/070351036085.html
‎31 ا کتبر 2015 . در خصوص تاریخچه خودرو پراید باید گفت که این خودرو ابتدا در شرکت مزدا . نیست
این است که خودرو پراید که فورد آنرا فستیوا نامیده بود در ابتدا . . به خودروهای
پراید بوده و آمار و عکس های موجود در اینترنت نیز به روشنی گویای این موضوع است.
. مقایسه مشخصات آیفون 7 پلاس با آیفون 6 اس پلاس و آیفون 6 پلاس.
عکس اسکورت پراید توسط هامرهای آمریکا | News File
newsfile.ir/news/عکس++اسکورت+پراید+توسط+هامرهای+آمریکا
10 ژانویه 2016 . عکس اسکورت پراید توسط هامرهای آمریکا. . ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی
توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش… . تاریخ انت . . مکانیک پژو –
پراید اطلاعات تماس آگهی تلفن تماس: 09125256433 اطلاعات تماس آگهی .
پراید در آلمان! / قیمت یک میلیون تومان + تصاویر
www.yjc.ir/fa/./پراید-در-آلمان-قیمت-یک-میلیون-تومان-تصاویر
‎یکی از شهروندخبرنگار ما از شهر نورنبرگ آلمان تصاویری از پراید در این کشور برای
. تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ . از تپش قلب در بیرون از بدن و مصدوم پل
روشندلان تا رقص و پایکوبی برداشت محصول و فروش خرمای ایرانی در آلمان + فیلم و
عکس . این ماشین فورد فستیوا نام دارد که ازسال 1956 در کره جنوبی تولید شده است
.
خلاقیت های جالب با پراید + عکس - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/online/./خلاقیت-های-جالب-با-پراید-عکس
‎13 ژانویه 2016 . پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. . تولید و در
ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش
رفت. . اظهارات برد پیت درباره شستشوی مغزی آنجلینا جولی!
زندگینامه «پراید» + تصاویر - آفتاب
aftabnews.ir/fa/news/269501/زندگینامه-پراید-تصاویر
‎اگر فکر می‌کنید «پراید» از کره آمده سخت در اشتباه هستید. اگر کمی اطلاعات
خودرویی شما بیشتر است و فکر می‌کنید پراید در شرکت فورد تولید می‌شده، کمی به
واقعیت . تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲ . فورد فستیوا در سال 1986 در آمریکا
تولید می‌شد. ولی با وجود . ملاقات اضطراری سعید مرتضوی و احمدی‌نژاد در ولنجک+
عکس .
عکس/ خاص‌ترین پرایدهای ایران - مشرق
www.mashreghnews.ir/fa/news/./عکس-خاص‌ترین-پرایدهای-ایران
‎تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸ . به گزارش مشرق، پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن
با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳
تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد
فستیوا فروش رفت. . سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 شروع شد/ اطلاعات
مرکز آمار .
خبرگزاری آریا - مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران + عکس
www.aryanews.com/./مقایسه-جدید-ترین-نسل-پراید-در-کره-و-ایران-عکس
‎18 آگوست 2016 . جستجو در همه سایتها. مرتب سازی نتایج بر اساس تاریخ مرتبط بودن . تصویر
مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران + عکس . پراید در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳
تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد
فستیوا فروش رفت. . بررسی مشخصات گران ترین پراید موجود در بازار.
پراید - اخبار خودرو
www.donyayekhodro.com/222/پراید/
‎تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰ . این خودرو به علت قیمت مناسب و مصرف پایین،
خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و خود را در جایگاه . و تولید آن از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه
داشت سپس در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا تولید
شد. . وظیفه آن فرستادن اطلاعات مربوط به میزان باز شدن دریچه گاز به ECU است.
پراید در آمریکا - آپارات
www.aparat.com/v/HDCYK/پراید_در_آمریکا
‎پراید تو آمریکا به نام های فورد فیستا و مزدا 121 شناخته میشن.و در کره و ایران به نام
. قورد فستیوا در آمریکا اواسط دهه هشتاد میلادی متولد می شه. اولش فقط سه درب بودن.FordsAd
www.bing.com/fords
‎Fords. Discover and Explore Rich Answers on Bing.com.Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



مشخصات موتور پراید
www.bargozideha.com/tag/مشخصات-موتور-پراید
‎مشخصات فنی پراید 141+ عکس - 6 posts - 23 Jan 2012مشخصات فنی پراید
مروارید . در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا تولید
شد. . در این مقاله با توجه به تنوع انواع موتور B6 و BP موجود در بازار، تاریخچه
موتورهای .
تاریخچه پراید | بانوکا
banoka.ir/?p=2273
‎15 آگوست 2015 . پراید در اصل به سفارش فورد و در شرکت مزدا ژاپن طراحی شد. . عنوان مزدا ۱۲۱ در ژاپن
و در آمریکای شمالی تحت عنوان فورد فستیوا (Ford Festiva) به فروش می رفت. . و
سرگرمی و عکس بانوکا لذت ببرید; وبلاگ اطلاعات خودرو های لوکس.
فورد پراید
nimrang.ir/news/فورد-پراید
‎تاریخچه پراید به تولید فورد Festiva در امریکا و سپس واگذاری امتیاز آن از سوی
کمپانی فورد به . . فورد فستیوا | عکس های “فورد فستیوا” پدربزرگ پراید . فورد
تانوس صفر و کارکرده ، قبل از خرید ، بررسی مشخصات فنی ، نقد و بررسی و
جستجوی .
پراید اصل کره در آلمان یک میلیون تومان + تصاویر - بولتن نیوز
www.bultannews.com/./پراید-اصل-کره-در-آلمان-یک-میلیون-تومان-تصاویر
‎17 مارس 2016 . این فورد فستیوا است که اتومبیل ناموفقی بود وفروش نرفت . . پیدا میشود که سهم
پراید (باکلیک روی آن عکس خودرو و مشخصات کامل فنی و مختصر تاریخچه آن به چشم
میخورد ). . ایرانی زخم خورده ، تو آمریکا میخوای پراید سوار شی؟
17 خودروی آمریکایی آمریکایی آمریکایی! | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل
www.pedal.ir/سایر-خودروهای-آمریکایی/17-خودروی-آمریکایی-معروف/
‎6 جولای 2014 . فورد روداستار اولین خودروی پر قدرت آمریکایی با موتور وی شکل 8 سیلندر بود که از
نظر . خودروهای مسابقه ای با عملکرد بالا در تاریخ صنعت خودرو آمریکا تبدیل شده
بود. . بسیاری از مشخصات و جزئیات این خودرو محرمانه می‌باشد اما شاهد . در آمریکای
شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
تیبا 2 یا سایپا 211 عکس ماشین - بیر یاب - BirYab 041
biryab041.ir/.سایپا.عکس.ماشین-/t_ff7f5fcd813a17f8a072f28f9f0b307f/
تاریخچه پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن
در ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد
فستیوا فروش رفت. این مدل همچنین . اونموقع همه از مشخصات فنی پراید سوال میکردن
قیمت پراید - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/قیمت--پراید
‎قیمت ها به شرح زیر می باشد: باشگاه خبرنگاران قیمت انواع خودرو در بازار ایران . و
فورد باعث شد که طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود.
. خودرو بازار روی آرامش به خود ببیند، اما به‌نظر می‌رسد بازار خودرو در جهت عکس این .
ایران خبر - پراید های عجیب در ایران - اسلاید تصاویر - عکس شماره 11
www.irankhabar.ir/fa/doc/gallery/51305/3/./پراید-های-عجیب-ایران
‎این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی
تولید شد و در سال . تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷ . تولید و در ژاپن
با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
جام نیوز :: JamNews - عکس/ پدر بزرگ" پراید "
www.jamnews.ir/detail/News/609912
تاریخ مخابره : ۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۷:۳۰. فورد فستیوا؛. عکس/ پدر بزرگ" . فورد فستیوا
که به عنوان پدربزرگ پراید شناخته می شود. فورد فستیوا عکس/ پدر بزرگ" پراید ".
به این مطلب امتیاز دهید . حقوق صفدر حسینی را با رئیس جمهور آمریکا مقایسه کنید.
موتور بی پی چیست ؟؟؟ - صفحه 4 - تیونینگ تاک - تالارهای خودرو
tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=43348&start=30
‎Y.a.s.h.a.r: سرعت : 35 کیلومتر در ساعت: پست: 639: تاریخ عضویت: سه شنبه 8
اردیبهشت 1388, 8:20 pm: نوع . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره Mazda B
engine . و فورد در مدلهای اسکورت و فستیوا(پراید) و لیزر استفاده نمود . مباحث
فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی · بازار خودروهای آمریکایی · کلوپ خودروهای
آلمانی · BMW .Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



عکس های مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران
www.tahapakhsh.ir/news/مقایسه-نسل-پراید-کره-ایران.html
‎18 آگوست 2016 . خودرو، اقتصادی، کیا، پراید، کره ساخت پراید کوپه / استفاده از عقاب برای . و در
آمریکای شمالی توسط کمپانی فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . خودرو پراید
SE 132 در میان پراید های موجود گران ترین می باشد حال به بررسی مشخصات فنی این
خودرو می پردازیم : . دختران ایران با پیروزی مقابل کره تاریخ ساز شدند .
چرا تولید «پراید» متوقف نمی‌شود؟ - صبحانه آنلاین | Sobhanehonline .
sobhanehonline.com/fa/news/./چرا-تولید-پراید-متوقف-نمی‌شود
‎حدود بیست و دو سال از تولید خودروی پراید می‌گذرد اما علی رغم اظهارات خودروسازان که
قرار است تولید این خودرو متوقف شود، تولید آن همچنان ادامه دارد. . تاریخ انتشار: ۰۲
فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ . فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می‌شد و مورد
استقبال جوانان به خصوص دانشجویان . حضور بهترین خودروهای دنیا در خیابان های
لندن +عکس.
تولید پراید از سال 94 متوقف می شود / جایگزینی پلتفرم جدید یک .
danakhabar.com/fa/news/1162307
‎19 نوامبر 2013 . مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از توقف تولید خودروی پراید از سال 94 خبر داد و
گفت: میانگین تولیدات سایپا روزانه 1200 تا 1400 دستگاه انواع خودرو است که . در
آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام «فورد فستیوا» .
عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های .
www.akairan.com/foto-aka/foto-car/
‎10 روایت از ماجرای نامگذاری 10 دستگاه از بهترین لامبورگینی های تاریخ . عکس
ماشین فورد , نمای داخلی و نمای خارجی مدل های مختلف · عکس ماشین؛ عکس ماشین فورد .
عکس ماشین برلیانس از نماهایی داخلی و خارجی و مشخصات فنی برلیانس · گالری
عکس ماشین جک . فستیوال رنگارنگ رژه ماشین های کلاسیک در تبریز · کوروت
آبی، بی .
عکس/ خاص ترین پرایدهای ایران / مشرق نیوز
khabarfarsi.com/ext/15462790
‎به گزارش مشرق، پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی
شد. . که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی
توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . جهانگیری:اطلاعات مردم در
سرشماری محرمانه می‌ماند . بیانیه خزانه‌داری آمریکا درباره صدور مجوز فروش هواپیما به
ایران.
اتومبیل ایرانی و خارجی - که
www.irannaz.com/news_cats_36.html
‎اتومبیل ایرانی,اتومبیل خارجی,ماشین,پیکان,پژو,تویوتا,مقایسه ماشین ها,مقایسه
اتومبیل ها . با گرانترین ماشین بوگاتی تاریخ آشنا شوید (عکس) . فستیوال
رنگارنگ رژه ماشین های کلاسیک در تبریز . رونمایی از مریض ترین ماشین فورد جی
تی!
۵ خودرو مورد نظر خودروسازان برای خانم ها - شبکه خبر
www.irinn.ir/news/80725/5-خودرو-مورد-نظر-خودروسازان-برای-خانم-ها
‎3 فوریه 2015 . عکس خبری · عکس/ افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت . پس از چند
ماه این خودرو به نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شد.
خاص‌ترین پرایدهای ایران/تصاویر - نامه نیوز
namehnews.ir/fa/news/298905/خاص‌ترین-پرایدهای-ایرانتصاویر
‎پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این
خودرو که در . تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ . نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶
تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام
فورد فستیوا فروش رفت. . کار ارزشمند مهدی رحمتی در دیدار دیروز استقلال/عکس .
عکس ماشین و موتور
mashinmotorpic.sitearia.ir/archive1394-6-273.html
‎اطلاعات کامل و خواندنی در مورد پراید خودروی پرتیراژ ایرانی . کاری فشرده مزدا و فورد
سبب شد طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود.
خودرو برتر - کیا KIA
khodrobartar.blogfa.com/cat-19.aspx
‎7 فوریه 2009 . خودرو برتر - کیا KIA - وبلاگ دانش فنی ، اطلاعات مهندسی ،آموزشی ، خبری و اقتصادی
خودرو - خودرو برتر. . تاریخ : پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۱۰ | | نویسنده : کامبیز . فورد
فستیوا در سال 1986 در آمریکا تولید می‌شد، ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد
. معرفی اجمالی کیا اسپورتیج مدل 2011 (مشخصات فنی + عکس ).Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



Gozarmovaghat Forums • مشاهده مبحث - زمان 0-100 پراید شکسته شد (فیلم)
gozarmovaghat.com/Forum/viewtopic.php?t=4836&p=68015
‎موتور BP روش هست که سرعت صفر تا صد پراید رو حدود یک سوم میاره پایین یعنی
چیزی . ***معرفی و مشخصات و عکس از انواع اتومبیلهای دهه 60 و 70 و 80 میلادی آلمان و
آمریکا در تالار . اگر یه سرچی بکنید میبینید پراید هاچبک کپی فورد فستیوا هست.
هفته نامه خودرو امروز (@khodroemrooz) | Instagram photos and videos
www.imgrum.net/user/./1286413745832100995_1378930593
‎Images from هفته نامه خودرو امروز on instagram. . قدرتمند ترین مرسدس تاریخ؟ .
آمریکایی تصمیم گرفتند فورد فستیوا (جد آمریکایی پراید) را به یک ابرخودرو بدل
.
اولین تجربه با هیوندای اکسنت 2014 » فروش اقساطی خودرو
www.padidekhodro.ir/./3416-اکسنت,هیوندای-اکسنت,فروش-اقساطی-اکسنت,فروش-لیزینگی-اکسنت,قیمت-روز-اکسنت,اکسنت-2105,.
‎14 دسامبر 2014 . پراید را همه می‌شناسیم؛ خودرویی که از دهه 80 میلادی، با نام فورد فستیوا‌،روی خط تولید
فورد قرار گرفت و سپس کیا موتورز خودروی . کوچک آمریکایی-کُره‌ای که مدتی نیز
تحت سلطه مزدا قرار داشت، در دفتر تاریخ خودرو رقم خورد. . برای کسب اطلاعات
بیشتر در مورد قیمت روزانه خودرو کلیک کنید. . عکس خوانده نمی شود.
لوکس ترین پراید ایران!/عکس - پایگاه خبری تحلیلی نماینده
namayande.com/news/121414/لوکس-ترین-پراید-ایران-عکس
‎11 ژانویه 2016 . نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در
آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
چرا مردم از حذف پراید ضرر می‌کنند؟ - تدبیر و امید
tadbirvaomid.ir/fa/news/31830/چرا-مردم-از-حذف-پراید-ضرر-می‌کنند
‎اگر قرار باشد تولید پراید متوقف شود، با توجه به تورم سال های اخیر که هنوز هم
دامنگیر قشر زیادی از مردم است، . تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ . این خودرو ابتدا
با نام مزدا 121 در ژاپن تولید شد و پس از مدت کوتاهی به آمریکا رفت تا با نام فورد
فستیوا در این کشور تولید شود. . ادعاهای عجیب زوج افیونی در مرگ نیکان کوچولو +
عکس.
خلاقیت های جالب با پراید + عکس – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز .
www.momtaznews.com/خلاقیت-های-جالب-با-پراید-عکس/
‎فناوری اطلاعات . عڪس پراید ، خلاقیت های جالب با پراید : پراید در اصل در شرڪت
مزدا ژاپن با سفارش . نسل اول این خودرو ڪه در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با
نام مزدا ۱۲۱ و در آمریڪای شمالی توسط شرڪت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. . (
طنز) اگر آخرین اظهار نظر درباره سرقت ۱۳ ثانیه‌ای این خودروی محبوب ایرانی و البته .
کیا ریو KIA Rio | ۱۶۱۶ مجله خودرو
www.1616.ir/car/kia/rio
‎تازه‌های خودرو · نقد و بررسی · ویدیو · گالری عکس · قیمت خودرو · فروش خودرو .
تاریخچه کیا ریو. ریو جانشین اولین نسل پراید – یک مدل تغییر نام یافته از فورد
فستیوا – و آولا بود، یک خودروی بسیار کوچک که در برخی از بازارها به عنوان یک
فورد به فروش می‌رفت. دومین نسل از این خودرو در سال ۲۰۰۵ در اروپا و در سال ۲۰۰۶ در
آمریکای شمالی .
خودروهای ایرانی که برای خارجی ها جذابند +عکس
javuni.ir/news/211210
‎6 سپتامبر 2016 . صنعت خودرو ایران یکی از صنایعی است که متاسفانه اطلاعات صحیح و قابل . نشده
باشند، اما به نحوی با تاریخچه و فرهنگ خودرویی ایران پیوند خورده‌اند. . در آمریکا
تعداد اندکی فورد فستیوا هنوز در خیابان‌ها تردد دارد و برخی نیز به آن .
برچسب ها - پراید
https://khabareno.com/fa/tag/6/پراید
چرا امریکا و اسرائیل نگران S300 های ایران هستند؟ (۱ نظر) · تبریک عروسی . کد
خبر: ۹۸۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ . عکس ازصاحب گران ترین خودروی جهان!!! کد
خبر: . عکس از پدربزرگ پراید. فورد فستیوا پدربزرگ "پراید" را میبینید . کد
خبر: .
تفاوت پراید در کره جنوبی و ایران ! با عکس : مجله بی قرار
turbo.biqarar.com/./تفاوت-پراید-در-کره-جنوبی-و-ایران-با-عکس/
‎27 نوامبر 2015 . تفاوت پراید ایرانی و پراید کره ای (عکس)مقایسه پراید ایران و کره+تصاویر – اخبار
ایران و جهان . تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید
کمتر افرادی باشند که بدانند پراید . موتورز با نام فورد فستیوا و در کره جنوبی با
نام پراید تولید و عرضه گردید. . مشخصات. منبع: مجله بی قرار .Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



قیمت پراید در سال95
www.khabarnewss.ir/tag/قیمت-پراید-در-سال95
‎در آن زمان آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت
دانشجویی بودند . من انواع پراید رو داشتم اما پراید کره ای که تو دهه هفتاد وارد میشد
که .
ظهور و سقوط پراید - صفحه نخست - loxblog.Com
iranrally.mahtarin.com/post/49/ظهور%20و%20سقوط%20پراید.htm
‎ظهور و سقوط پراید - عـکس ها،فیلم ها،قوانین و. راجبع رالی و . تاریخچه پراید در اصل
در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن در ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه
داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
این مدل همچنین از ۱۹۸۷ تا . اونموقع همه از مشخصات فنی پراید سوال میکردن سایپا
خیلی .
عکس/ پدربزرگ پراید
funsgood.in/post/101795_7/عکس-پدربزرگ-پراید.html
30 آگوست 2016 . عناوین کل اخبار جهان; جهان اسلام; اروپا و آمریکا; آسیا و اقیانوسیه; روسیه . کد خبر:
۴۵۸۲۵۱ تاریخ انتشار: ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ چاپ ۱۱ نظر عکس » جالب و دیدنی. عکس/
پدربزرگ پراید. فورد فستیوا که به عنوان پدربزرگ پراید شناخته می شود. .
پشت‌پرده رونمایی نمایشی از شبکه ملی اطلاعات دیدار هیئت انصارالله یمن .
Asrekhodro - تصویری از پدربزرگ پراید
www.asrekhodro.com/English/News/./تصویری-از-پدربزرگ-پراید
‎25 آگوست 2015 . عصر خودرو : فورد فستیوا که به عنوان پدربزرگ پراید شناخته می شود. . لیست کامل
خودروهای آتی کمپانی‌های مختلف +عکس . تحقیقات آمریکا از نشت دود اگزوز فورد
اکسپلورر . گران قیمت ترین خودرو تاریخ . استفاده همزمان اطلاعات و سرگرمی در
خودرو .
عکس پراید اسپرت ایرانی
pride.powerset.ir/عکس-پراید-اسپرت-ایرانی-1
‎پرایدی که ما میگیم اول مزدا ۱۲۱ بود و بعد فورد فکر کنم فستیوا وبعد کیا کره . .
پراید مدل ۲۰۱۲ کره‌ای شباهتی به پراید ایرانی ندارد+عکس به گزارش ممتازنیوز به
نقل . قیمت انواع محصولات “سایپا” + جدول گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز
نیوز: .
عکس های جدیدپراید - برچسب هامدل جدید پرایدآفتاب - مدیر جست
www.modirsearch.ir/mscjejytdrdtdsnxtdcvndnsdcacyrctdsmc.html
بازار خودرو یخ زد/ قیمت خودرو در هفته ای که گذشت/ روزهای آرام پراید . . برچسب ها -
مدل جدید پراید - آفتاببرچسب ها - مدل جدید پراید - آفتابپراید یکی از خودروهای
ایرانی است که . این همان فورد فستیوا است . کد خبر: ۳۸۴۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/
۰۵/۰۷.
«پراید» تا کی در ایران تولید خواهد شد؟ | با نگاه کردن به تردد
www.ghatreh.com/news/nn30869623/پراید-ایران-تولید-خواهد
21 مارس 2016 . تا همین چند سال پیش پیکان در خیابان‌ها جولان می‌داد اما پس از آن پراید بود که
جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. . تاریخ انتشار : دوشنبه ۲
فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰ . فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می‌شد و مورد
استقبال جوانان به . بهترین طراحی‌های لباس ایرانی در سال 94 (+عکس).
تحول پراید در ایران و کره جنوبی + تصاویر [آرشیو] - Asre Javan
javan6.com/archive/index.php/t-653037.html
‎11 ژانویه 2013 . دنیای خودرو : تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال ۲۰۰۰
در . کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد. .
تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر . کرده
بود، عکس هایی که از این مدل موجود است تنها از نمای عقب بوده و جلو و داخل .
سایت پیشرو: عکس گرافیکی از ماری جوانا
pishero.ir/عکس-گرافیکی-از-ماری-جوانا/
سینما و تلوزیون | عکس های سریال فاخته + داستان سریال فاخته | هنرمندان و بازیگران.
سریال فاخته گزینه . تاریخ: 20 جولای 2015 | بازدید: . اطلاعات اولیه در مورد دندانهای
شیری… تاریخ: . جدای گیاه بودن یا نبودن، ماریجوانا در هلند سال هاست آزاده و در امریکا
نیز در بسیاری از . تاریخ: . عکس:فورد فستیوا؛ پدربزرگ "پراید" یک نمونه از .
فورد تورس 2016 فل کامل - ایرانیان
www.iraniann.com/key/فورد+تورس+2016+فل+کامل
‎فورد شلبی,فورد شیلبی,فورد موستانگ شلبی gt500,فورد شلبی 2016,خودرو فورد,
خودرو . ونیز 2016,فستیوال فیلم ونیز 2016,برندگان جشنواره ونیز,برندگان
جشنواره فیلم . عکسهای جالب فیس بوکی , عکسهای جالب , عکسهای جالب ایرانی ,
عکسهای جالب از . تاریخچه خودروی پژو 206,تاریخچه خودروی پراید,خودروهای تاریخی,
خودروهای .Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



JIK News | آرشیوخبر | خودرو پراید در جاده‌های آمریکا +عکس
jik545.ir/news/2674910
31 دسامبر 2015 . خودرو پراید در جاده‌های آمریکا +عکس. عکس زیر . قیمت انواع لاستیک خارجی خودرو
پراید +جدول . پراید محصول شرکت فورد بوده به اسم فورد فستیوا .
برچسب ها - فورد
www.entekhab.ir/fa/tag/14/فورد
‎عکس: دختر پزشک سرشناس ایرانی که سوشا را به نروژ برد · تصویر: آیا . ام و 15
هوندا 19 فورد 50. کد خبر: ۴۰۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۷/۱۴ . سنای آمریکا انتخاب
رابرت فورد به عنوان سفیر آمریکا در. رابرت فورد به . معرفی 10 خودرو برتر
نمایشگاه فرانکفورت . قیمت دانشجویی بودند فورد فستیوا در سال 1986 در آمریکا.
کد خبر: .
تصاویر غرق شدن پراید در هر هرمزگان - رهتا
www.rahta.com/q/تصاویر_غرق_شدن_پراید_در_هر_هرمزگان
‎اخبار فناوری اطلاعات ترفندها امنیت مقالات . تصاویر بازیگران و چهره های سرشناس
ایرانی 95 با عکس یادگاری شهرام لاسمی عزیز در کنار . در اینجا به توضیح چند باور
نادرست درباره غرق شدن می‌پردازیم که ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. . و در ژاپن
با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
ford crown victoria پلیس فورد با چهار پینت جاب - گیل عکس
www.gilax.ir/./FORD+CROWN+VICTORIA+پلیس+فورد+با+چهار+پینت+جاب.html
‎14 سپتامبر 2016 . بیشترفیلم های آمریکایی خودرو ی پلیس و تاکسی ها هردو یک خودرو از شرکت فورد
است-ولی در بازی ivودر . مشخصات خودرو پژو ۳۰۸ همراه با عکس . این کمپانی در تاریخ
۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر . در آمریکای
شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
فورد فوکس | سایت تفریحی فان کده - Part 2
mefun.in/post/فورد-فوکس/page/2/
9 ژوئن 2016 . اخبار صنعت خودرو تاریخچه شرکت خودروسازی فورد. . اطلاعات خودرو فورد سواری وان
کار و فورد ford kkaras com . یک خودرو اطلاعات خودرو قیمت خودرو لیزینگ خودرو
لوازم یدکی اجاره خودرو مشخصات خودرو عکس. . معرفی فورد شلبی نمای داخلی شلبی
نمای خارجی شلبی فورد شلبی . فورد فستیوا ویکی پدیا دانشنامهٔ آزاد.
از اینجا و اونجا
fun.atizo.se/archive/1394/page/1422
‎سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 913 هزار تومان و هر دلار آمریکا 3355 تومان عرضه می‌شود.
. در کنار فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در متراژها، مشخصات، امکانات و
مناطق مختلف، . عقبایی درباره اینکه بازار مسکن چه زمانی از رکود خارج می‌شود،
می‌گوید: همواره خروج از رکود و . فورد فستیوا که به عنوان پدربزرگ پراید شناخته می
شود.
گالری عکس مد پیکس
modpix.ir/?0319
‎این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه .
شرکت خودروسازی فورد، هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکا بوده و
از . و ب ام و کار می‌کرد و در زمینه اتومبیل‌های آمریکایی و روش تولید انبوه آنها نیز
اطلاعات . آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش
رفت.
قیمت رینگ طرح اسکای پراید – هاست ارزان
web.yekmizban.com/tag/قیمت-رینگ-طرح-اسکای-پراید/
‎4 آوریل 2016 . لاستیک پراید فروش رینگ و لاستیک انواع خودرو و ماشین عدد رینگ وسایز با پیچ
طرح رینگ در . رینگ های اسپرت با طرح های جالب و عجیب ۱۸ عکس باتاپ ناپ
محصولات و . فروش انواع پلاک های امریکایی باتیونینگ تاک باتالارهای خودرو فروش
انواع . فورد فستیوا که روی کیا پراید نیز با اندازه رینگ چرخ X-/j.
جیلی X در یک نگاه دنده مجله آنلاین تخصصی - yerozi barmigardam
yerozi98.m.funon.ir/جیلی-X-در-یک-نگاه-دنده-مجله-آنلاین-تخصصی.html
‎ما پارسال عید نرفتیم امریکا …. امسالم نمیریم ایتالیا . تاریخچه پراید | دنده 6 -
مجله آنلاین تخصصی. فورد فستیوا در . دنده 6 - مجله آنلاین . مشخصات خودروی جیلی
ec7 + قیمت + عکس. emgrang geely ec7 مشخصات موتور و دنده : . کلمه عبورتان را در
.
10 بازیگر برتر سینمای جهان معرفی شدند+عکس - میهن صنعت
mihansanat.com/fa/news/1/3012/NewsDetails.aspx?newsId=43174
‎10 آگوست 2016 . میهن صنعت : در تاریخ سینمای جهان تاکنون میلیاردها دلار از بابت فروش . دیگر
بازیگر آمریکایی «هریسون فورد» با اختلاف تقریبی یک‌ونیم . داخلی کشور و
همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو . فستیوال تابستانی رنو
با آغاز فروش مدلهای ۲۰۱۷ · چه طور با ۲۰ میلیون تومان چری آریزو۵ بخریم؟Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous



مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران | ایستگاه خبر
istgahkhabar.com/news/photos/2016/08/239944
‎19 آگوست 2016 . عکس و فیلم · یادداشت بینندگان . تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:
۰۸. در حالی که . بررسی مشخصات گران ترین پراید موجود در بازار.
لیست تمام آگهی های سایت - آفلند- پیشنهادات همه سایتهای تخفیف .
www.offland.ir/index/all_offer
‎FORD TOM مدل Orchid Black با رایحه ای منحصر بفرد و عالی مخصوص اشخاصی که می
. تخفیکس : با ماشین اصلاح چند کاره کیو تاچ مردانه ، چهار دستگاه را در یک .
گلدتگ : تجربه انواع غداهای ایرانی با منو باز رستوران پنو واقع در مجتمع تجاری نور
. آف یاب : عکاسی و چاپ عکس 40 × 30 سیلک در آتلیه نسیما تا 98 درصد تخفیف و
.
قیمت انواع خودرو وارداتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی + جدول - تازه نیوز
www.tazenews.com/./قیمت-انواع-خودرو-وارداتی-۱۰۰-تا-۲۰۰-میل/
‎2 ساعت قبل . قیمت انواع خودرو وارداتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی + جدول . ۶۲۰۰ سال قبل در آمریکای
جنوبی مردم جین آبی می‌پوشیدند؟ . همگرایی هنر، علم و مهندسی در فستیوال «
Beakerhead» · ۱۰۰۵۱۱۳_۲۳۵٫jpg . سقوط بالگرد اورژانس در گزنک/ یک نفر کشته
شد + عکس . تولید آب آشامیدنی در خودرو فورد +عکس · ۹۹۲۵۸۱_۵۶۹٫jpg .
جیلی X در یک نگاه دنده مجله آنلاین تخصصی - nemikham bebinamet
nemikham-bebinamet88.1klik.ir/جیلی-X-در-یک-نگاه-دنده-مجله-آنلاین-تخصصی.html
‎1 سپتامبر 2016 . چانگان cs35 در یک نگاه +مشخصات . . عکس بدون آرایش لیلا اوتادی · شکار عکس
توسط سخنگوی وزارت خارجه آمریکا . تصویر ماهواره ای از سواحل کشور بحرین .
تاریخچه پراید | دنده 6 - مجله آنلاین تخصصی. فورد فستیوا در . دنده 6 .
جستجوی پراید در کانادا - مذهب
weblog98.info/search/پراید+در+کانادا/صفحه-2.htm
‎18 آگوست 2016 . عبارت «پراید در کانادا» از بین تمامی وبلاگها و اطلاعات سایت جستجو . والپیپر
پرچم کانادا فول اچ دی (دهکده عکس) (دهکده عکس) کپی با ذکر . 1393) ارسال مقاله: 15
مارس 2015 (24 اسفند 1393) مکان: کانادا، تورنتو . جالب است بدانید که سفارش‌دهند و
سازنده این خودرو شرکت آمریکایی فورد بود که فورد آنرا فستیوا نامیده .
برچسب ها - آمریکایی ها - بورس نیوز
https://www.boursenews.ir/fa/tag/214/آمریکایی%20ها
قیمت بازار و کارخانه انواع پراید+جدول. خود را از فورد فستیوای آمریکایی آغاز کرد
سپس به. کد خبر: ۱۰۳۴۶۷ . گردشگرهای خرابکار بی‌آبرو می‌شوند/عکس. خیلی از
کشورهای جهان . جمع آوری اطلاعات مکالمه های تلفنی ایجاد کرد وی همچنین. کد خبر:
۱۰۳۰۳۳ .
دوئل لندکروز پراید وانت فیلم - صفحه نخست
jahansite.xyz/post/?.دوئل%20لندکروز%20پراید%20وانت%20فیلم.
‎انتقاد تند بازیگر و تهیه‌کننده نامدار آمریکایی از دونالد ترامپ! . خبرنگاران جوان ، مهم
ترین عناوین نبض بازار امروز به شرح زیر است:قیمت انواع قطعات پژو پارس .
رزمندگان یمنی در دروازه های نجران عربستان+عکس قتل عام خانواده یمنی توسط . و در
ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش
رفت.
دوئل لندکروز و پراید وانت (فیلم) - صفحه نخست
jahansite.xyz/post/?.دوئل%20لندکروز%20و%20پراید%20وانت%20(فیلم).
‎انتقاد تند بازیگر و تهیه‌کننده نامدار آمریکایی از دونالد ترامپ! . خبرنگاران جوان ، مهم
ترین عناوین نبض بازار امروز به شرح زیر است:قیمت انواع قطعات پژو پارس .
رزمندگان یمنی در دروازه های نجران عربستان+عکس قتل عام خانواده یمنی توسط . و در
ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش
رفت.
فیلم خودروی فورد جی تی با 40 هزار لِگو | جستجو | آرشیو سایت های ایران
www.sotiba.ir/./فیلم+خودروی+فورد+جی+تی+با+40+هزار+لِگو.html
‎25 ژوئن 2016 . مقاسیه 2 سوپر خودروی فورد GT با فراری 488 (+عکس) . برگی از تاریخ: شوخی آقای
جان فورد و احترام آقای فرانک کاپرا+ تصویر/ . این هفته قیمت پژو ۴۰۵ معادل ۲۰۰ هزار
تومان، پژو پارس سال ۳۰۰ هزار تومان، پژو . سینماپرس: فیلم سینمایی «هاری» با
حضور در اولین فستیوال فیلم های ایرانی در استانبول ترکیه جایزه .
هربوگاتی برای هرایرانی.به امیدآن روز - پراید
beautiful123cars.blogfa.com/tag/پراید
پراید (1). ماشین (1). مشخصات ماشین های باحال (1) . نوشته و عکس: امیرحسین
پورسینا خودروی پراید، ابتدا توسط فورد با نام فستیوا و سپس تحت برند مزدا، با
نام 121 به تولید می رسید. حق مونتاژ این . تاریخ : چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت
۱۳۹۳ | 16:36 | نویسنده : شایان عباسیان | نظر بدهید . تولید کامل دایملر اسپرینتر
در امریکا.Searches related to تاریخچه پراید + مشخصات فورد فستیوا امریکایی + عکس
Previous

  • ۹۵/۰۷/۰۳
  • ۴۲۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی